Ik heb een probleempje. Ik heb bij de afgelopen Iboodhunt een Hercules HWNRi-300 aangeschaft. Dit vooral omdat mijn huidige router een beperkt bereik heeft (Davolink DV2020). Deze heeft mijn vriendinnetje gekregen toen ze haar internet bij Tele2 afsloot. De Davolink dient tevens als modem. Nu heb ik geprobeerd om de Hercules via een ethernet kabel aan te sluiten op de Davolink, en deze voortaan als router te gebruiken. Echter kreeg ik het niet aan de gang. Het signaal van beide routers viel vaak weg en met de Hercules kreeg ik sowieso geen verbinding met internet. Nu lijkt het me dat het mogelijk moet zijn alleen ik zou niet weten hoe.
Het idee is eigenlijk om de Davolink enkel als modem te gebruiken, dus als het kan uit te schakkelen als access point en vervolgens het signaal via de Hercules te verspreiden.
Is dit mogelijk en, belangrijker, hoe dan?
Google heeft me tot nu toe niet veel wijzer gemaakt, enkel dat het te maken kan hebben met verschillende ip-adresbereiken en andere kanalen instellen/
Het idee is eigenlijk om de Davolink enkel als modem te gebruiken, dus als het kan uit te schakkelen als access point en vervolgens het signaal via de Hercules te verspreiden.
Is dit mogelijk en, belangrijker, hoe dan?
Google heeft me tot nu toe niet veel wijzer gemaakt, enkel dat het te maken kan hebben met verschillende ip-adresbereiken en andere kanalen instellen/