Toon posts:

PC valt uit en wilt niet meer aan...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt.

Mijn PC viel gister ineenkeer uit toen ik een stekkertje verving (Headset eruit en luidsprekers erin toeval lijkt me toch??). Hij wilt nu ook niet meer aan, zodra ik de pc aanzet gaan de lampjes op het moederbord aan draaien alle fans maar blijft het beeld zwart en valt na een seconde of 20-30 alles weer uit.

Het moederbord , ram en processor zijn net nieuw. PC heeft ongeveer 2 weken goed en stabiel gedraaid. Ik vermoed dat het misschien in de voeding zit die wat aan de lage kant is en dat daardoor alles uitvalt en niet meer wilt booten. Kan dit?? Aangezien de pc 2 weken perfect heeft gedraaid (Ook bij zwaarde belasting als gamen etc).

De voeding is slechts 450 watt. Het gaat om een Gigabyte H55M-UD2H moederbord. Intel i3 550 processor , 4gb RAM en een 9600gt videokaart. Ik heb zelf geen zwaardere voeding die ik ff kan uitproberen en wil wel meer info voordat ik ineenkeer een dure nieuwe voeding koop terwijl het volgens jullie misschien logischer is dat er iets anders mis is.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen , bvd!

Verwijderd

Incompleet verhaal.

Merk en type van de voeding?
Onboard geluidskaart of losse kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,

Onboard geluidskaart, voeding ASUS model A-45GA

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
Ondanks dat ik geen idee heb of die asus voeding van je een beetje goed is weet ik wel dat 450 watt meer dan genoeg is. Probeer eens te testen zonder die 9600GT en met 1 bankje (edit: dimm) geheugen tegelijk (wel in het goede slot) en dan met beide dimms testen. Probeer verder zoveel mogelijk hardware lost te koppelen voordat je op gaat starten.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-12 17:51
Heb je de voeding al eens uitgeschakeld, een seconde of 15 gewacht en weer ingeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog suggesties? Het bovenstaand heb ik allemaal geprobeerd. Ik heb ook zoveel mogelijk onderdelen uit de kast gehaald en de pc alleen geboot met Moederbord , geheugen en processor maar ook dan valt de pc na ongeveer 20 sec uit.

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 21:35
Klinkt niet erg gezond hoor.
Als een PC wel opstart (met de 'aan knop' dan is het volgens mij niet zo snel de voeding.
Want in het begin (met opstartende schijven en opstartende fans) trekt de PC veel meer
dan daarna...

Dat hij na 20 seconden uit gaat, dat is erg vreemd...

Wat je nog even kan proberen is opstarten ZONDER geheugen.
Normaliter komen er dan wat piepjes uit een luidspreker (in de kast) als je die hebt tenminste.
Valt hij dan nog steeds uit na 20 sec?

Zit je videokaart ook op het moederbord?

Klinkt toch een beetje als Moederbord beschadigd.
En dat hij in het opstartproces ergens een kortsluiting veroorzaakt of zo...

Oh. En heb je je BIOS al eens gereset (voorzichting, doe het volgens de handleiding bij het moederbord!) ?
Dat zou ook nog iets uit kunnen maken...

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:12:
Heeft iemand nog suggesties? Het bovenstaand heb ik allemaal geprobeerd. Ik heb ook zoveel mogelijk onderdelen uit de kast gehaald en de pc alleen geboot met Moederbord , geheugen en processor maar ook dan valt de pc na ongeveer 20 sec uit.
Loop Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. laat met elke stap zien wat er goed/fout gaat.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm gaat niet eens aan. Dit ligt niet aan het scherm want ik heb het ook met een andere geprobeerd. Zover ik weet komt de PC dus ook niet tot aan de bios. De Fans draaien wel allemaal. Ik gebruik inderdaad een videokaart op mijn moederbord maar als ik die eruit haal heb ik hetzelfde probleem. Ik heb het geheugen er net ook uit gehaald maar dat geeft ook geen resultaat. Er komen geen eens piepjes.

Verwijderd

De reden dat je geen piepjes krijgt kan zijn dat het stekkertje van de speaker verkeerd om op je moederbord zit. + op de - en - op de +, ik zou dat sws eerst even checken. Wat je ook kan proberen is even een battery flip, dan word je BIOS gereset, moet je alles wel weer opnieuw instellen.

Voor het geval je niet weet wat een battey flip is: Je pc van het stroom af halen, de knoopcel batterij er uit halen en onderste boven terug stoppen, 30 sec wachten, dan weer goed om doen, pc weer op het stroom en kijken of alles werkt.
Pagina: 1