Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Constant reboot en blauwe scherm

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:03
Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe computer, gekocht in losse onderdelen:
Asus barebone (Asus Barebone V7-M4A3000E RS780L)
AMD CPU (AMD Athlon II X2 255 3.10GHz 2MB AM3 Box)
DDR3 OCZ 2x 2GB, specs heb ik helaas niet bij de hand
Seagate 1.5TB SATA

Vanaf het begin gaat het al fout, tijdens POST of BIOS nooit problemen, echter altijd tijdens het opstarten van Windows of tijdens stand-by krijg ik zo nu en dan een blauwe scherm en direct een reboot.

De ene keer is de melding MEMORY_MANAGEMENT, dan weer PROCESSOR_INITIALIZATION_FAILED en nog meer andere meldingen.

Ik dacht aan een software probleem gezien het in de BIOS/POST nooit voorkomt, dus een re-install gedaan, echter nog steeds dezelfde problemen. Er draait trouwens Windows 7 32-bit.

Ik heb memtest86 gedraait, deze heeft niks kunnen vinden. Met smartctl heb ik de harde schijf getest, deze is ook keurig. Wat kan het zijn?

Laatst kon ik zelfs niet meer booten, constant bij het laden/starten van Windows startte de computer opnieuw op, tot dat ik 'enkele dagen terug ben gegaan' met Windows Restore Point. Hierdoor lijkt het weer een software probleem te zijn, ik kom er maar niet uit.

EU DNS: 86.54.11.100

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, begin eens met onderdelen te vervangen om te achterhalen welk onderdeel het probleem geeft.

• c-nan
Terw_Dan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:59:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, begin eens met onderdelen te vervangen om te achterhalen welk onderdeel het probleem geeft.
Probleem is niet constant, het kan zomaar zijn dat het 2 dagen goed gaat en daarna iedere dag weer problemen. Daarnaast heb ik helaas ook geen vervangende hardware.

Oh ja, het geheigen is 'OCZ Gold low voltage' oid, maakt dat nog wat uit?

[ Voor 7% gewijzigd door c-nan op 12-04-2011 21:47 ]

• Nielson
  • Laatst online: 14:37
Polat06 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:45:
[...]
Oh ja, het geheigen is 'OCZ Gold low voltage' oid, maakt dat nog wat uit?
Zoek even het exacte type op en kijk bij de specificaties op de OZC site wat hiervan de aanbevolen werkspanning is. Bij Low Voltage geheugen van OCZ is dit meestal 1.65V ipv de standaard 1.5V bij DDR3.

• c-nan
Nielson schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:49:
[...]
Zoek even het exacte type op en kijk bij de specificaties op de OZC site wat hiervan de aanbevolen werkspanning is. Bij Low Voltage geheugen van OCZ is dit meestal 1.65V ipv de standaard 1.5V bij DDR3.
Zal ik doen, maar volgens mij is het inderdaad 1.65V. Maakt dat wat uit?

• c-nan
Het is inderdaad 1.65V, part: OCZ3G1066LV2G

Maakt de 1.65V iets uit?

[ Voor 24% gewijzigd door c-nan op 13-04-2011 15:51 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

1.65V is een stuk meer dan het standaard DDR3 voltage, zorg er dus voor dat het ook op 1.65V staat ingesteld, ipv de 1.5V die DDR3standaard is.

• c-nan
Terw_Dan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:56:
1.65V is een stuk meer dan het standaard DDR3 voltage, zorg er dus voor dat het ook op 1.65V staat ingesteld, ipv de 1.5V die DDR3standaard is.
Zo ver ik kan zien kan mijn BIOS dat niet.

CPU-Z gegevens:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/11l07sz.jpg

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Polat06 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:25:
[...]

Zo ver ik kan zien kan mijn BIOS dat niet.
Dan kan het nog wel eens knap lastig worden om dat stabiel te krijgen.
OCZ icm Asus heb ik al vaker gezeik mee gezien, maar als je het dan ook nog eens niet fatsoenlijk kan instellen wordt het helemaal lastig. Kun je niet eens DDR3 proberen dat zich wel aan de JEDECspecs houdt?

• c-nan
Terw_Dan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:27:
[...]

Dan kan het nog wel eens knap lastig worden om dat stabiel te krijgen.
OCZ icm Asus heb ik al vaker gezeik mee gezien, maar als je het dan ook nog eens niet fatsoenlijk kan instellen wordt het helemaal lastig. Kun je niet eens DDR3 proberen dat zich wel aan de JEDECspecs houdt?
Ik ben van plan om andere geheugen te kopen, heb je enige suggesties (welke kwa specs goed aansluit op mijn CPU)? Ik zie teveel soorten geheugen (XMS, verschillende Voltages, etc etc)

[ Voor 3% gewijzigd door c-nan op 13-04-2011 16:38 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Neem spul dat op de QVL staat. In mijn ervaring zijn Asusborden erg zeikerig met geheugen, pak liever iets wat getest is, dan weet je het zeker (en als je toch nieuw gaat kopen is dat iets waar je prima rekening mee kan houden).
Als je niet iets van de QVL wil pakken, neem dan iets dat tenminste zich aan de JEDECspecs houdt, dus 1.5V, daar gaat het vaak fout.

• c-nan
Terw_Dan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:42:
Neem spul dat op de QVL staat. In mijn ervaring zijn Asusborden erg zeikerig met geheugen, pak liever iets wat getest is, dan weet je het zeker (en als je toch nieuw gaat kopen is dat iets waar je prima rekening mee kan houden).
Als je niet iets van de QVL wil pakken, neem dan iets dat tenminste zich aan de JEDECspecs houdt, dus 1.5V, daar gaat het vaak fout.
Oh ik kende de QVL niet, ben de lijst aan het downloaden, thanks.

Volgens de QVL zou dit moeten werken, gelijk maar bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door c-nan op 13-04-2011 16:49 ]

• c-nan
Het geheugen is binnen, nu doet de PC helemaal niks, geen beeld niks. Grmbl!

Pagina: 1