Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

8voipt toestellen op 1 verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik ben opzoek naar een oplossing voor het volgende probleem.

1x 2mb glasvezel KPN internet.

Hierop zitten 8 voip toestellen op aan gesloten met ieder zijn eigen sip acount. Het probleem is dat het werkt maar na een tijd het acount zich niet meer aanmeld en enkelzijdige spraak of geen spraak meer op het toestel. Nu blijkt dat je maar op 1 extern ip adres ook maar 1voip acount (elk toestel heeft eigen ip met acount) kan aanmelden? Wie kan mij uitleggen hoe dit precies zit?

Verder is er door de automatisering een switch ingesteld met ieder een eigen VLAN verbinding.

Oplossing voor het wegvallen van de telefonie?
Nu hoorde ik dat je in het toestel ook rechtstreeks de externe ip kan instellen? klopt dit? Voorbeeld tiptel IP280
Moet ik voor elk voip acount een eigen externe ip?
wie weet de oplossing.

Is er verder ook een applicatie voor het bekijken hoeveel upload/download de internet verbinding heeft of wat er precies gebeurt? Dus dat ik kan zien hoeveel de up en down het netwerk bevat.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

erikvanhoutert schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:57:
Verder is er door de automatisering een switch ingesteld met ieder een eigen VLAN verbinding.
Als er een automatiseringsafdeling is (helpdesk/ICT) kun je dit toch beter eerst aan hen vragen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• erikvanhoutert
gambieter schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:02:
[...]

Als er een automatiseringsafdeling is (helpdesk/ICT) kun je dit toch beter eerst aan hen vragen?
die rolt alleen het kpn netwerk uit en weet verder ook niet.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 08:43
Problemen met VoIP (SIP) hebben vaak te maken met NAT. In veel routers/firewalls zitten zogenaamde SIP ALG's. Deze doen packet inspection en passen de SIP pakketten aan die voorbij komen. Dit resulteert vaak in problemen als one-way audio etc.

Wat voor merk/type router heb je staan? Gooi die eens in Google i.c.m. SIP ALG en kijk eens of je deze ALG uit kan zetten. Je toestel een extern IP geven zou een oplossing kunnen zijn (omdat je geen NAT meer hebt dan) maar dit is nu niet echt een gewenste situatie (de webinterface van je toestel hangt direct aan het internet). Daarnaast zal je waarschijnlijk niet genoeg publieke IP's hebben om elk toestel een publiek IP te geven.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
Het probleem zal ergens in het NAT gedeelte zitten. SIP telefoons hebben vaak een soort van 'keep alive' om NAT verbindingen open te houden.

Sommige firewall's/routers hebben een SIP optie om voip over nat goed te laten verlopen.

• erikvanhoutert
het zit hem dus in de config van het systeem? Het heeft dus niks te maken met de weinig externe ip adressen??.Ik beschik over eventueel een 3com of linksys router.
Hoe kan dit het best gerealiseerd worden?

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:04
Wat is de " provider" waarop deze SIP toestellen registreren? En welke toestellen heb je?
Kijk ook eens naar Keep Alive timers van het toestel. Vaak sturen providers een " update" naar een toestel. Als deze niet reageert wordt de stream verbroken, maar lijkt de verbinding nog actief op het toestel...

En je kan uiteraard proberen om 1 van de SIP toestellen het externe IP adres te geven en dan te testen, maar dat is uiteraard een klusje voor savonds als de rest van de medewerkers niet aanwezig zijn, ivm bereikbaarheid uiteraard.

Maak anders een wireshark trace van 1 toestel, die kan je mij wel mailen, kan ik er naar kijken wat er gebeurd op SIP niveau...

• erikvanhoutert
Janaart schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:54:
Wat is de " provider" waarop deze SIP toestellen registreren? En welke toestellen heb je?
Kijk ook eens naar Keep Alive timers van het toestel. Vaak sturen providers een " update" naar een toestel. Als deze niet reageert wordt de stream verbroken, maar lijkt de verbinding nog actief op het toestel...

En je kan uiteraard proberen om 1 van de SIP toestellen het externe IP adres te geven en dan te testen, maar dat is uiteraard een klusje voor savonds als de rest van de medewerkers niet aanwezig zijn, ivm bereikbaarheid uiteraard.

Maak anders een wireshark trace van 1 toestel, die kan je mij wel mailen, kan ik er naar kijken wat er gebeurd op SIP niveau...
sip.sipnl.net is de provider die iedereen gebruikt volgens mij.
Toestellen zijn o.a tiptel280 5stuks en 3xbasis tgp500

Okee zal ik doen!heb jij verder ook verstand van de config van het gehele gebeuren?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 08:43
En even met Breezz bellen, die kunnen vast aan hun kant ook wel zien wat er gebeurd (mag ik hopen).

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 20:29
Heb je het probleem dat je niet meer gebeld kunt worden en alleen uit kunt bellen? Is het probleem er nog steeds als je slechts 1 toestel aansluit?

Kom dit probleem wel vaker tegen, bijna altijd is het NAT keep alive wat je ergens aan moet zetten. Als je de boel aan een publiek IP zou hangen zal het vast beter gaan.

Ben zelf bezig met de Gigaset Pro en na 10 minuten geen activiteit kan die ook geen gesprekken meer ontvangen. Uitgaand gaat wel goed. Ergens dus een NAT probleempje, alleen geen idee waar die aan te zetten is.
Pagina: 1