Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:56

Roshnak

PSN: Roshgill

Topicstarter
Is het mogelijk dat ik mijn t-mobile contract kan afkopen?
Ik heb overal op de site gezocht en kon hier niks over vinden.

Wat zijn de voorwaarden van een contract afkopen?

Mvg Aise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:57

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Voor zo ver ik weet komt 'afkopen' bij T-Mobile, net als bij andere providers, neer op het ineens betalen van je resterende kosten van je minimale contractperiode. In feite zeg je de dienst dus op terwijl je wel de volledige kosten betaalt in een kortere periode.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het is mogelijk, alleen moet je daarvoor contact opnemen met de helpdesk van T-Mobile. Zij kunnen je daar meer informatie over geven.

Wat is de reden dat je het wil afkopen? Slechte dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
reden is inderdaad de slechte dekking.... ik heb haast nergens bereik behalve in de wat grotere dorpen en steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Over de precieze voorwaarden zul je T-Mobile zelf moeten bellen, maar je moet ieder geval het abonnementsgeld van alle nog uitstaande maanden in een keer betalen (zonder er belminuten voor te krijgen), dus, tenzij je dit echt wilt, is het geen voordelige optie.
Wanneer je 't abo gewoon tot einde contract laat doorlopen, betaal je evenveel en je krijgt je belminuten nog.

edit na lezen van je tweede post:
Wanneer je in je eigen woonplaats geen bereik hebt, is er een kleine kans, dat je zonder kosten van je abo af kunt komen, maar dan moet je een lange adem hebben, ze willen dan eerst van alles testen en sturen je mogelijk nog een nieuwe simkaart.

[ Voor 27% gewijzigd door Marly op 12-04-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
bellen gaat toch al lastig :P maar alles in 1 keer betalen word omgerekend iets van 250 euro. pfff even over na denken :) thx voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Bij geen bereik kom je er mogelijk zonder kosten vanaf, zie de edit van mijn post.

Wil T-Mobile dit niet toestaan, is de voordeligste optie, 't abo gewoon te laten doorlopen, zodat je de belmuniten tenminste nog kunt gebruiken, op plekken, waar je wel bereik hebt. Mocht je met nummerbehoud willen overstappen naar een andere provider, kan dit natuurlijk niet.

Maar bel ze eens en begin niet meteen over afkopen, maar over 't feit, dat je in je omgeving een zodanig slecht bereik hebt, dat je nauwelijks gebruik van je abo kunt maken.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Het zou prachtig zijn als ik er zonder kosten vanaf zou kunnen komen, binnenkort maar even bellen en dan komt er een update hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het is dan dus handiger als je je abo opzegt, de simkaart doorknipt en je abo maandelijks afbetaald. Ben je net zo duur uit, maar kan je het uitsmeren over een langere periode (de rest van je abotijd dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Nee, bij laten doorlopen van 't abo, kan de simkaart in een reserve-telefoontje gestopt worden, om te gebruiken, op plekken, waar wel voldoende dekking is (maar dan niet buiten de bundel bellen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Net met t-mobile gebeld en de ''vriendelijke'' vrouw zei dat het niet mogelijk is om een abbonement af te kopen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Volgens de eigen website van T-mobile moet het wel kunnen:

http://service.t-mobile.n...en+abonnement+particulier
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Gepubliceerd 07/10/2010 00:00 | Gewijzigd 06/04/2011 14:32

Als uw contract binnen 3 maanden afloopt, kunt u het opzeggen of vernieuwen. Op My T-Mobile vindt u de einddatum van uw vaste contractperiode én kunt u uw contract direct eenvoudig vernieuwen.

Contract vernieuwen
Bij een vernieuwing van uw T-Mobile contract kunt u een nieuwe mobiele telefoon uitzoeken, gratis of tegen een gereduceerde prijs. Heeft u geen behoefte aan een nieuw toestel? Dan kunt u kiezen voor Sim Only, waarbij u een korting ontvangt op de vaste maandelijkse kosten.

