Zelf PC gebouwd maar installeert Windows niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Mijn broer heeft voor mij een pc gebouwd, hij heeft er zelf al genoeg gemaakt die allemaal werkten, maar hij en ik weten allebei niet waar dit probleem aan ligt.
Alles is goed aangesloten.

Moederbord: Asus P5B-E
Voeding: 300 Watt (word 13-4-11 vervangen door 700 Watt)
Videokaart: Nvidia GeForce 7650 GS (word 13-4-11 vervangen door een ATI HD 5770 1gb)
Processor: Core 2 Duo E8400 (3.0 Ghz) + koeler
RAM: 2GB Kingston ( komt nog 2 GB bij)
Geluidskaart
Netwerkkaart

Hierboven dus mijn specs en toekomstige.

Toen ik de pc aanzette deed hij het normaal, paar dagen later was er nog wat aan gekloot, en we zetten de pc aan, en we zien korte rode streepjes door het beeld van de bios heen. Daarna drukken we op een knop om op te starten van CD/DVD, ik heb er dus windows 7 ultimate ingedaan. En dan krijg je het bekende grijze balkje, dat loopt helemaal vol, en daarna krijgen we een zwart scherm met witte letters, dat application is miss or removed (ofzoiets), en dat krijge we keer op keer.

Is er nu toch iets fout aangesloten, of is er misschien iets kapot?
Laat het me weten alsjeblieft!

Groeten,
Niels Vaessen

Edit: hier zijn de gemaakte foto's van de problemen:
Afbeeldingslocatie: http://i1082.photobucket.com/albums/j369/TheVaessen/thumbnail%20photos/IMG00130-20110412-2326.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1082.photobucket.com/albums/j369/TheVaessen/thumbnail%20photos/IMG00131-20110412-2327.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1082.photobucket.com/albums/j369/TheVaessen/thumbnail%20photos/IMG00132-20110412-2327.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1082.photobucket.com/albums/j369/TheVaessen/thumbnail%20photos/IMG00134-20110412-2332.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

al eens een andere dvd geprobeerd? :X

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

1e ding om te testen: Andere Windows DVD?

Even een ander dingetje: Een 700w voeding met slechts een HD5770 :X... Je kan makkelijk af met 350w. Misschien 400w als je zekerheid wilt hebben bij OC'en.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Standaardvraag: is het een officiële CD of een kopij/download?

En inderdaad, waarom dit ding 700W moet hebben ontgaat me wat.

[ Voor 39% gewijzigd door YellowOnline op 12-04-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 14:52
win 7 ultimate legaal kopen ? dat zou een beetje een aparte actie zijn. (je koopt het alleen als je de extra functies ook gebruikt wat de meeste mensen niet doen :P)

[ Voor 39% gewijzigd door sjaakwortel op 12-04-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakwortel schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:27:
win 7 ultimate legaal kopen ? dat zou een beetje een aparte actie zijn. (je koopt het alleen als je de extra functies ook gebruikt wat de meeste mensen niet doen :P)
:+

Maareu, volgens mij leest iedereen over deze zin heen:
Toen ik de pc aanzette deed hij het normaal, paar dagen later was er nog wat aan gekloot, en we zetten de pc aan, en we zien korte rode streepjes door het beeld van de bios heen.
Dat zou ik eerst eens oplossen, strepen in je bios heeft altijd te maken met een hardwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik natuurlijk een gedownloade windows 7 cd, ik heb de 32 bits versie en 64 bits versie allebei geprobeert, op mijn laptop deden de cd's het allebei, dus daar ligt het niet aan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Topic misschien wat te vroeg geopend, aangezien je zelf al aangeeft dat je morgen twee belangrijke componenten gaat vervangen. Een 300 of 700Watt voeding zegt trouwens niet zoveel, minstens zo belangrijk is het merk/type. Mocht je problemen houden check ook even het geheugen een nachtje met http://memtest.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Uiteraard gebruikt hij een 'gedownloade windows 7 cd', dat lijkt me toch vanzelf spreken?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:27
Alle onderdelen weer een keer loshalen en opnieuw plaatsen misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:34:
Ik gebruik natuurlijk een gedownloade windows 7 cd, ik heb de 32 bits versie en 64 bits versie allebei geprobeert, op mijn laptop deden de cd's het allebei, dus daar ligt het niet aan :S
Tenzij je een MSDN account hebt, en daar lijkt het niet op, ben je niet echt legaal bezig en kunnen we je niet verder helpen, De streepjes in de BIOS waar ik inderdaad over had gelezen duiden wel een hardwareprobleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhmm dat is een optie voor morgen BWBzz,
Kan ik ook foto's plaatsen die ik net heb gemaakt?
dat zal jullie goed helpen met het opsporen van het probleem, of kan ik alleen URL gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
YellowOnline schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:36:
[...]

