Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een Office bestand leesbaar maken voor een Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat alle trema’s en dergelijke kan omzetten, zodat het voor een Mac leesbaar is. Wie heeft een idee of oplossing?
Alvast bedankt. _/-\o_

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ga meteen even kijken of het me lukt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inkoppertje: een Word-document omzetten naar platte tekst kan natuurlijk, een Excel-file naar csv, elk file naar PDF, etc. Maar er is weinig te zeggen als je niet aangeeft waar het precies over gaat en wat de desbetreffende Mac 'slikt'. Als er Office 2011 op die Mac draait ben je snel klaar. Of inderdaad een van bovenstaande andere apps.

Welke tools / formaten heb je al geprobeerd; over wat voor Office-bestand gaat het; en wat draait er op die Mac? Dat maakt nogal uit voor het antwoord :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk zelf met een Dell en maak ondertitels in een speciaal programma die ik dan weer opsla als txt, stl en srt.bestand. Ik stuur ze naar een bedrijf dat met een Mac werkt. Ik kreeg te horen dat hun Mac de diakritische tekens niet herkent. Ze werken met Annaotation.
Ik heb nu AbiWord gedownload en probeer het nu zo te exporteren. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aha. Dan wil je de juiste encoding/karakterset gebruiken. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke gangbaar is voor Annotation op een mac, maar probeer er evt een paar (Google suggereert ISO 8859).

Dat kan je bijvoorbeeld met Notepad++ instellen, maar ook met veel andere tekst-editors. Pas een beetje op met Word / AbiWord / LibreOffice / etc. omdat die ook de opmaak kunnen invoegen die niet conform .srt is.

Maar de bestanden zouden op de Mac zelf ook in te lezen moeten zijn met tools die verschillende opties ondersteunen.

Dell zegt trouwens niet zo veel, daar kan je ook 'alles' incl. OSX86 op draaien. Als het relevant is wees dan ajb wat specifieker, in dit geval v.w.b. de software :)

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 13-04-2011 15:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de uitleg. Ik ga meteen eens op zoek of 't me zo lukt. Op gebied van software e.d. ben ik een grote leek, maar nu begin ik één en ander te snappen, denk ik. :)
Pagina: 1