Sony VAIO VGN-A517B backlight probleem

Pagina: 1
Acties:

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 16:30
Hallo,
Ik heb de laptop van mijn vader gekregen, maar het scherm wil niet aan, als ik op het scherm schijn met een zaklamp, zie ik dat het scherm aan staat, maar de backlight niet. Dit kan zijn doordat de inverter kapot is of backlight.
Het probleem draagt zich zo voort: pc aan, backlight aan, backlight uit, backlight aan, backlight constant uit.
Ik heb de laptop nu uit elkaar gehaald (maar toch zit alles nog geïsoleerd) en heb de laptop aangedaan. Ik hoorde een geluid komen uit de inverter toen de backlight weer aanging (soort van zoemend geluid). dus ik denk wel dat het probleem zich voordoet in de inverter. Kan ik de inverter fixen zonder een nieuwe te kopen? (ook zit er geen garantie meer op de laptop)
De laptop zit nu nog in elkaar zonder scherm en inverter. De backlights zitten in een cover direct achter het scherm, maar die werken nog...
Ik weet niet of ik nog een nieuwe inverter ga kopen of de oude ga herstellen. toch weet ik niet waar het probleem kan liggen... 8)7

EDIT: na een beetje riskant testen ben ik er op uitgekomen dat de inverter stuk is, ik heb terwijl dat de laptop nog draait, de inverter eruit gehaald en weer erin gestopt, hierbij maakte de inverter hetzelfde geluid toen hij normaal opstartte (dus bij aan, uit, aan, uit..) (zoemend geluid)
Ik moet dan maar een nieuwe inverter kopen.
Ook, Sony heeft daarvoor zelfs €117 gevraagd voor een herstelling van het scherm, het draaide voor 2 maanden goed, totdat het weer kapot ging... (afzetterij)
Morgen ga ik eens achter een nieuwe inverter voor de laptop, als ik hem herstel mag ik de laptop behouden :D

[ Voor 23% gewijzigd door CDA441 op 13-04-2011 02:08 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Verwijderd

Of je de inverter kan fixen, daar kan ik je geen antwoord op geven aangezien ik niet kan zien of er wat fout mee is. Heb je al de elco's nagekeken? Heb hier vaker dan eens gelezen dat die het nog wel eens willen begeven en misschien zit je probleem daar en niet bij de inverter.

Verwijderd

Een kapotte inverter is een bekend probleem bij CCFL schermen. Een nieuwe kost een tientje op ebay.

• CDA441
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:26:
Of je de inverter kan fixen, daar kan ik je geen antwoord op geven aangezien ik niet kan zien of er wat fout mee is. Heb je al de elco's nagekeken? Heb hier vaker dan eens gelezen dat die het nog wel eens willen begeven en misschien zit je probleem daar en niet bij de inverter.
Waar kan ik dan die elco's vinden, ik heb heel het scherm (en de onderkant) eraf geprutst, maar ik vind geen condensator...
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:26:
Een kapotte inverter is een bekend probleem bij CCFL schermen. Een nieuwe kost een tientje op ebay.
Heb ik gezien, wel 4 tientjes:
http://cgi.benl.ebay.be/N...em255e36ce2e#ht_604wt_905

Verwijderd

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een laptop heb opengemaakt, maar het lijkt mij logisch dat die in de buurt van het scherm moeten zitten. Zoals ik aangaf, heb erover gelezen, maar daar houdt het ook op.

• CDA441
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:57:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een laptop heb opengemaakt, maar het lijkt mij logisch dat die in de buurt van het scherm moeten zitten. Zoals ik aangaf, heb erover gelezen, maar daar houdt het ook op.
lol, maar bij andere schermen (eigenlijk alle schermen die tft/lcd hebben) hebben ook backlights nodig en die hebben ook een inverter, maar die inverters hebben wel condensators...

Pagina: 1