Tenzij je een MSDN account hebt, en daar lijkt het niet op, ben je niet echt legaal bezig en kunnen we je niet verder helpen, De streepjes in de BIOS waar ik inderdaad over had gelezen duiden wel een hardwareprobleem aan.
Ook zonder MSDN account maakt het natuurlijk vrij weinig uit, zolang hij maar een legale key heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:36:
Kan ik ook foto's plaatsen die ik net heb gemaakt? dat zal jullie goed helpen met het opsporen van het probleem, of kan ik alleen URL gebruiken?
Forum FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Temperaturen gecheckt? RAM al getest met Memtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TimMer schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:43:
Temperaturen gecheckt? RAM al getest met Memtest?
Hoe moet ik datgebruiken dan, want heb er dus nog geen windows of iets op staan, ik kan niet verder dan: wilt u de pc opstarten vanaf de cd? druk op een knop.
en dan datie gaat laden en die error geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 14:52
memtest moet je dan ook branden op een bootable cd, dus dat zou je kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:13
Er vanuitgaand dat je een legale key hebt, brand die installatie-DVD eens opnieuw op x2 snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wilt iemand mij alsjeblieft duidelijk maken hoe ik afbeeldingen kan posten die op mijn laptop staan, aangezien ik het niet kan vinden in de FAQ, ik kan alleen een URL invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:45:
[...]

Hoe moet ik datgebruiken dan, want heb er dus nog geen windows of iets op staan, ik kan niet verder dan: wilt u de pc opstarten vanaf de cd? druk op een knop.
en dan datie gaat laden en die error geeft..
Zoals hierboven aangegeven: Memtest heeft een eigen bootmechanisme en temperaturen kun je gewoon in het BIOS uitlezen. Zou mij niets verbazen als je CPU te heet wordt en daardoor rare dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:49:
Er vanuitgaand dat je een legale key hebt, brand die installatie-DVD eens opnieuw op x2 snelheid.
De CD is echt goed, want ik heb heb hem ook al getest op mijn laptop en hij werkt voor 100%, dus daar ligt het niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

YellowOnline schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:36:
[...]

Is gewoon 100% legaal wanneer je een legale key gebruikt. En anders mag je het ook gewoon 30 dagen lang uitproberen. Dus je post slaat echt nergens op.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TimMer schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:51:
[...]

Zoals hierboven aangegeven: Memtest heeft een eigen bootmechanisme en temperaturen kun je gewoon in het BIOS uitlezen. Zou mij niets verbazen als je CPU te heet wordt en daardoor rare dingen doet.
waarom zou mij CPU te heet worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
Kans dat de CPU-koeler niet goed aangedrukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BWBzz schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:54:
Kans dat de CPU-koeler niet goed aangedrukt is?
Mijn broer had de pc zelfs in het begin toen die net klaar was, aangezet ZONDER koeler, en toen waren er geen rode streepjes in de bios etc.

hij heeft die na paar minuten gelijk weer uitgezet, omdat hij bang was dar de CPU ging verbranden. (hij heeft zijn vinger ook verbrand aan de CPU.)

