Toon posts:

wifi snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben wat testen aan het doen met ons wifi netwerk. Wat mij opvalt en waarvoor ik een oorzaak ben aan het zoeken is het volgende. Ik ben regelmatig aangemeld op dit netwerk en dan heb ik een redelijk ontvangst van signaal, maar toch blijft mijn snelheid zeer laag. Zoals in het voorbeeld wat ik nu ga gebruiken. Ik had connectie met een signaal sterkte van - 60 dbm. Toch bleef mijn snelheid maar rond de 5.5 mbps, tot af en toe 11 mbps. Zoals je hieronder ziet.
Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/423519network_speed.jpg

Ik zat wel ongeveer 70 meter van het acces point vandaan.
Blijft mijn snelheid nu dan toch zo laag vanwege de afstand? Omdat het signaal sterkte toch nog wel redelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:45

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Ehm...toverhoed (en daar stoppen we de afstand in, helaas geen informatie over muren/andere netwerken/storingsgevoelige apparatuur/WiFi nic/router) en wat kan eruit gehaald worden...een konijn!

Kan je wat meer info geven over bovenstaande, instellingen en verder alles dat ermee te maken kan hebben!?
Verder...wat wil je nu eigenlijk precies bereiken met dit topic?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zendvermogen van het device(laptop) staat op hoogste ingesteld. Verder zijn er geen aparte instellingen. Het netwerk is een publiek netwerk zonder beveiliging. Zendvermogen van acces point zijn niet op hoogste ingesteld.

Maar ik probeer op dit moment even de oorzaak hiervan te zoeken, via dit topic hoop ik nog wat tips ofzo te krijgen. Zodra ik zeker een oorzaak kan vaststellen kunnen we naar een oplossing kijken, omdat verplaatsen van acces points (bijna) niet mogelijk is. En ik vind het opvallend dat je toch vaak een goeie signaal sterkte kan hebben, maar dat dit dus niks over de kwaliteit en snelheid van netwerk zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Is het eigenlijk wel een 802.11G/N netwerk, en niet toevallig een B netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:01:
Is het eigenlijk wel een 802.11G/N netwerk, en niet toevallig een B netwerk?
Dat dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
-60 dBm op 70 meter afstand is onwaarschijnlijk. Dat zou een trajectdemping inhouden van slechts 80dB.(*) Misschien met grote yagi antennes aan beide einden...

Ik denk dat je misleid wordt door een verkeerde RSSI interpretatie in je tooltje.

[ Voor 1% gewijzigd door joopv op 13-04-2011 12:52 . Reden: edit: (*)uitgaande van 0 dBi antennegain ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Let wel dat het hier om professionele apparatuur gaat van strix systems en luxul antennes en het is een g netwerk.
joopv schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:03:
-60 dBm op 70 meter afstand is onwaarschijnlijk. Dat zou een trajectdemping inhouden van slechts 80dB. Misschien met grote yagi antennes aan beide einden...

Ik denk dat je misleid wordt door een verkeerde RSSI interpretatie in je tooltje.
Dit is dus wat ikzelf ook raar vind, maar ik gebruik inssider en chanalyzer om mee te meten en hun geven deze rssi waarde terug. Zijn opzich toch betrouwbare tools lijkt mij.
Pagina: 1