Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoj,

bij deze een zoveelste probleem met mijn vista:
wanneer ik mijn laptop opzet raakt hij niet verder dan windows opstartbeheer.

ik krijg de melding dat de digitale handtekening voor volgend bestand niet kan gevonden worden: \windows\system32\drivers\sfsync03.sys

er staat dat ik de windows-instalatieschijf in de laptop moet steken en de computer dan moet herstellen, maar ik heb zo'n schijf niet, aangezien windows reeds op de laptop stond toen ik hem nieuw aankocht.

Ik heb nog al een paar keer een crash gehad en dan kon ik mijn pc gewoon elke keer terug naar fabrieksinstellingen zetten en ik kon ook backups maken maar nu vindt ik die optie nergens meer terug...

dus ik zit wat vast, dus een beetje hulp is zeker welkom!

alvast bedankt!
mvg,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Wat versta je onder 'Windows opstartbeheer'? Het is mij nu niet geheel duidelijk op welk moment je deze melding voor je kiezen krijgt. Kan je wel in Windows komen? Of in de veilige modus in ieder geval?

Als je geen installatie medium hebt zal de laptop ongetwijfeld beschikken over een recovery partitie die je tijdens het booten aan kunt roepen met een functietoets. Dan krijg je alleen niet meer de mogelijkheid om een backup te maken van je gegeven, maar een backup maken zou je eventueel via een linux distro kunnen doen of vanuit de veilige modus als je daar in terecht kunt komen.

Edit:
eventueel zou je trouwens kunnen overwegen om de recovery DVD van neosmart kunnen proberen om eea te herstellen: http://neosmart.net/blog/...a-recovery-disc-download/ Maar natuurlijk pas na je het eea gebackuped hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Rupie op 12-04-2011 19:59 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik raak niet in windows, hij start op en je krijgt het scherm waar je op escape moet drukken om in het "startup menu" te komen en daarna komt het windows foutherstel scherm (zwart met witte letters)
dan moet ik kiezen tussen opstartherstel starten of windows normaal starten bij beide keuzes kom ik terecht bij het windows opstartbeheer (ook zwart scherm met witte letters)

ondertussen is ook de aard van het probleem veranderd:
"de opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is."

in het boot menu heb ik volgende opties:
F1: system information
F2: system diagnostics
F3 boot device options
F10 BIOS setup
F11 System recovery

maar niets heef iets uitgehaald tot hiertoe, ben ze nu nog eens allemaal aan het bekijken nu da die foutmelding is veranderd. dus zal daarna nog is zien...als niets het probleem oplost ga ik de laptop openvijzen en zien of toevallig niets loszit en ineens een backup maken van de HDD zodat ik niet al mijn files kwijt raak.

EDIT: memory test pass
EDIT: bezig met de HDD test, op het eerste zicht bijna door de short test maar de lange duurt nog 90min

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 21:03 ]