Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Toch maar een even een topic openen, want ik kom er echt niet aan uit.

Situatie:
Een klant van ons heeft een xml pagina op een netwerk share staan, waarin een koppeling zit naar eens xml-stylesheet welke op een webpagina staat. De netwerkshare staat in de Intranet zone en de webpagina, waarop de stylesheet huist, staat in de trusted zone. Bij het openen van de xml pagina geeft Internet Explorer een foutmelding.
Afbeeldingslocatie: http://upload.dejong-frencken.com/pfiles/11/XML-Error.JPG
Als ik de link zelf in de adresbalk van IE plak dan wordt de inhoud van de stylesheet zonder problemen getoond.

De inhoud van de xml geeft ook niets raars aan:
code:
1
2
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<?xml-stylesheet href="http://xxx.xxxxxx.xx/xxxx/xxx/xxx/template.xsl" type="text/xsl"?>

De netwekshare staat, vanwege de policies "Turn on automatic detection of the intranet","Intranet Sites: Include all local (intranet) sites not listed in other zones" en "Intranet Sites: Include all network paths (UNCs)", in de Intranet Zone. En de website waarop de stylesheet staat, staat vanwege policies in de "Trusted Sites" zone.

Zodra ik de stylesheet pagina uit de trusted zone haal, waardoor deze in de Internet zone valt, dan wordt de XML pagina zonder problemen getoond. Ook als ik de stylesheet pagina in de Intranet zone zet (ipv. Trusted Sites zone) dan werkt de pagina correct. Echter is het niet wenselijk om de pagina in een andere zone dan de Trusted Sites zone te plaatsen. Tevens het plaatsen van de stylesheet op een share niet wenselijk; dan moeten 1300 xml pagina's aangepast worden :X. De xml moet dus op een netwerkshare blijven staan, en de stylesheet pagina moet in de Trusted Sites zone staan; veranderingen aanbrengen is geen optie.

Het rare is dus, dat als de stylesheet op "Internet" of "Intranet" staat het wel werkt, maar zodra de stylesheet op een "Trusted Site" staat, dat het niet werkt. Ook als ik de security settings van zowel Internet, Intranet en Trusted Sites helemaal laag zet (op Custom en alles accepteren). Dus ook opties zoals "Access data sources across domains" aan en "Turn on Cross-Site Scripting (XSS) Filter" uit, geven geen oplossing.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Pvouput live