[PROBLEEM] Lange FPS lags in-game

Pagina: 1
Acties:

• zoipe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-12 08:11
Hallo mensen, zoals jullie waarschijnlijk al vermoeden heb een probleem( :) ).
Ik heb bij bijna alle games dat ik nadat de computer een beetje is opgewarmd ik altijd fps lags krijg, geen normale, maar lags van een paar tientallen seconden(varierend van 10 tot 30 seconden). Ik dacht als eerste dat het mischien de temperaturen waren, dus heb ik de kast vervangen voor de airflow. Dit hielp niet. Daarna de cpu + aftermarket cooler. Tenslotte nog de voeding vervangen, dit mocht allemaal niet baten.

Nu vraag ik me af, is het mijn moederbord? (hybrid sli moederbord) Of is het geheugen dat de problemen veroorzaakt? Is het een driver, of chipset probleem?
Mischien moet ik Windows opnieuw installeren?

Specs:
Mobo: Asus M3N WS (chipset: GeForce 8200)
GPU: Nvidia Engts250 darknight(1g)
CPU: AMD 955 black edition (overgeclockt tot 3,4 ghz) (Asus dark knight v2 cooler)
Geheugen: GEIL CL5-5-5 DDR2-1066 2048MB - DIMM
Voeding: Corsair GS-700
Case: Antec DF-30
Harde Schijf: Wester Digital WDC WD6400AAKS-22A7B0 640GB

Games: CoD2, CoD4, CoD5, Dead Rising 2 en Mirrors Edge.

De temperaturen in celcius:
CPU: niet boven de 45 graden
GPU: niet boven de 50 graden

Alvast bedankt,

Zoipe

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien is het handig om een aantal games te vermelden waarbij de problemen zich voordoen (en online/multiplayer of offline/singleplayer).

• zoipe
Jo, zal ik aanpassen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

staat me iets van bij dat het chipset op die asus boardjes loeeei heet werd, en je daar het mss in moet zoeken, zet daar eens een fannetje op, deze werden ook in htpc gebruikt en met 1080p begonnen deze ook zo warm te worden dat het systeem rebootte....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• zoipe
Ik had er toevallig eentje liggen, zon fannetje, maar dat is het dus ook niet :(

• zoipe
Iemand anders nog ideëen of evaringen?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
Eerst zou ik 8 uur memtest86+ draaien om geheugenproblemen uit te schakelen. http://www.memtest.org/ Vervolgens zou ik software problemen uitsluiten door windows opnieuw te installeren met nieuwe drivers. Verder de overclock uitschakelen (oftewel bios even op fail safe defaults zetten) En dan kijken of het probleem zich nog voordoet. Heb je verder nog andere onderdelen die je zou kunnen testen?

[ Voor 17% gewijzigd door jaapsander op 14-04-2011 10:39 ]

• zoipe
Ja, de videokaart, is daar ook iets voor dat je mij aanraadt?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 11:52
zoipe schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:14:
Ja, de videokaart, is daar ook iets voor dat je mij aanraadt?
Furmark.

• zoipe
Thanks, ik zal eerst het geheugen doen, dan horen jullie wel of ik jullie nog nodig ben.

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-12 22:03
zoipe schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:35:
Thanks, ik zal eerst het geheugen doen, dan horen jullie wel of ik jullie nog nodig ben.
Ik zou ook eerst het software matige (nadat je memtest en furmark hebt gedraaid - en daar niets uit komt) oplossen.

Formatteren, nieuwe drivers. Verder is www.ninite.com een super handige site, voor net na een format ;-)

• zoipe
Ik zal windows opnieuwe installeren, omdat ik af en toe hoge pieken in het taakbeheer zie.

• zoipe
Windows is opnieuw geinstalleerd, zal nu wat games moeten installeren om te kunnen kijken of het geholpen heeft.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12 09:35

tazzman

a real boardmonkey

zoipe schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:32:
Ik zal windows opnieuwe installeren, omdat ik af en toe hoge pieken in het taakbeheer zie.
misschien ook wel handig om te vermelden welke processen dan ineens zo veel CPU gebruiken?

Anti virus? Wellicht een Windows Update of ander achtergrond process dat ineens flink resources gaat opeisen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• zoipe
Geen idee, het was een file van windows dat wellicht veroorzaakt werd door een virus. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer als van ouds.
Pagina: 1