Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk is onze router kapotgegaan (ook een Linksys, weet niet meer precies welk model), en als vervangtoestel hebben we nu de Cisco Linksys WRT160N. We kunnen echter de router niet verbinden met het internet (steeds de melding: "Can not get an IP address from PPPoE server"). Gisteren hebben we gebeld naar onze provider Scarlet en die vertelde ons dat we volgende settings moesten veranderen:

VPI = 8
VCI = 35
Encapsulation: PPPoE
Multiplexing: LLC

Maar: in het configuratiescherm van Linksys (op 192.168.1.1) kunnen we dat nergens instellen/veranderen!
We hebben de firmware ook al eens geüpdatet, maar dat heeft geen verandering teweeg gebracht (behalve dan dat het configuratiescherm nu in het Nederlands is). Gebruikersnaam en wachtwoord is ook 100% correct dus daar kan het niet aan liggen.

Het gekke is dat we met onze vorige Linksys twee jaar geleden hetzelfde probleem hadden, en toen op een simpele manier opgelost hebben, maar we weten niet meer hoe :(

Wie kan ons helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even bij mijn Linksys Router gekeken, maar ik kan idd ook geen PPPoE ofzo vinden. Ik hou de mogelijkheid open dat er een conflict is tussen je modem van je provider en je router, dit hebben wij ook wel eens met ons UPC modem.

Je kan het volgende proberen, als je inlogt op je router, ga je naar status en klik je op release IP Adress en vervolgens op Renew IP Adress.

Als dat niet werkt. Dan moet je zowel je modem als router resetten, je haalt eerst je modem vam het stroom af, dan je router. na 30 sec zet je je modem weer aan, als die weer volledig is opgestart zet je je router weer aan.

Mocht dit alles ook niet helpen kan ik je sterk aanraden de helpdesk van Linksys te bellen, dat kost 10cent per minuut, maar op het moment dat ze door hebben dat je een echt probleem hebben, bellen ze je terug, zodat jij geen hoge telefoon kosten hebt. En je ze mogen je maximaal 15 min aan de telefoon houden op jou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Ik heb even in deze handleiding gekeken (pagina 5 en 6) en daar staat dat je gewoon via Setup, Basic setup als type Internet Connectie voor PPPoE kan kiezen (Engelse handleiding, namen zouden iets anders kunnen zijn).

Uit je verhaal maak ik op dat je deze optie (nog) niet gevonden had!?

Alternatief zou nog een kunnen zijn om een DD-WRT firmware te installeren, lijkt mij een vervolg stap.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:34:
Ik heb even in deze handleiding gekeken (pagina 5 en 6) en daar staat dat je gewoon via Setup, Basic setup als type Internet Connectie voor PPPoE kan kiezen (Engelse handleiding, namen zouden iets anders kunnen zijn).

Uit je verhaal maak ik op dat je deze optie (nog) niet gevonden had!?

Alternatief zou nog een kunnen zijn om een DD-WRT firmware te installeren, lijkt mij een vervolg stap.
Jawel, die PPPoE optie kan ik wel kiezen, maar die andere dingen niet (VPI, VCI etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:37:
Jawel, die PPPoE optie kan ik wel kiezen, maar die andere dingen niet (VPI, VCI etc.)
Duurde even voor het kwartje viel...ik denk dat je ADSL hebt en dus dat je PPPoA bedoeld!?
Want PPPoA wordt niet ondersteund (wat is Scarlet qua informatie op de website vreselijk sumier!).

Laten we het voortschrijdend inzicht noemen:

Heb je wel een apart modem?
Want de WRT160N doet alleen routeren...(en moet dan op "automatisch DHCP" ingesteld worden).

[ Voor 17% gewijzigd door lier op 13-04-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:50:
[...]

Duurde even voor het kwartje viel...ik denk dat je ADSL hebt en dus dat je PPPoA bedoeld!?
Want PPPoA wordt niet ondersteund (wat is Scarlet qua informatie op de website vreselijk sumier!).

Laten we het voortschrijdend inzicht noemen:

Heb je wel een apart modem?
Want de WRT160N doet alleen routeren...(en moet dan op "automatisch DHCP" ingesteld worden).
Nee Scarlet bedoelde echt PPPoE... Ik ken er zelf allemaal niet zoveel van dus ik weet ook niet wat het verschil is.

We hebben geen aparte modem (dus de internetkabel gaat rechtstreeks via het telefoonstopcontact naar de router), maar bij onze vorige modem (gelijkaardig model van Linksys) konden we op deze manier ook gewoon op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Oké...dan heb je een "probleem": je router kan niet als modem ingezet worden (en dat zal misschien ook de reden zijn dat je de opties niet aangeboden krijgt).

Je zou eigenlijk een WAG160N (oid) moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:41:
Oké...dan heb je een "probleem": je router kan niet als modem ingezet worden (en dat zal misschien ook de reden zijn dat je de opties niet aangeboden krijgt).

Je zou eigenlijk een WAG160N (oid) moeten hebben.
Mja dat vertelde mijn broer dus ook juist. Even op zoek naar een modem dus! Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een WRT is een router, een WAG is router + modem (gateway). Zoals gezegd heb je die inderdaad nodig :)
Pagina: 1