Wie kent de Python challenge op http://www.pythonchallenge.com?
Heeft iemand er ervaring mee?
Op deze site is het de bedoeling om door middel van Python programmeren achter de url van het volgende level te komen.
In de andere hoek van de ring: ik, een Python beginneling.
Een van de redenen dat ik dit topic gestart heb, is dat ik een vastloop bij level 1.
Spoilertag hieronder.
Ik heb gegoogled voor een oplossing, maar kan niets vinden over het uitlezen van letter-voor-letter door pyhton.
Kan iemand mij helpen?
Heeft iemand er ervaring mee?
Op deze site is het de bedoeling om door middel van Python programmeren achter de url van het volgende level te komen.
In de andere hoek van de ring: ik, een Python beginneling.
Een van de redenen dat ik dit topic gestart heb, is dat ik een vastloop bij level 1.
Spoilertag hieronder.
spoiler: Probleem bij level 1
In level 1 moet je een tekst 'decoderen' door de letters 2 posities in het alfabet naar voren te schuiven. Ik heb een programmaatje geschreven dat een bestand met de text inleest en elke letter omzet in een cijfer, bij dat cijfer twee optelt en dan weer omzet in een letter. Het probleem is alleen dat, ondanks dat ik een for-loop gebruik, het programma alleen het eerste karakter pakt. (en dat dan weer wel goed decodeert) Ik heb geprobeerd er een 'teller' bij te zetten zonder resultaat. (pseudo: n=0, read(n), n= n+1).
Ik heb gegoogled voor een oplossing, maar kan niets vinden over het uitlezen van letter-voor-letter door pyhton.
Kan iemand mij helpen?