Bekijk de aanbiedingen voor contractvernieuwing (inloggen) >

Contract opzeggen
Wilt u uw contract opzeggen? Houd dan rekening met een opzegtermijn van één maand.
Voor het opzeggen van uw abonnement kunt u bellen met T-Mobile Klantenservice op telefoonnummer 06 - 2400 1200. Kies in het menu voor optie 2; zo komt u direct uit bij een medewerker die u hiermee van dienst kan zijn. U hoeft hiervoor dus geen brief te versturen.
Dus of dat nummer bellen of even doorvraagen naar iemand die minder denkt als een koe :)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 12-04-2011 18:17 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 19:18
Maar dat slaat zo te lezen alleen op wat er bovenaan staat, namelijk het opzeggen tot 3 maanden voor het einde van je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

The Realone schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:18:
Maar dat slaat zo te lezen alleen op wat er bovenaan staat, namelijk het opzeggen tot 3 maanden voor het einde van je contract.
Dan moeten ze nodig een cursus antwoorden formulieren volgens want op deze manier kan het alle kanten op :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Afkopen != normaal opzeggen

Een contract opzeggen kan altijd en daar hoef je alleen rekening te houden met de duur van je huidige contract en daarna 1 maand opzegtermijn. Afkopen kan gewoonlijk ook en dan betaal je gewoon alle maanden in 1x zonder dat je de minuten nog kunt gebruiken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In een ander topic had een gebruiker geen bereik in Groningen en kreeg uiteindelijk de keuze tussen 20% korting of het abonnement stop laten zetten. Het is dus wel mogelijk om er eerder van af te komen.
DefLite schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:13:
[...]

Net weer gebeld en me voorgedaan als me pa... werd nu wel fatsoenlijk geholpen (:

Ik heb nu 2 keuzes of 20% korting voor 6 maanden op mijn huidige abonnement(loopt tot 5 augustus) of directe ontbinding van het contract.
Opzich is ontbinding het intressants maar ik was eigenlijk van plan om straks in augustus naar een andere provider over te stappen en de iPhone 5 te nemen.
Zijn er ook mobiele telefoon aanbieders waarbij je een abbo per maand kan opzeggen?

Oh zie dat dat o.a. bij Simyo kan :D nu ff kijken naar gebruikerservaringen.

[ Voor 62% gewijzigd door MegaTronics op 12-04-2011 18:23 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 21:56

Speedmaster

Make my day...

Mijn eigen ervaring met T-Mobile.
Op mijn werk geen dekking, dit aangegeven bij T-Mobile, zij doen een onderzoek en bellen je vervolgens terug (wel een vast nummer opgeven...!) en doen je dan inderdaad een voorstel.
Ik had een 2 jarig abbo met gratis toestel, gewacht met opzeggen ivm slechte dekking tot 1 jaar en 1 dag anders moet je toestel ook terug, en vervolgens nummer laten porteren.

Door T-Mobile werd heir goed in meegewerkt.
Slechte dekking was bekend, zat naast een vliegbasis waar gsm masten niet toegestaan waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Ik woon in de provincie groningen en ik heb toevallig alleen op mijn werk en in de stad groningen goed bereik de rest is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 20:37
Vriend van me zat met het zelfde probleem, is er wel afgekomen. Heeft alleen wat moeten betalen om de telefoon die bij het abbo zat te kopen. Hele verhaal heeft hij op een blog gemietert,

