Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XML Datamapping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een datamapping maken van een XSD naar CSV als documentatie (in Word o.i.d.)
De datamapping bevat aan de ene kant de XSD tree met alle elementen en hun beschrijving (type, picture, optional, etc.). Aan de andere kant van de tabel moeten een CSV mapping komen die.
Aangezien de XSD zeer groot is kost het veel werk op alle elementen met hun beschrijvingen uit de XSD te kopieeren naar een (MS Word) tabel. Ik gebruik XML Spy om de XSD te lezen maar ik heb geen feature kunnen vinden die een 'export' kan maken van de XSD-elementen en hun beschrijving naar een tabelvorm.
Volgens mij moeten hier veel tools voor beschikbaar zijn maar ik weet even niet waar ik moet beginnen!

helpie!

Verwijderd

eerste resultaat in google : http://stackoverflow.com/...an-readable-documentation

hier vind je wel wat info

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:11

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

De vraag is niet helemaal duidelijk. Wil je nu de datamapping (metadata) exporteren of de data in de XML zelf?

Over welke programmeerkennis beschik je?

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om de metadata uit de XSD. Die moet geexporteerd worden naar een 'mooie tabel'
Verder weinig programeerervaring (en daarom gevraagd om de documentatie te doen }:0