Nadat de koeler binnen was, hebben we die erop gezet, en zijn er rode strepen te vinden in de bios, maar hij heeft ook zijn schroevendraaier bijvoorbeeld 1x op het moederbord laten vallen, er kan van alles fout zijn gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

je broer heeft vaker pc gebouwd dus de kans is groot dat hij nog wel wat onderdelen heeft liggen misschien. vervang die tijdelijk ( mits compatibel ) eens met die onderdelen om kapotte onderdelen uit te kunnen sluiten.

en zoals er is gezegd is memtest altijd handig om even te testen

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WDF schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:58:
je broer heeft vaker pc gebouwd dus de kans is groot dat hij nog wel wat onderdelen heeft liggen misschien. vervang die tijdelijk ( mits compatibel ) eens met die onderdelen om kapotte onderdelen uit te kunnen sluiten.

en zoals er is gezegd is memtest altijd handig om even te testen
ik zal memtest een downloaden en op cd zetten, maar wat voor resultaten kan ik daar uithalen wat voor jullie bruikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:03:
[...]

ik zal memtest een downloaden en op cd zetten, maar wat voor resultaten kan ik daar uithalen wat voor jullie bruikbaar is?
Memtest test je geheugen.. (Mem=Memory=Geheugen).. Misschien is je geheugen defect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
Ok, dat was wellicht handig geweest om aan het begin al te vermelden :P
Een pc laten draaien zonder CPU-koeler is natuurlijk altijd niet echt goed voor de CPU, maargoed, dat hoeft nog niet meteen te zeggen dat de CPU oververhit is geweest... De schroevendraaier op het moederbord laten vallen daarentegen kan voor meer problemen hebben gezorgd... Grote kans dat er iets beschadigd is op het moederbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet als ik heb goed heb gedaan, maar ik heb nu dus MemTest.exe, ik heb er een .iso bestand van gemaakt , en ben dat .iso bestand nu aant branden op de cd. Doe ik dit zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:09:
Ik weet niet als ik heb goed heb gedaan, maar ik heb nu dus MemTest.exe, ik heb er een .iso bestand van gemaakt , en ben dat .iso bestand nu aant branden op de cd. Doe ik dit zo goed?
blijkbaar niet, want er wordt niks opgestart als ik start vanaf cd druk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Je kunt memtest86 ook vanaf bootable floppy starten.
Format a: /s
Memtest naar floppy copieren

Kijk wel even in je bios of de floppydrive het eerste boot device is.

Kijk ook even of alle stekkers, intern en extern, goed zijn aangesloten. Het zou wel heel erg zonde zijn om tijd te investeren wanneer er ergens een stekker los zit.

Wanneer je geheugen goed is zou ik de temperaturen in de gaten houden, laat hem maar eens een uurtje aan staan. Wie weet zit er een luchtbel in de koelpasta onder de processor.

Is niets van dit alles de boosdoener dan ben ik toch bang dat je moederbord de aanvaring met de schroevendraaier niet zo fijn vond. Zit er zichtbare schade op het moederbord?
Je zou de leverancier kunnen vragen voor een vervangend bord, hoewel ik niet denk dat dit onder de normale garantie gaat vallen.

Succes ermee!

[ Voor 0% gewijzigd door MarchelV op 13-04-2011 00:25 . Reden: typo verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik afbeeldingen in mijn reactie zet, zodat ik jullie meer informatie kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:52:
[...]

waarom zou mij CPU te heet worden dan?
Omdat er rare, onverklaarbare dingen gebeuren. Meestal heeft dat met de heilige drieëenheid te maken: CPU, RAM en videokaart.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:56:
[...]

Mijn broer had de pc zelfs in het begin toen die net klaar was, aangezet ZONDER koeler, en toen waren er geen rode streepjes in de bios etc.

hij heeft die na paar minuten gelijk weer uitgezet, omdat hij bang was dar de CPU ging verbranden. (hij heeft zijn vinger ook verbrand aan de CPU.)
Je broer is een prutser, dat is één ding wat duidelijk is. Zou mij niets verbazen als die CPU onherstelbaar beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:25:
kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik afbeeldingen in mijn reactie zet, zodat ik jullie meer informatie kan geven?
Een afbeelding op het forum zetten kan op de volgende manier:
1. Upload je afbeelding naar een pic-server (photobucket bijvoorbeeld, moet je even registreren)
2. Selecteer de foto door de "IMG code" te selecteren
3. Plak de gecopieerde tekst in je bericht.

