GF2MX geeft geen signaal meer?

Pagina: 1
Acties:

• Woutepout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 12:22
Ik heb het vermoeden dat m'n videokaart kaduuk is. Gister had ik ineens geen netwerkverbinding meer en na enig gepruts heb ik toen m'n NIC er opnieuw ingestopt, omdat ik dacht dat ie geen goed contact maakte. Toen ik daarna opnieuw opstartte, gaf m'n monitor helemaal geen beeld meer.

Ik heb inmiddels de monitor met een andere comp geprobeerd en dat werkte. Verder heb ik m'n comp aan een andere monitor gehangen en dat werkte niet, dus ik denk dat het aan m'n videokaart ligt. Zal ik terug naar de winkel om een nieuwe kaart te vragen/hun ernaar te laten kijken of hebben jullie nog ideeen die ik kan proberen?

Verwijderd

probeer eerst alle kaarten eruit te halen, behalve vga en kijkt wat ie doet. kan ook kortsluiting zijn, te ver gedrukt etc.

haal moederbord eruit en zet gewoon op tafel, als je de tijd voor hebt.

heb wel vaker meegemaakt.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
misschien met je schroevendraaier uitgeschoten op je mobo (=kras erop)
erm, statisch geladen aan je kaarten zitten prutsen.

erm, denk er es over na wat je precies gedaan hebt....
als je ergens een los schroefje op je mobo had liggen, en je hebt em toen aangezet geeft ie ook niet zo veel beeld meer.

:?

• Woutepout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 12:22
Ik heb zeker weten geen schroefje op m'n mobo laten liggen en hem aangezet, maar ik heb laatst wel m'n hele comp uit elkaar gesloopt om Arctic Silver op m'n proc te smeren. Het kan best dat ik toen ben uitgeschoten met m'n schroevedraaier, maar hij heeft daarna nog goed gewerkt, dus dat zal er niet mee te maken hebben.

Ik heb ook niet enorm veel kracht hoeven zetten om de kaarten er weer in te stoppen, dus te ver doordrukken lijkt me het ook niet. Tsja, statisch aan m'n kaarten prutsen. Zou kunnen, normaal gesproken raak ik altijd ff een verwarmingsbuis aan voordat ik dit soort dingen doe, maar dat ben ik nu vergeten. Als dit het zou zijn, wat kan ik daar dan mee? Terugbrengen en doen alsof m'n neus bloed?