http://hoite.nl/index.php/archives/17

Veel lees plezier, misschien heb je der wat aan ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Haha geweldige blog... hopelijk gaat dat niet zo bij mij!
En trouwens ik kan geen app installeren... heb geen iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 20:37
Roshnak schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:45:
Haha geweldige blog... hopelijk gaat dat niet zo bij mij!
En trouwens ik kan geen app installeren... heb geen iphone.
Niet iets van een windows telefoon, of android? Misschien is er zoiets voor flash ala nokia ofzo? Weet niet welke mobiel je hebt, en of het uberhaubt een vereiste is voor zoiets als dit. Misschien dat je een (oude) telefoon van iemand in de buurt hiervoor even kunt gebruiken ;) Hoop dat die blog je stukje op weg kan brengen, maar je zult der vooral zelf echt moeite voor moeten doen, want dat gaat vaak wel lastig...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
ik heb een LG Crystal. kan niet van die meuk op zoals apps :( maar ja, ik word morgen terug gebelt voor T-Mobile en dan zie ik wel verder hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Vandaag wordt ik als het goed is terug gebeld door t-mobile, ook heb ik na gevraagd bij een collega van mij die in de mobiele telefonie zit, en ze zou een mail sturen naar t-mobile over mijn problemen, en ze zei dat er een grote kans was dat ik een tegemoed koming kan krijgen.

Fingers Crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Roshnak schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:13:
Net met t-mobile gebeld en de ''vriendelijke'' vrouw zei dat het niet mogelijk is om een abbonement af te kopen. :S
Kan je bewijzen dat je slechte dekking hebt? Ik heb iets soortgelijks gehad, nadat T-mobile onderzoek heeft gedaan naar de slechte dekking in mijn woonplaats mocht ik vervroegd bij ze weg (zonder extra kosten!).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

pven schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:18:
Ik heb iets soortgelijks gehad, nadat T-mobile onderzoek heeft gedaan naar de slechte dekking in mijn woonplaats mocht ik vervroegd bij ze weg (zonder extra kosten!).
Idem hier. Ben begonnen met het indienen van klachten via hun helpdesk over slechte dekking in mijn woonplaats en werkomgeving. Nadat T-Mobile een onderzoek ingediend had, was de conclusie dat dit niet (op korte termijn) opgelost kon worden. Toen heb ik gevraagd wat de mogelijkheden waren om mijn contract te ontbinden en dat bleek geen probleem te zijn.

Totale doorlooptijd van eerste klacht tot ontbinding was een week of zes.

Overigens ben ik nog steeds onder de indruk van de professionaliteit van T-Mobile in deze. Geen smoesjes of flauwekul. Er is onderzoek gedaan -> conclusie: we kunnen het niet voor u oplossen -> contract netjes ontbonden. _/-\o_ Daar kunnen sommige providers een voorbeeld aan nemen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Ik ben zojuist gebeld en ze hebben toegegeven dat ze slechte dekking geven in de buurt waar ik woon.
Ik word of vandaag of morgen nog gebeld voor een tegemoet koming :D

Hier vind ik T-Mobile wel goed in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Topicstarter
Update: mijn abbo is per direct afgezegd zonder extra korting!
Ik kan mijn oude mobiel inleveren en 100 euro retour krijgen!

top service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Laatst online: 16-03 07:52

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Mooi om te horen, dat het zo goed afloopt bij veel mensen is met de dekking van T-mo wel een geluk bij een ongeluk.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 17:06

TMoose

Mooooooose !!

Ik herken hier de goede service van T-Mobile.

Ik zat vorig jaar met hetzelfde probleem, GEEN ontvangst thuis. Door de klantenservice meteen doorgezet naar de afdeling die over het netwerk ging. Die hebben een aantal weken nodig waarin ze kijken of er iets aan te doen is, of dat er in de nabije toekomst extra masten gepland zijn. Helaas was dat niet het geval, en dus werd mijn contract per direct vrij gezet, zodat ik per direct, of wanneer mij uitkwam het kon stopzetten, of mijn nummer kon laten porteren.

Als ze qua ontvangst beter worden, dan is de kans groot dat ik weer terug zal gaan. Momenteel met Vodafone wel goede ontvangst, maar qua service mag het wel wat beter.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Pagina: 1