Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC start op en sluit gelijk weer af??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag mensen van Tweakers,

Laatst heb ik een PC gebruikt voor een andere PC te troubleshooten. Ik heb de voeding, het geheugen en de harde schijf gebruikt. Laatst toen ik alle onderdelen weer terug in de PC had gemonteerd start de PC ineens niet meer op. Ik heb alle voedingskabels gecheckt (Ook allebei de voedingskabels voor het moederbord), het geheugen zit er goed in en de harde schijf is aangesloten.

Het probleem precies is als ik de PC aanzet beginnen de ventilatoren te draaien en meteen word de PC afgesloten. Op de andere PC moest ik wel een koppelstuk tussen de voeding en de aansluiting op het moederbord zetten.(Origin AE S21T behuizing) Deze ging er wel stroef in maar dat moet volgens mij toch niks uitmaken? De stekkertjes zien er nog gewoon goed uit namelijk.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11 18:25
Kijk eens of de vormen overeenkomen van stekkers en sockets. Als je hard genoeg drukt past namelijk alles wel ;) Wat je met koppelstuk bedoelt moet je nog wel even laten zien.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29

TommieW

Numa numa.

Kan het niet zijn dat de andere pc onderdelen heeft opgeblazen o.i.d.?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 20:44
Niet gewoon de 4/8pin voedings kabel vergeten aan te sluiten op je mobo?
Die zitten nog wel eens verstopt en zie je snel over het hoofd, zo niet probeer is zonder hardware dus puur mobo met proccesor en eventueel 1bankje geheugen waarvan je zeker weet dat die het doet.
Als je dan nog geen enkel reactie krijgt, bios reset, nog weer proberen, anders ben ik bang dat je mobo dood is

[ Voor 13% gewijzigd door Practics op 12-04-2011 19:34 ]

• Moning2
..of de voeding, of het geheugen of de cpu..

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Heeft TS al het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?

Lijkt mij het meest verstandige in dit geval ;)

Wear Sunscreen!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 23:12
Ik heb het zelfde probleem als eens ervaren, aan en uit.. Alles werkt maar het springt gelijk uit. Bij mij was het probleem dat mn CPU koeler verbinding maakte met mijn kast.

Als je de mobo uit de kast haalt en dan opstart, vliegt die dan nog steeds uit ? Het is een soort kortsluiting beveiliging.

• Moning2
Heb het zelf ook eens meegemaakt nu je het zegt. Bij mij was de voeding defect.
Ben je niet de 'spacers' of hoe die dingen ook heten vergeten onder het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Ik zal nu is al jullie dingen gaan proberen. Vanavond zal ik de gang van zaken updaten!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-11 08:03
Wat ook nog kan helpen (voor zover je dat niet gedaan hebt) is luisteren naar de piepsignalen van het moederbord. Deze signalen komen wel uit de systeemluidspreker, en nieuwe computers hebben niet altijd zo'n speaker...

In de handleiding van je moederbord kun je vinden wat de verschillende signalen betekenen. Bijvoorbeeld: geheugen werkt niet is 5 piepjes achter elkaar.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 23:12
Ik heb de volledig vertrouwen dat hij het doet als je hem uit de kast haalt! (Oftewel ergens gelijd, dmv een spacer of de boutjes van je CPU koeler tegen de case etc.)

Ik heb me kapot gezocht en dat was het toen bij mij! Je zou zeggen de boutjes van je CPU Koeler tegen de kast aan, lekker spannend maar hij lekt schijnbaar toch stroom daar naar toe en dan sluit die gelijk af. Preventie voor kortsluiting ed.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord maakte geen geluid. Daar kwam hij niet aan toe. Het is echt een fractie van een seconde dat de PC stroom had. Ik heb zoals ro3lie gezegd het moederbord eruit gehaald, andere voeding op aangesloten en ook nog eens de huidige voeding geprobeerd. Nog steeds geen enkel effect.

Dus nu heb ik maar een nieuwe moederbord gekocht. Het lijkt mij dat hij gewoon defect is..

Bedankt allemaal! Ik zal nog een reply sturen als ik het nieuwe moederbord gemonteerd heb!
Pagina: 1