Uiteraard kun je je afbeelding ook elders plaatsen (op je eigen webspace bijvoorbeeld), in dat geval klik je op het "Image" icoontje (de 14e in de rij met icoontjes, tweede alinea bij het plaatsen van een bericht) en vul je de locatie van het bestand in.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat een PC aanzetten zonder koeler voor enkele minuten niet het slimste idee is als je de computer langer dan die paar minuten wil blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik zit meer te denken aan onnodige spacers tussen mobo en backplate die niet overeenkomen met de mountingholes van je mobo: ergo een spacer drukt tegen de backside/printplaat van je mobo en veroorzaakt kortsluiting.

Heb er zelf tal van gebouwd, maar mind the self-complacency en ik dus soms slordig met 'jajajja, ik kan dit goed, dus is het goed, dus lekker door sleutelen zonder controleren' houding mijn fonkelneue mobo opblies door zo'n stom foutje.

m.a.w. bouw alles uit en loop het ff 1 voor 1 na. Ga onderdelen isoleren (dus begin met broodnodige) en crosscheck door onderdelen uit te wisselen.

Booten zonder CPU koeler is sowieso 8)7 want kun jij of je broer weten hoe snel 85 watt TPD zich vertaald in 75+ graden intern de cpu?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het onnodige spacers waren geweest, had hij niet enkele dagen goed gedraaid, maar gelijk deze klachten gehad. Desalwelteplus is een check of dat goed zit niet overbodig.

Heb zelf ook tig pc's gebouwd, maar toch controleer ik alles nog keer op keer. Een fout zit nu eenmaal in een klein hoekje en zelfs het beste paard struikelt wel eens.

Ik zou ook het mobo even buiten de kast testen, gewoon 2 houten latjes onder het mobo is genoeg. Vervolgens met zo weinig mogelijk onderdelen beginnen.

Booten zonder koeler is inderdaad niet het meest heldere wat ik ooit gelezen heb. Als je een paar minuten zonder koeler draait, dan kan je er op rekenen dat het 1 en ander gefrituurd kan zijn. Zit er geen beveiliging op deze cpu? Kan eigenlijk wel concluderen van niet, anders had die wel ingegrepen. 20 seconden zonder koeler kunnen al fataal zijn, aangezien de temperatuur als een raket omhoog schiet zonder koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het niet gewoon even handig te wachten tot je de nieuwe onderdelen er in hebt en dan kijken of het probleem er nog is? Sowieso eerst eens geheugen wisselen voor je uberhaupt memtest gaat doen natuurlijk.

En je broer er niet meer aan laten zitten, kennelijk is hij zo stom om zonder koeler op te starten dus wie weet wat voor rare dingen hij nog meer zal doen.

Oh en Windows die niet wilt installeren is heel vaak geheugen of hardeschijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 13-04-2011 01:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:09:
Er staat gewoon een kant- en klare iso op de memtest site. De zip downloaden en uitpakken, het iso bestand wat je vervolgens krijgt náár cd branden (speciale optie in de meeste brandprogramma's), dus niet eerst een data-cd starten en dáárop je iso zetten. Eventueel kun je hiervoor ook imgburn gebruiken, zie hier een korte handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:37:
[...]
Er staat gewoon een kant- en klare iso op de memtest site. De zip downloaden en uitpakken, het iso bestand wat je vervolgens krijgt náár cd branden (speciale optie in de meeste brandprogramma's), dus niet eerst een data-cd starten en dáárop je iso zetten. Eventueel kun je hiervoor ook imgburn gebruiken, zie hier een korte handleiding.
oke hij staat op cd, ik zal hem er eens vanavond indoen als de nieuwe onderdelen erin zitten.

