Ical & adresboek data syncen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hi,

Ik heb een iMac en een Macbook pro. Nu sync ik mijn iPhone met de iMac, daarop wordt dus iCal en
het adresboek gevuld / gewijzigd.

Nu ben ik op zoek naar een manier om:
1. óf de standaard werkschrijf-locatie van de ical / adresboek bestanden om te buigen naar een altijd
gekoppelde share (heeft zwaaaar de voorkeur) ---> hoe doe ik dit? (geen settings te vinden)

2. óf indien 1 niet mogelijk is, de door iCal / adresboek aangemaakte bestanden te syncen naar deze share,
waarna dezelfde sync weer plaats moet vinden op de Macbook.
Voor de volledigheid: het gaat erom om meerdere folders in één actie te kunnen syncen.

Het liefst op een manier dat ik (of mijn vriendin) simpelweg op een icon moet rammen om de sync te laten
plaatsvinden. ---> via een goed sync-programma of script?

Een online-oplossing zoals mobileme (dus mijn data online wegschrijven en weer ophalen) is niet wat ik zoek.

Nu ben ik al aan het googlen naar freeware sync progsels maar tot nu toe nog niet veel luck.
Vroeger op linux ben ik wel bezig geweest met scripting maar syncen is toch moeilijker dan simpelweg een backup maken of files kopiëren...

Is er iemand die me met 1 of 2 kan helpen?

Microsoft's 'synctoy' doet onder windows precies wat ik onder OSX zou willen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Zonnetje83 op 13-04-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

MobileMe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Hi, dank voor je antwoord. Juist online opslag (dus ook mobileme) heb ik liever niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Zonnetje83 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:30:
[...]

Hi, dank voor je antwoord. Juist online opslag (dus ook mobileme) heb ik liever niet....
Mijn excuses, blijkbaar overheen gelezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Haha, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:28
Waarom geen "cloud" oplossing zoals Mobileme? Gebruik het al 1.5 jaar op mijn mac en Iphone om alle data goed gesynct te houden.... Nooit meer "vergeten" een sync knop in te drukken, nooit meer niet goed gesyncte data etc.

Als het vanwege de $$$ is dan raad ik je een google login te nemen. Deze kan je Ical en contacten ook syncen, gratis!

http://www.google.com/sync/mac.html

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Let wel op dat je bij google veel minder gegevens van je contacts kunt syncen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Dank voor jullie opmerkingen, maar ik wil toch mijn persoonlijke contact- en agendagegevens liever
niet online zetten.

Ik zal dus nog even verder moeten zoeken / modderen totdat iemand een andere, bruikbare tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Koop een Mac Mini met OS X Server en zet de CalDAV service aan.
Pagina: 1