Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zit hier met een kapotte Desire van n collega en heb de "Help mn foon is bricked" doorgekeken uit het root/custom rom topic maar het wil niet echt.

Het ding: gast zat te bellen, ding viel uit, blijft hangen op HTC logo bij boot.
Geprobeerd: fastboot oem enableqxdm 0 & fastboot oem boot, blijft vervolgens nog steeds hangen op HTC logo. Eerst werd het FASTBOOT USB niet rood, nadat ik adb devices had gedaan wel, maar adb detecteerde het apparaat verder niet.

Wat te doen? Garantie is al verstreken iig dus dat lijkt geen optie te zijn.

btw: cid = VODAPE17 maar tot de stap om daar iets mee te doen komen we niet. Het booten met fastboot blijft immers al hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 12-04-2011 16:07 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is het toestel geroot?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Cartman!
  • Niet online
Nee, was gewoon stock.

We zien nu in de recovery-stand (power+vol down) wel tijdens het laden staan (in het groen notabene...) "no image found" bij de verschillende onderdelen, t gaat echt in 1 seconde weer weg ook voor t gemak.

[ Voor 82% gewijzigd door Cartman! op 12-04-2011 16:35 ]

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Hoe kan een toestel dat slechts een jaar uit is, met stock, nu al uit garantie zijn?

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 15:14
Je hebt wettelijk gezien recht op 2 jaar fabrieksgarantie inderdaad.

• Cartman!
  • Niet online
Oh, geen idee dat ie geen jaar oud is :) Half jaar zeiden ze tegen em in de winkel maar dat is dan toch een poging waard. Als we alsnog een oplossing hebben voor nu zou t beter zijn nog, duurt t niet zo lang.

Bij het kiezen van Fastboot USB en daarna na Bootloader dan zoekt ie dus een aantal files (.img?) en die kan ie niet vinden. Ik gok dat als ik in de root van die microsd een van die files weet neer te zetten dat hij gaat updaten, klopt dat en zoja: welke file moet ik erop zetten? Die shipped-roms waar ik via XDA uitkwam die breekt alle downloads binnen 10MB alweer af :{

hebben we een goldcard nodig :?

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hij zoekt een bestand, PB99IMG.zip,dat is een bestand waarin een Hboot zit, dus daarmee kun je je boot partitie flashen met een andere / nieuwere Hboot. Als ik het zo lees ga je proberen om een niet goed werkend toestel te rooten.Ik ben altijd erg voor het rooten van toestellen, maar ik zou nu eerst even proberen dit voor garantie te claimen.

• Cartman!
  • Niet online
Het doel is om stock rom weer te laten draaien, geen root. Een andere collega neemt morgen een Desire mee, iemand opperde het idee om ff SD-kaart te swappen, misschien dat ie dan wel die files heeft en zichzelf fixt.

voor de duidelijkheid: het is niet mijn toestel, ik heb zelf een Samsung Galaxy S waarbij je via Download Mode altijd direct een stock rom kunt flashen (zolang download mode het doet dus, vrijwel altijd). Dan is ie weer helemaal alsof ie uit de doos komt. Ik ga er n beetje vanuit dat HTC ook wel zoiets moet kunnen ook al is je toestel (bijna) bricked.

[ Voor 45% gewijzigd door Cartman! op 12-04-2011 17:30 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
SD kaart swappen zal niet helpen

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je zou het eens kunnen proberen met een HTC Desire Ruu, dat werkt zolang er maar niet met de bootloader geknoeid is.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11 10:35
Inderdaad een poging waard om de Ruu te gebruiken, terug naar Stock en vervolgens (mocht ie het weer doen) opnieuw rooten.
Ruu is naar mijn weten ook het makkelijkst om er zeker van te zijn dat je software (firmware) crashvrij is.
Bovendien moet je nog netjes garantie hebben (2 jaar) mits de telefoon niet van zijn stickertjes op de schroefjes is ontzien.

[ Voor 21% gewijzigd door LogiZ5500 op 12-04-2011 19:01 ]

• Cartman!
  • Niet online
Ik had een Ruu gedownload maar die stopt steeds met de melding dat ie de telefoon niet kan vinden op USB. Heb t geprobeerd in recovery, terwijl ie vastzit in t bootlogo en als ie uitstaat :{

Als t niet anders kan dan moet ie idd terug ter garantie, omdat t zolang duurt liever zelf flashen. Hij heeft t toestel destijs van de klantenservice van vodafone gekregen als tester ook dus het is ook onduidelijk waar ie de garantie kan claimen, in de winkel deden ze erg moeilijk :(

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heb je al geprobeerd om de RUU vanaf de sd kaart flashen? Dus de RUU downloaden, o
renamen naar PB99IMG.zip en dan toestel aanzetten met power & volume down. Hij zal dan vragen of je wilt updaten en hoop dan maar dat het goed gaat :)

Let wel op dat je de juiste RUU neemt, is het toestel bijv. Vodafone branded?

[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 12-04-2011 22:58 ]

• Cartman!
  • Niet online
Het toestel is vodafone branded ja. Heb nu deze gedownload: "RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121865.exe" waar ik via XDA op uit kwam. Iemand had het over de RUU extracten en Rom.zip renamen naar PB99IMG.zip maar op die stap loop ik ook klem :{

• Cartman!
  • Niet online
Hij lijkt het te doen :)

Oplossing:
- CID ff achterhaald via de market app Goldcard Helper via mijn SGS.
- Goldcard gemaakt met Goldcard Helper
- RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_etc.exe gedownload
- Installatie gedraaid en rom.zip uit de Temp gehaald, die op de SD-kaart geplaatst in de root
- Telefoon opgestart in recovery met Power + VolDown
- Ding vond de zip en na uitpakken en controle heeft ie zichzelf geupdate
- Telefoon boot weer en lijkt te werken :)

Bedankt voor de hulp!

edit:
bummer... hij doet alles maaaarrrrrr.... zodra de pin is ingevoerd dan unlockt ie wel maar na een tijdje dan reboot ie spontaan na 30 seconden. Iemand een idee :?

edit2:
en nu weer t zelfde probleem als toen ik t topic opende, ik gok op hardware-falen dus hij gaat z'n best maar doen om garantie te krijgen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 13-04-2011 13:17 ]

Pagina: 1