Er is trouwens nog iets raar wat misschien handig is: de ene keer als ik opstart knippert de naam van de HDD rood, en meestal is die gewoon groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geëdit en alle foto's erop gezet, ik hoop dat dit jullie helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:34
Die plaatjes lijken erop te duiden dat je Bootloader corrupt is. Weet niet of je die harde schijf al eerder gebruikt hebt in een ander systeem? Een formatje zou misschien ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cornelison schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:07:
Die plaatjes lijken erop te duiden dat je Bootloader corrupt is. Weet niet of je die harde schijf al eerder gebruikt hebt in een ander systeem? Een formatje zou misschien ook wel helpen.
Ja de HDD 320 GB komt uit een oudere pc, zou het daar aan kunnen liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:09:
[...]

Test het en je weet het. Praktisch elke hdd fabrikant biedt een diagnostische tool ter download aan. Wel eerst die geheugentest doen anders heb je kans dat dat de test beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:15

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:09:
[...]

Dat kan.
Maar heb je ondertussen al een andere videokaart geprobeerd? Of zit er een onboard VGA op?
Want die strepen baart mij namelijk meer zorgen :).

Tevens is je broer een prutser (sorry), want schroevendraaier op mobo laten vallen, en de pc een minuutje aan zetten zonder koeler moet je nooit en te nimmer doen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:13:
[...]

Dat kan.
Maar heb je ondertussen al een andere videokaart geprobeerd? Of zit er een onboard VGA op?
Want die strepen baart mij namelijk meer zorgen :).

Tevens is je broer een prutser (sorry), want schroevendraaier op mobo laten vallen, en de pc een minuutje aan zetten zonder koeler moet je nooit en te nimmer doen.
haha heb je zeker gelijk in.
uh vanavond word de Ati HD5770 1gb erin gezet, en een voeding van 650watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en ik zou als eerst een willen weten waarom ik windows niet kan installeren, als dat namelijk gelukt is kan ik kijken naar verdere problemen evt met de videokaart (die vnv toch vervangen word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:56:
[...]

Nadat de koeler binnen was, hebben we die erop gezet, en zijn er rode strepen te vinden in de bios, maar hij heeft ook zijn schroevendraaier bijvoorbeeld 1x op het moederbord laten vallen, er kan van alles fout zijn gegaan..
Ja, dat noem ik nu een slimme actie.... Welke ^%%$$##^ zet nu een PC aan zonder dat z'n CPU koeler er op zit en laat deze vervolgens enkele minuten lopen.... [/rant]

Oh ja, wat is er aan gekloot dan, zoals je dat zelf zegt!? Hebben jullie aan de instellingen in de BIOS gezeten of zijn jullie met de hardware bezig geweest!?

[ Voor 9% gewijzigd door Xessive op 13-04-2011 14:23 ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:19:
[...]

haha heb je zeker gelijk in.
uh vanavond word de Ati HD5770 1gb erin gezet, en een voeding van 650watt
Oki, ik hou mijn hart vast :)
Nee grapje.

Dan is mbt die strepen even afwachten wat daarmee gebeurt dus.
MBT windows, kun je die harde schijf formateren? Bijvoorbeeld in een harde schijf docking?
Of anders met software als Hirens Boot CD (check google).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:22:
[...]

Oki, ik hou mijn hart vast :)
Nee grapje.

Dan is mbt die strepen even afwachten wat daarmee gebeurt dus.
MBT windows, kun je die harde schijf formateren? Bijvoorbeeld in een harde schijf docking?
Of anders met software als Hirens Boot CD (check google).
De harde schijf is al geformateerd.. is er leeg ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 17-09 22:19
Xessive schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:22:
[...]

