Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Ik heb bij de afgelopen Iboodhunt een Hercules HWNRi-300 aangeschaft. Dit vooral omdat mijn huidige router een beperkt bereik heeft (Davolink DV2020). Deze heeft mijn vriendinnetje gekregen toen ze haar internet bij Tele2 afsloot. De Davolink dient tevens als modem. Nu heb ik geprobeerd om de Hercules via een ethernet kabel aan te sluiten op de Davolink, en deze voortaan als router te gebruiken. Echter kreeg ik het niet aan de gang. Het signaal van beide routers viel vaak weg en met de Hercules kreeg ik sowieso geen verbinding met internet. Nu lijkt het me dat het mogelijk moet zijn alleen ik zou niet weten hoe.

Het idee is eigenlijk om de Davolink enkel als modem te gebruiken, dus als het kan uit te schakkelen als access point en vervolgens het signaal via de Hercules te verspreiden.

Is dit mogelijk en, belangrijker, hoe dan?

Google heeft me tot nu toe niet veel wijzer gemaakt, enkel dat het te maken kan hebben met verschillende ip-adresbereiken en andere kanalen instellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 21:30
RTFM
Draadloos op de Davolink uitzetten.
Paragraaf 2.3 van de handleiding van je Hercules volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brambo123 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:01:
RTFM
Draadloos op de Davolink uitzetten.
Paragraaf 2.3 van de handleiding van je Hercules volgen.
Het instellen van de router an sich is het probleem niet. Het punt is dat ik op het netwerk van de Hercules niet op internet kan (beperkte toegang). De vraag was dus ook hoe dat kan en of daar een oplossing voor is.

Verkeerde been vanmorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zet DHCP op de hercules uit. Zet NAT uit als het mogelijk is. Sluit op LAN aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat moet lukken. Dat ga ik morgen eens proberen (nu werken dus gaat helaas niet lukken).

Het rare was ook bij het instellen van de router dat ik bij de helft van de geavanceerde instellingen niet bij kon. Zo kon ik bijvoorbeel uPnP niet instellen. Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat DHCP en NAT aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
OMG die Hercules HWNRi 300 is echt een draak. Een kennis van mij heeft hem ook gekocht (via iBood). Met veel pijn en moeite kunnen configureren icm een Ziggo modem.
Hij nam de DNS instellingen niet over, dus moest je op de aangesloten computers handmatig de IP adressen van de DNS servers instellen.
Forum @ iBood.com

Henk007 in "Software waar je @#^&@^^@#&@ neigingen v..."

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 12-04-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:31:
OMG die Hercules HWNRi 300 is echt een draak. Een kennis van mij heeft hem ook gekocht (via iBood). Met veel pijn en moeite kunnen configureren icm een Ziggo modem.
Hij nam de DNS instellingen niet over, dus moest je op de aangesloten computers handmatig de IP adressen van de DNS servers instellen.
http://nl-nl.forum.ibood....iten_krachtig_van_binnen/

Henk007 in "Software waar je @#^&@^^@#&@ neigingen v..."
De software is inderdaad naatje. Tijdens de installatie vroeg hij om adobe air dus eerst die geinstalleerd. Daarna gaf hij aan dat het niet de juiste versie was(ondanks dat die op de installatiedisk stond maar goed). Dus ik de nieuwste versie gedownload van de site van adobe. Installatie herstarten, geeft hij dat hij eerst adobe air moet installeren en toen was ik weer terug bij af. En het maffe was, na een herstart, bleek de software ineens geinstalleerd. Beetje vaag dus

EDIT. Ik zie nu op het Ibood forum dat meerdere mensen bevenstaand probleem hebben.

EDIT 2.

Ben eerder klaar met werken dus ik ben aan de slag gegaan. Heb al enigzins vorderingen gemaakt. Dat wil zeggen, ik heb alle instellingen zoals gemeld overgenomen en die staan nu goed. Als ik hem op mijn modem aansluit, valt mijn andere verbinding niet weg. Dat is dus al heel wat. Alleen kan ik geen verbinding maken met dit rotding. Zodra ik verbinden met dit netwerk kies, vraagt hij om het wachtwoord, probeert 3 seconden te verbinden met de router en geeft vervolgens aan dat er problemen zijn met het netwerk en dat ik niet kan verbinden. Windows naar een oplossing laten zoeken helpt vervolgens niet want het enige wat hij voorstelt is het apparaat resetten. Beetje vaag dus (althans, voor mij dan)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Overigens kun je met de volgende default login gegevens in de webinterface (staat nergens in de documentatie):
username: support
password: 123456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:38:
Ik zie nu op het Ibood forum dat meerdere mensen bevenstaand probleem hebben.
Sorry hoor maar sommige berichten daar :+ ... Zou hem gewoon instellen zoals johnkeates al eerder schreef, meer informatie vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:50:
Overigens kun je met de volgende default login gegevens in de webinterface (staat nergens in de documentatie):
username: support
password: 123456
Daar ben ik inderdaad in geweest. Ik neem aan dat ik hem daar op DHCP client moet zetten in een van de opties of niet? De rest zei me namelijk niet veel.
Nivk schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:06:
[...]

Sorry hoor maar sommige berichten daar :+ ... Zou hem gewoon instellen zoals johnkeates al eerder schreef, meer informatie vind je hier.
Ja als ik dat eerder gezien had, had ik dit apparaat ook nooit besteld. Maar nu ik hem eenmaal heb ga ik het niet opgeven tot het werkt. Ik ga het $%^*&$% niet afleggen tegen zo'n lelijk stuk plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Vind hem eigenlijk wel apart uit zien op de afbeeldingen, sommige zijn toch wel wat lelijker (persoonlijk natuurlijk maar goed). Blij dat ik te laat was met mijn digipas overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnbprod
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Is deze router bedraad te gebruiken met een 100 megabit glasvezelverbinding? Of is hij dan te traag? Ik lees over doorvoersnelheden van 95 megabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Waarschijnlijk is die 95Mbps de doorvoersnelheid over LAN. Deze is bij lange na niet snel genoeg voor 100/100 glasvezel. Daarvoor heb je toch een wat duurdere router nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Het zou mij erg verbazen als deze low budget router zo'n hoge WAN-to-LAN snelheid zou halen. Daarvoor zul je inderdaad wat meer moeten uitgeven.
Pagina: 1