• vixztr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2018
Beste tweaksnorren,

Ik heb onlangs een eigen HTPC systeem gemaakt maar ik ben nog niet helemaal tevreden over de geluidsproductie. Met name de CPU fan mag wel iets stiller van mij.

Ik zat dus even rond te kijken en dacht dat de Scythe Ninja Mini Rev. B wel een goeie koop zou zijn, maar ik wou graag nog even van mensen met meer kennis horen of er betere alternatieven zijn.

Het is een socket 775 moederbord in een midi-tower, het gaat me er gewoon om zo min mogelijk geluid en dat ie gewoon goed koelt.

b.v.d.

Chris Faber

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 13:19
_O-

Hoe hoog mag de koeler maximaal zijn? Anders zou ik bijvoorbeeld ook de Cooler Master Z600 (passief) aanraden, zeker voor een HTPC. Zorg wel voor een beetje airflow, maar 1/2 fans op 1k RPM moeten dat voldoende kunnen doen.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:02
Als het echt klein moet zijn: Scythe Shuriken Rev B.

edit: Ow, HTPC in midi-tower... dan is de grootte niet heel veel van belang.

[ Voor 42% gewijzigd door - J.W. - op 13-04-2011 09:50 ]

• vixztr
Het is een CM 310 Elite case, heb net even gekeken en de afmetingen zijn 191 x 437 x 468 mm Dus er is ruimte zat.

Bij die CM Z600 moet er dan gewoon 1 casefan in gehangen worden of een fan aan het koelblok zelf?

• vixztr
- J.W. - schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:46:
Als het echt klein moet zijn: Scythe Shuriken Rev B.

edit: Ow, HTPC in midi-tower... dan is de grootte niet heel veel van belang.
Ja ruimte is er zat ;) Gaat me echt om de geluidsproductie.

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

koop een antec 620/920 of een h70 van corsair. watergekoeld compact en koelt iets beter als een lucht koeler.
de koeler is ook nog eens super stil als je er 1 of 2 nexus fans op doet

If water polo was easy, it would be called football

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:02
vixztr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:52:
[...]

Ja ruimte is er zat ;) Gaat me echt om de geluidsproductie.
Ik dan een Scythe Mugen 2 rev B nemen, die heeft een 120mm fan en is echt heel stil.
(zet fanspeed op z'n laagst in het bios)

[ Voor 59% gewijzigd door - J.W. - op 13-04-2011 10:02 ]

• vixztr
waldpyk schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:54:
koop een antec 620/920 of een h70 van corsair. watergekoeld compact en koelt iets beter als een lucht koeler.
de koeler is ook nog eens super stil als je er 1 of 2 nexus fans op doet
Ik heb totaal geen ervaring met waterkoeling, het zal vast ook niet erg moeilijk zijn met bovengenoemde opties, maar ik doe liever gewoon een normale fan, waterkoeling gaat ook al weer beetje richting de dure kant!

Verwijderd

Waarom zou je voor een HTPC in godsnaam waterkoeling gebruiken? Ok het is enorm stil, maar is dat de investering waard?

Ikzelf heb de eerder genoemde Scythe Big Shuriken rev. B en ik ben daar onwijs tevreden over. Zeker i.c.m. een moederbord wat de snelheid van de fan regelt. Zolang de HTPC geen onwijze load genereert hoor je er niets van :-)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cooler Master GeminII? Zit op mijn server en ik heb slechts 1 exhaust fan nodig om hem koel te houden, verder helemaal passief.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• vixztr
Ah de Scythe Big Shuriken rev. B ziet er wel verleidelijk uit ja, die staat momenteel favoriet :P

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

vixztr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:56:
[...]

Ik heb totaal geen ervaring met waterkoeling, het zal vast ook niet erg moeilijk zijn met bovengenoemde opties, maar ik doe liever gewoon een normale fan, waterkoeling gaat ook al weer beetje richting de dure kant!
de antec versie is 50 euro en een nexus fan is 5 euro dan heb je een compacte koeler.

Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWTAZaETQX0ah6ZgwRmsJppeZWI7ILl9MI5XT9CdzONpxx4yKcGg

If water polo was easy, it would be called football

• Dan0sz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:19
vixztr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:35:

Ik zat dus even rond te kijken en dacht dat de Scythe Ninja Mini Rev. B wel een goeie koop zou zijn, maar ik wou graag nog even van mensen met meer kennis horen of er betere alternatieven zijn.
Ik heb die ook in me Antec Fusion kast zitten. Is hartstikke stil en systeem loopt lekker vlotjes i.e. blijft lekker koel.
Pagina: 1