Ja, dat noem ik nu een slimme actie.... Welke ^%%$$##^ zet nu een PC aan zonder dat z'n CPU koeler er op zit en laat deze vervolgens enkele minuten lopen....
Degene die wilt grillen op z'n processor :+

Overigens, kan het ook zijn dat zijn onboard videokaart cooked is? Ik herinner me nog een keertje toen mijn videokaart cooked was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zhalix schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:24:
[...]

Overigens, kan het ook zijn dat zijn onboard videokaart cooked is? Ik herinner me nog een keertje toen mijn videokaart cooked was!
vanavond weet ik meer, ik hoop het maar, want ik heb dan toch een nieuwe kaart.
Maar heeft de videokaart iets te maken met de laatste afbeelding dan?, dat ik windows niet kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Zhalix schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:24:
[...]

Zou kunnen, zou ook kunnen dat alles cooked is. Dit verhaal klinkt meer als een beunhaas die niet weet wat die doet, hoe kun je in godsnaam nou je pc booten zonder koeler. En dat die een Windows installatie dvd niet wil booten is meestal ook niet echt een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 17-09 22:19
Mijn comment was meer tot betrekking tot de strepen op zijn beeldscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom ben ik hier uiteraard he, in de hoop dat jullie me kunnen uitleggen wat ik moet doen om het tot een werkende pc te brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:07
Even dat gelul hierboven negerend (over het algemeen kunnen Intels zonder koeler draaien zonder stuk te gaan en zorgen kapotte processoren niet voor artifacts): Heb je ook gekeken naar 'Boot virus protection' in het BIOS? Dat zorgde er bij Windows XP CD's er soms voor dat een CD niet wilde booten.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:33:
Even dat gelul hierboven negerend (over het algemeen kunnen Intels zonder koeler draaien zonder stuk te gaan en zorgen kapotte processoren niet voor artifacts): Heb je ook gekeken naar 'Boot virus protection' in het BIOS? Dat zorgde er bij Windows XP CD's er soms voor dat een CD niet wilde booten.
ik zal nu eens gelijk kijken, er staat nergens Boot virus protection..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Jaap-Jan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:33:
Er is ook een verschil tussen dat iets kapot gaat, en of het slim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Hoeveel schijven heb je in je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met schijven? (ik weet het. ha-ha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:40:
[...]

wat bedoel je met schijven? (ik weet het. ha-ha)
Je weet wel die harde schijven. En heb je ook een on-board GPU zitten of niet?

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 13-04-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotSoSteady schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:41:
[...]

Je weet wel die harde schijven. En heb je ook een on-board GPU zitten of niet?
ow oke, ik heb gewoon 1 HDD van 320GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:42:
[...]

ow oke, ik heb gewoon 1 HDD van 320GB.
Heb je ook een onboard GPU of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotSoSteady schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:45:
[...]

Heb je ook een onboard GPU of niet?
sorry. ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Die heb je niet, net voor je gekeken. Tja zal het ook niet zo snel weten, ik denk zelf dat de videokaart gaar is maar ik weet niet of die Windows 7 melding hierdoor kan komen.

[ Voor 67% gewijzigd door NotSoSteady op 13-04-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotSoSteady schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:48:
Heb je ook een poort op je moederbord zitten bij al die USB aansluitingen waar jij je monitor kabel in kan doen.
Nee, heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu memtest aan het uitvoeren, en ik krijg na 3 minuten, rode kleur onderaan met failing adress!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ok, dan is dat waarschijnlijk het probleem. Hoeveel reepjes heb je in je kast zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 reepjes van 1GB kingston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Doe je PC uit, haal er 1 reepje uit. Start memtest opnieuw en kijk of die ook foutmeldingen geeft. En doe dit nog een keer alleen haal dan dat reepje eruit en plaats de andere. Het kan best zijn dat er maar 1 geheugen reepje kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verklaart dit dan ook de rode strepen in de bios. en het niet installeren van windows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is mogelijk, maar beter dat je stap voor stap je componenten test of ze werken
Vergeet de schroevendraaier en CPU BBQ namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:58:
verklaart dit dan ook de rode strepen in de bios. en het niet installeren van windows ?
Fout geheugen kan voor veel problemen zorgen, maar als je nou even gaat onderzoeken welk geheugenreepje defect is dan kun je het zometeen zelf direct uitproberen of alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@NotSoSteady, is het goed als ik dat allemaal vanavond doe, want moet zo gaan werken, en ben rond 18:15 weer terug op het forum.
ben je dan aanwezig op het forum?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:01:
@NotSoSteady, is het goed als ik dat allemaal vanavond doe, want moet zo gaan werken, en ben rond 18:15.
ben je dan aanwezig op het forum?
Ach dat kun je zelf ook wel hoor, PC uit doen. Beide geheugen reepjes eruit halen, 1tje pakken en in slot 1 doen. PC booten met MEMTEST als die niet meer boot dan is die in ieder geval gaar scheelt je weer tijd. En daarna doe je hetzelfde alleen test je het andere geheugenbalkje. Doet die het wel goed dan kun je Windows 7 gaan proberen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotSoSteady schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:03:
[...]

