2 netwerken met elkaar verbinden over internet...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De situatie is als volgt:

Huis #1:
Netwerk (~4 pc's).

Huis #2:
Netwerk (~4 pc's).

Nu wil ik dat pc's in #1 de pc's in #2 in het netwerk kunnen zien... over het internet heen.

Ik heb al wat gezocht en kom vooral uit in de richting van VPN, bridges, etc... maar echt concrete stappen heb ik nog niet gevonden. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
als je het simpel wilt houden kijk dan eens naar hamachi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je hebt inderdaad een VPN nodig. Dat kan op verschillende manieren.

Computer naar computer.
Computer naar netwerk
Netwerk naar netwerk

Het lijkt erop dat jij het laatste wil. Dan is het handig eens te kijken wat voor mogelijkheden je modem/routers hebben voor VPN.

Hamachi is overigens een computer naar computer vpn

[ Voor 9% gewijzigd door Joolee op 13-04-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Hoe concreet wil je het hebben?:

2.530.000 resultaten

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Erg weinig informaite, in principe zou een site tot site VPN oplossing hier inderdaad hetgeen zijn wat je zoekt echter heb je dan wel apparatuur nodig die dit kan opzetten.

En daarover geef je dan weer geen informatie :) Dus wat voor routers / firewalls staan er op beide locaties bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Site to Site VPN is de oplossing die je zoekt. Dit kan onder andere met Draytek routers. Welke andere huis tuin en keuken routers dat kunnen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Niet online
Een site-to-site VPN klinkt inderdaad wat ik zoek.

Over de beschikbare hardware:
Op #1 staat een WRT54G router met dd-wrt firmware.
Op #2 staat nog niks. Het internet daar is van 'Ons Net Eindhoven' wat via glasvezel binnenkomt... ik kan 4 UTP plugjes plaatsen in een kastje van hun in de meterkast. Nog niet echt onderzocht wat daar de mogelijkheden zijn, maar ik kan hier ook vast een router tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zijn de huizen fysiek dicht bij elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Niet online
Niet echt... ~30 kilometer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Even los van de (mogelijke) technische oplossingen, het waarom je dit wil ontbreekt.
Lijkt me niet dat je 30 km wil fietsen om je printje op te halen van de gedeelde printer.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
TheDuke schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:56:
Op #2 staat nog niks. Het internet daar is van 'Ons Net Eindhoven' wat via glasvezel binnenkomt... ik kan 4 UTP plugjes plaatsen in een kastje van hun in de meterkast. Nog niet echt onderzocht wat daar de mogelijkheden zijn, maar ik kan hier ook vast een router tussen zetten.
Daar moet je sowieso een router neerzetten aangezien ONE je slechts 1 ip geeft het het glasvezel kastje (CPE) geen router is. Die 4 poorten zitter er alleen op voor extra diensten zoals iptv of eventueel andere toekomstige diensten.

Maar als je daar ook een DD-WRT router neerzet kun je tussen die beide een routers gewoon een site to site VPN opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TheDuke schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:56:
Een site-to-site VPN klinkt inderdaad wat ik zoek.

Over de beschikbare hardware:
Op #1 staat een WRT54G router met dd-wrt firmware.
Kastje van ons OnsNet heeft weliswaar 4 RJ45 aansluitingen, maar daar zijn er volgens mij maar 1 of 2 van voor internet. De rest is voor TV / telefonie :)
Gewoon meteen routertje plaatsen met VPN mogelijkheid. Desnoods een oude PC met FreeSCO ofzo, werkt ook prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:11
Het lijkt me inderdaad het handigste om op beide locaties een dd-wrt compatible router te plaatsen en daar de site-to-site vpn mee op te bouwen. Voor een duidelijke instructie kun je terecht op :

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/OpenVPN

For rent

Pagina: 1