Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 20:41

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Topicstarter
Picture in Picture (PiP) was in de CRT tijd 'hot' en door mij veel gebruikt.

Ik was ook blij dat mijn eerste Tatung V42EMGI full HD LCD TV een fatsoenlijke PiP had met:
  • vrije keuze tussen twee bronnen (bijvoorbeeld analoog + DVI, Scart + HDMI, Scart + Analoog)
  • afzonderlijk de audio en video van de master en slave kunnen omwisselen
  • links beeld, rechts teletekst
Allemaal erg handig, bijvoorbeeld als je CNN via je TV kijkt, en BBC-World via een 2e tuner.

De Tatung is inmiddels aan vervanging toe, dus zoek ik een opvolger.

Maar: PiP lijkt "uit", in ieder geval is het heel lastig PiP informatie te vinden van huidige LCD/LED/Plasma TV modellen.

Dus mijn vragen:
  • welke huidige leveranciers/modellen ondersteunen PiP?
  • wat is jullie ervaring met de PiP in deze modellen?

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Samsung heeft sowieso Picture in Picture in hun modellen zitten, van de andere merken weet ik het niet :)
Ervaring heb ik er nog niet mee, ik krijg mijn nieuwe tv vandaag pas binnen en mijn vorige Samsung had het niet :P

Zelf gebruikte ik het "vroeger" ook wel eens. Vooral bij leuke voetbalwedstrijden etc

[ Voor 49% gewijzigd door leonvw op 19-04-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Topicstarter
Dank!
Na enige research: Samsung heeft wat PIP beperkingen:
  • Hoofdscherm alleen van een digitale bron (Component, etc)
  • PIP alleen van een non-HD bron
  • PIP maximaal 1/9 van het scherm (dus geen half/half)
  • Omschakelen PIP van/naar hoofdscherm kan niet
Nu nog de andere merken :-)
--jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Waar wil je het voor gebruiken? Want er zijn ook digitale ontvangers die bijvoorbeeld die functionaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hou er even rekening mee dat een moderne tv tegenwoordig over één DVB tuner beschikt. Dat betekend dat deze dan slechts kan tunen op één transportstream. Het weergeven van een zender op het hoofdscherm van een zender uit transportstream A, en een PIP uit transportstream B is dan niet mogelijk.

Ik denk dat echt PIP pas mogelijk wordt als de toestellen uitgebreid gaan worden met meerdere DVB-tuners. Persoonlijk zie ik dat niet zo snel gebeuren (dan zal ook met "trucs" de smartcard beschikbaar gesteld moeten worden aan beide tuners).

Wat je vooral tegen zult komen zijn de oplossingen zoals Samsung deze implementeerd. Één (live)-tvbeeld gecombineerd met beelden van de andere ingangen (hdmi, component, etc).
McVirusS schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:39:
Waar wil je het voor gebruiken? Want er zijn ook digitale ontvangers die bijvoorbeeld die functionaliteit hebben.
Dat zullen dan voornamelijk ontvangers zijn die ook kunnen opnemen, en deze zullen dan uitgerust zijn met meerdere tuners (één voor live-tv, de andere voor de op te nemen zender).

[ Voor 22% gewijzigd door Question Mark op 19-04-2011 12:48 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Topicstarter
Ik heb op dit moment geen digitale TV.

Mijn doel is met name externe HD en/of analoge bronnen naast elkaar te kunnen gebruiken in alle combinaties; liefst ook half/half zoals de Tatung dat kan (en mijn oude Phlips Matchline TV ook kon).

Sitestep: een jaar of wat geleden heb ik wel digitale TV an UPC geprobeerd, maar nooit gelukt om dat werkend te krijgen ondanks hulp van hun helpdesk toen. Bovendien lijkt het erop dat nu digitale TV niet samen kan met Fiber Power 120 wat ik nu veel gebruik voor mijn werk, o.a. nogal wat VPN en RDP verbindingen.

[ Voor 8% gewijzigd door wiert.tweakers op 24-04-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
wiert.tweakers schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:07:
Ik heb op dit moment geen digitale TV.

Mijn doel is met name externe HD en/of analoge bronnen naast elkaar te kunnen gebruiken in alle combinaties; liefst ook half/half zoals de Tatung dat kan (en mijn oude Phlips Matchline TV ook kon).

Sitestep: een jaar of wat geleden heb ik wel digitale TV an UPC geprobeerd, maar nooit gelukt om dat werkend te krijgen ondanks hulp van hun helpdesk toen. Bovendien lijkt het erop dat nu digitale TV niet samen kan met Fiber Power 120 wat ik nu veel gebruik voor mijn werk, o.a. nogal wat VPN en RDP verbindingen.
Je kan gewoon digitale tv nemen naast fp120.
Pagina: 1