Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C-CSS] Eerste en laatste bericht van topic targetten

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik ben eens aan het kijken naar de tweakers_ng layout (eindelijk ;)), en nu was ik al zover dat ik alle reacties netjes tegen elkaar had staan, mooi zwart randje links en rechts van elk bericht.

Maar ik kan niet het eerste en het laatste bericht van een topic met m'n custom CSS targetten om alleen die de nodige ronde kanten te laten houden.

:first-child en last-child werken niet, de CSS3 selector nth-of-type(1) of nth-last-of-type(1) werken ook niet op de div.message die ik wil hebben, is het mogelijk een class in de eerste en laatste post op je pagina te krijgen of een CSS-mogelijkheid waarmee ik deze wel kan targetten? Want om nou weer naar een extra browserextensie uit te wijken die dit met javascript kan doen....

Bedenk me vlak voor het submitten dat bij de automatische update en insertion van posts deze dus wel bijgewerkt moet worden. En dat is helemaal een feest met mijn omgekeerde leesvolgorde :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

How about:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
#content > a:first-of-type + div.message {
    border-top: 10px solid red;
}
#content > a:last-of-type + div.message {
    border-bottom: 10px solid red;
}

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ah, die had ik nog niet geprobeerd.

Nog leuker wordt dan m'n 'check' op quickreply om wel of niet de bovenste post van een randje te voorzien :p
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#content > #quickreply_form + div + div + a + div.message {
 border-top: 0 none;
 border-radius: 0; -moz-border-radius: 0; -webkit-border-radius: 0;
}

Zo te zien worden de last-of-type en first-of-type niet gepakt door de highlighter :9 (evenals een @import)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:20:
Zo te zien worden de last-of-type en first-of-type niet gepakt door de highlighter :9 (evenals een @import)
Die bestonden nog niet toen ik die highlighter maakte :P En @rule ondersteuning heeft 'ie inderdaad ook niet (goed)

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Maar als het werkt met (omslachtige) CSS die niet helemaal crossbrowser compatible is, is deze imho toch voldoende opgelost. => case closed

Dan blijft alleen de highlighter over waar een apart topic/devtrack voor moet komen lijkt me :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:29:
Maar als het werkt met (omslachtige) CSS die niet helemaal crossbrowser compatible is, is deze imho toch voldoende opgelost. => case closed
allrighty :)
Dan blijft alleen de highlighter over waar een apart topic/devtrack voor moet komen lijkt me :P
Voor @rules heb ik al een interne devtrack :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.