Hoi allemaal,
ik heb een heel vreemd probleem m.b.t. een validationsummary.
Situatie:
Ik heb een formulier met meerdere validators van verschillende typen (required, regularexpression etc.).
Om een samenvatting te tonen van alle errors gebruik ik een validation summary.
1 van de textvelden word gebruikt voor het invoeren van een bedrijfsnaam. Echter kan het een bedrijf type verschillen (keus radiobuttonlist) en op basis daarvan word de tekst van de errormessage bepaald.
Voorbeeld foutmelding: <type bedrijf> is verplicht (waarbij <type bedrijf> dus in de code-behind a.d.h.v. de keus in de radiobuttonlist word bepaald)
Verander je het <type bedrijf>, veranderd dus de errormessage van de validator. Echter wijzigt de tekst binnen de ValidationSummary niet. Deze blijft de initiele waarde behouden. Ook als ik de validationsummary binnen het updatepanel zet. Rara?
Stukje voorbeeldcode (gestript van alle velden die er niet toe doen):
voorgrond
code-behind
ik heb een heel vreemd probleem m.b.t. een validationsummary.
Situatie:
Ik heb een formulier met meerdere validators van verschillende typen (required, regularexpression etc.).
Om een samenvatting te tonen van alle errors gebruik ik een validation summary.
1 van de textvelden word gebruikt voor het invoeren van een bedrijfsnaam. Echter kan het een bedrijf type verschillen (keus radiobuttonlist) en op basis daarvan word de tekst van de errormessage bepaald.
Voorbeeld foutmelding: <type bedrijf> is verplicht (waarbij <type bedrijf> dus in de code-behind a.d.h.v. de keus in de radiobuttonlist word bepaald)
Verander je het <type bedrijf>, veranderd dus de errormessage van de validator. Echter wijzigt de tekst binnen de ValidationSummary niet. Deze blijft de initiele waarde behouden. Ook als ik de validationsummary binnen het updatepanel zet. Rara?
Stukje voorbeeldcode (gestript van alle velden die er niet toe doen):
voorgrond
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <asp:PlaceHolder ID="ph1" runat="server"> <fieldset> <asp:ValidationSummary ID="vsum" runat="server" DisplayMode="List" ForeColor="Red" HeaderText="Let op!" ShowSummary="true" ShowMessageBox="false" ValidationGroup="Order" /> </fieldset> </asp:PlaceHolder> <asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server" UpdateMode="Conditional"> <ContentTemplate> <asp:PlaceHolder ID="ph2" runat="server"> <fieldset> <ol style="list-style: none;"> <li></li> <li> <asp:RadioButtonList ID="rbl" runat="server" AutoPostBack="true" OnSelectedIndexChanged="rbl_SelectedIndexChanged"> <asp:ListItem Text="Bedrijf" Value="b"></asp:ListItem> <asp:ListItem Text="Zorginstelling" Value="z"></asp:ListItem> </asp:RadioButtonList> </li> <li> <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" /> <asp:RequiredFieldValidator ID="rfv1" runat="server" ControlToValidate="TextBox1" Display="Dynamic" InitialValue="" ErrorMessage="verplicht!" ValidationGroup="Order" /> </li> <li> <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Klik hier" ValidationGroup="Order" /> </li> </ol> </fieldset> </asp:PlaceHolder> </ContentTemplate> </asp:UpdatePanel> <asp:PlaceHolder ID="ph3" runat="server"> <fieldset> <asp:ValidationSummary ID="vsum1" runat="server" DisplayMode="List" ForeColor="Red" HeaderText="Let op!" ShowSummary="true" ShowMessageBox="false" ValidationGroup="Order" /> </fieldset> </asp:PlaceHolder> |
code-behind
code:
1
2
3
4
5
6
7
| protected void rbl_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e) { if (rbl.SelectedValue == "b") rfv1.ErrorMessage = "Bedrijf is verplicht"; else if (rbl.SelectedValue == "z") rfv1.ErrorMessage = "Zorginstelling is verplicht"; } |
[ Voor 0% gewijzigd door PdeBie op 13-04-2011 11:43 . Reden: Typo's ]