Nederlanders gebruiken iPad meer...

Pagina: 1
Acties:

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:36

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
nieuws: 'Nederlanders gebruiken iPad meer voor sitebezoek dan iPhone'

Bij de tabel in het artikel wordt vermeld dat Mobile Metrics cijfers afkomstig zijn van Mobile Metrics. Uit het artikel kan afgeleid worden dat deze cijfers van Mobile Metrics uit onderzoek door Mobile Metrics zijn geproduceerd. Is het dan echt noodzakelijk om bij de kolom Mobile Metrics een voetnoot te plaatsen dat Mobile Metrics de Mobile Metrics cijfers aanlevert? Het komt op mij wat vreemd over in ieder geval ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 13-04-2011 14:16 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Snap dat het vreemd overkomt, maar we willen zeker weten dat niemand denkt dat de stats van Mobile Metrics uit onze eigen hoge hoed komen. Liever een keer te veel vermelden dan te weinig ;)

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bezoekcijfers van Tweakers.net schragen de bevindingen van Mobile Metrics.
Volgens mij "schragen" de bezoekcijfers van T.net juist niet die bevindingen. Android is bij T.net juist veeeel populairder en de iPad is bij T.net duidelijk populairder dan de iPhone. Het verschil gemeten door Mobile Metrics tussen iPad en iPhone is vrijwel nihil. Nog even los van allerlei andere veronderstellingen over dataverkeer (is dit gerelateerd aan bezoekersaantallen?) en over dat de titel van het artikel niet strookt met de bewering aan het eind van het artikel: de cijfers zijn niet representatief.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de melding :)

De bevestiging die ik eruit haal is dat ook bij ons de iPad de iPhone voorbij is; omdat tweakers vaak voorop lopen in adoptie van nieuwe gadgets, is het logisch dat het verschil tussen iPad en iPhone groter is imho (maar dat is puur speculatie en staat dus niet in het artikel).
De formuleringen met dataverkeer waren inderdaad niet juist en heb ik verbeterd (het stond eerst ook in de kop). De kop klopt wel, er staat niet 'alle Nederlanders' of zelfs maar 'een representatieve groep Nederlanders'. Deze nuance in de kop aanbrengen kan niet; daar ontbreekt de ruimte voor.

Afaik zijn we het enige medium die bij de cijfers hebben vermeld dat ze niet representatief zijn; bij overige media is dat niet vermeld. De enige discussie is dan of je het moet brengen als het niet representatief is, maar icm met onze eigen cijfers vond ik het inderdaad interessant genoeg :)