Hallo,
Ik heb een table in mijn DB waarin ik de Openings en Sluitingskoersen van de nikkei van de afgelopen 30 jaar heb staan. Nu wil ik er een veld aan toevoegen waarin het verschil staat in procenten tussen de openingskoers van de dag en de sluitingskoers van de dag ervoor. Ik weet echter niet helemaal hoe ik dit moet doen. Ik had eerst het volgende gemaakt:
UPDATE nikkei SET SLOTvsOPEN = ((Open - Slot DATE_SUB(betreffende dag,INTERVAL 1 DAY)/Slot DATE_SUB(betreffende dag,INTERVAL 1 DAY))*100)
Dit klopt natuurlijk van geen kanten. Ik heb namelijk twee problemen:
Ik heb een table in mijn DB waarin ik de Openings en Sluitingskoersen van de nikkei van de afgelopen 30 jaar heb staan. Nu wil ik er een veld aan toevoegen waarin het verschil staat in procenten tussen de openingskoers van de dag en de sluitingskoers van de dag ervoor. Ik weet echter niet helemaal hoe ik dit moet doen. Ik had eerst het volgende gemaakt:
UPDATE nikkei SET SLOTvsOPEN = ((Open - Slot DATE_SUB(betreffende dag,INTERVAL 1 DAY)/Slot DATE_SUB(betreffende dag,INTERVAL 1 DAY))*100)
Dit klopt natuurlijk van geen kanten. Ik heb namelijk twee problemen:
- Hoe haal ik het `Slot` van de handelsdag ervoor in dezelfde query op zodat ik die in een berekening kan combineren met het `Open` van de huidige dag.
- En dan nog een stapje verder terug. Er wordt natuurlijk niet elke dag gehandeld (ivm weekends en feestdagen). Hoe haal ik de "laatste handelsdag vóór de handelsdag van het te bewerken record"?