Ach dat kun je zelf ook wel hoor, PC uit doen. Beide geheugen reepjes eruit halen, 1tje pakken en in slot 1 doen. PC booten met MEMTEST als die niet meer boot dan is die in ieder geval gaar scheelt je weer tijd. En daarna doe je hetzelfde alleen test je het andere geheugenbalkje. Doet die het wel goed dan kun je Windows 7 gaan proberen te installeren.
ja dankjewel, ik weeet ook inderdaad hoe dat moet, maar stel windows 7 werkt nog niet steeds niet met installeren, dan kan je me misschien vanavond verder helpen.
Maar in ieder geval al bedankt voor nu (Y)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kans bestaat dat je dan wel Windows 7 kan installeren, aangezien er tijdens het laden balkje diverse dingen in het geheugen geladen wordt.
En als je defect geheugen hebt heb je dus kans op foutmeldingen :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Maar er kunnen nog meer dingen stuk zijn naast het geheugen. Probeer nadat je geheugen hebt getest eens een linux live cd. Dit hoef je overigens alleen te doen wanneer 1 van je geheugen dimms geen fouten aangeeft met memtest. Anders moet je eerst het geheugen vervangen. Kijk ook eens de instellingen van je geheugen na in de bios en kijk of die overeen komen met de specificaties van het geheugen.

edit: Kijk ook even welk geheugen slot van je moederbord je moet vullen wanneer je maar 1 dimm gebruikt. Test beide dimms in dat slot.

[ Voor 14% gewijzigd door jaapsander op 13-04-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met memtest beide bankjes met 1gb kingston getest, en toen werdie naar 3 minuten rood, nu heb ik 1 voor 1 getest blijve ze allebei goed na 5 minuten.. hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Memtest draai je niet voor 5 minuten, memtest moet je zeker een uur of 3 laten lopen en het liefst langer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Doe eerst even het volgende:
1. Reset de BIOS naar default settings
2. Wat is het typenummer van je Kingston geheugen (KHXxxxx of KVRxxxxx)

Is er, toen jullie er mee aan het kloten zijn geweest, ander geheugen ingezet? Wat hebben jullie
toen precies gedaan dan. Daar ligt volgens mij het probleem op dit moment.
Tsurany schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:33:
Memtest draai je niet voor 5 minuten, memtest moet je zeker een uur of 3 laten lopen en het liefst langer.
Precies, eerst stuk voor stuk en vervolgens een paar uur met beide modules tegelijk testen

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu er een nieuwe voeding en nieuwe videokaart in heeft gezeten en nieuw intern geheugen (4gb), wilt het beeld scherm geen beeld meer geven, en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet die precies, spinnen de fans wel op? Hoor je wel een opstart piep?

Ik zou als eerste stap voor stap terugbouwen, kijken waar het fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:05:
Wat doet die precies, spinnen de fans wel op? Hoor je wel een opstart piep?

