Videokaart overhit, helpt een extra case cooler?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Medion 8080 systeem waarin waarschijnlijk de videokaart last heeft van warmteproblemen. Als je de computer enige tijd aan laat staan gaat de kaart namelijk kuren vertonen door strepen en puntjes in het beeld, niet erg fijn. Het probleem is bekend met deze videokaart (ATI Radeon). Naast het schoonmaken van de videokaart (wat maar weinig effect heeft gehad) heb ik gelezen dat het plaatsen van een extra cooler in de fan (thv de videokaart) misschien een oplossing kan bieden. Kan iemand dit bevestigen en heeft iemand een suggestie wat voor soort coolertje (liefst niet te duur) ik dan zou moeten kopen en installeren? Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
heb je de inlaat van de kast al eens ontstoft?

een fannetje die min of meer op de videokaart staat gericht zou kunnen helpen maar is het niet makkelijker om een andere videokaart in het systeem te stoppen? deze heeft blijkbaar kuren.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Dan zit je ook weer met (mogelijk) een nieuwe voeding. Een fannetje kost nog geen 5 euro, dus dat zijn de kosten ook niet.

Gewoon fannetje plaatsen. Kans is vrij groot dat je warmteprobleem voorlopig opgelost is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 16:25
Kijk anders eerst wat de de videokaart doet wanneer je de zijkant van de pc eraf haalt en eraf laat... eventueel met nog een gewone huis- tuin- en keukenventilator op de kast gericht... Houd met behulp van een programmaatje als bijvoorbeeld "Speedfan" in de gaten wat de temperatuur van het kaartje wordt... Mochten de problemen minder worden of verdwijnen na het open laten van de kast, dan zal een extra fannetje wellicht er idd ook voor kunnen zorgen dat dit lastige voorval zich niet weer voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
M2M schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:17:
Dan zit je ook weer met (mogelijk) een nieuwe voeding.
lijkt me niet dat je een krachtige kaart in zo'n ouwe medion gaat stoppen.

maar goed, of een fannetje je probleem verhelpt is natuurlijk makkelijk te testen. gewoon even met een open kast en een fullsize ventilator erop. Of de stofzuiger :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat in de computer de videokaart al eens is vervangen voor dit zelfde probleem. Een tijdje later dook het weer op, toen dachten ze dat het aan de voeding lag, die is toen ook vervangen. Maar nu weer hetzelfde probleem. Ik zal hem nog eens goed schoonmaken en testen met een huis tuin en keuken fan. Mocht dit helpen, over welk fannetje hebben we het dan van 5 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
misschien dat dit helpt Afbeeldingslocatie: http://www.pricetronic.com/product_images/1807847/evercool-f-pci-slot-case-cooler-3761.jpg, mitz je de ruimte in je kast hebt.

[ Voor 77% gewijzigd door remcio op 12-04-2011 22:33 ]

Pagina: 1