Ik zou als eerste stap voor stap terugbouwen, kijken waar het fout is gegaan.
je hoort geen piep en de fans draaien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd alles af te koppelen dat overbodig is, stroom stekkers en sata stekkers uit de dvd bijvoorbeeld? En dan opstarten met alleen moederbord en videokaart.

Als dat nog niet lukt eerst het oude geheugen terugplaatsen kijken of die dan weer opstart, dan videokaart en daarna de voeding. Als je voeding gaat testen hoef je hem helemaal in te bouwen, je kan eventueel ook voorzichtig er naast leggen en dan de stroomconnectors aansluiten, let wel op of de kabels daar lang genoeg voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
om heel eerlijk te zijn denk ik dat je het even moet laten controlleren door iemand die echt precies weet wat die doet voordat je eventueel meer schade toebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het lag aan de de RAM geheugen, dat het beeld scherm geen beeld gaf, en geen piep gaf, weer oude RAM erin en hij doet t weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu weer windows cd erin gedaan en hij blijft weer vastgelopen aan het einde van het loading windows files
Net met opstarten gaf die 1x 2.41 Ghz aan en nu weer 3Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de setup wordt opgestart!!,
We hadden eerst het intern geheigen in het 1e en 2e slot, nu hebben we 1 bankje alleen in het 1e slot, dus niks in het 2e en nu is hij windows aant installeren.

kan het zijn dat het 2e slot van het intern geheugen kapot is?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:22:
de setup wordt opgestart!!,
We hadden eerst het intern geheigen in het 1e en 2e slot, nu hebben we 1 bankje alleen in het 1e slot, dus niks in het 2e en nu is hij windows aant installeren.

kan het zijn dat het 2e slot van het intern geheugen kapot is?
Zo te zien kan dat ja en vooral als er een hamer? op het mobo is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
broess schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:26:
[...]

Zo te zien kan dat ja en vooral als er een hamer? op het mobo is gevallen.
kan ik nu het intern geheugen ook in het 1e en 3e slot doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:28:
[...]

kan ik nu het intern geheugen ook in het 1e en 3e slot doen dan?
Ja, probeer eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:16
TIPTIP: Edit knopje op je bericht. Je maakt veel posts achter elkaar.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes met het geheugen erin stoppen, post de resultaten wat er gebeurd als je dat slot over slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Laatst online: 18-08 21:16
"Die plaatjes lijken erop te duiden dat je Bootloader corrupt is. Weet niet of je die harde schijf al eerder gebruikt hebt in een ander systeem? Een formatje zou misschien ook wel helpen."

Ik heb de afgelopen dagen ook een aantal keer deze melding gekregen. Heb het op weten te lossen maar weet niet hoe. Heel veel moeite gedaan om mn HDD(1) schijf te formatten en firmware te flashen. Uiteindelijk geen melding meer gekregen als bovendstaand. Maar weet wel 100% zeker dat het aan de hdd lag.

Andere hardeschijf erin en windows erop geinstalleerd gaf namelijk geen foutmelding en vervolgens heb ik mijn HDD(1) geformatteerd waarna ik windows er weer op kon installeren.

Bovenstaande problemen onstaan wanneer je de hardware verwisseld met éénzelfde windows installatie..., afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu aan de computer, heb nu 1gb kingston in slot 1 zitten, maar heb hier bij elkaar nog 5 GB liggen ofzo, dus ga zo even kijken als de rest t doet. waarschijnlijk is het 2e bankje op het moederbord kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apronk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 13:26
Dit is eigenlijk heel simpel. Waarschijnlijk tijdens het inbouwen van het moederbord, is er 1 van de moerpennetjes op de verkeerde plaats gekomen in de kast, die je natuurlijk niet meer ziet als het moederbord plaatst is. Ennieweg, simpele oplossing, alles uit de kast halen, en alles aansluiten (zonder de kast te gebruiken) en dan zal waarschijnlijk alles weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apronk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 13:26
En die zit waarschijnlijk net onder 1 van de RAM banken van t moederbord

[ Voor 0% gewijzigd door apronk op 14-04-2011 21:05 . Reden: typo ]

Pagina: 1