Op een bepaalde virtuele machine hebben we een Windows FTP server draaien. Lokaal is er perfect naar de ftp server te gaan via ftp://10.100.1.26. Van op een andere machine kunnen we ook perfect aan shares op de 10.100.1.26, en we kunnen hem uiteraard ook pingen. Maar wanneer we van op een andere machine navigeren naar ftp://10.100.1.26 vraagt hij steeds achter een login en wachtwoord.
Nochtans is er ingesteld dat hij anonymous access moet toelaten. Wanneer de credentials van de admin bij wijze van test eens worden ingegeven vraagt hij opnieuw om een login.
Op andere identieke servers werkt dit perfect. Ik heb alle netwerkconnecties nog eens dubbel gecheckt en ook de ftp settings nagekeken maar steeds kom ik weer tot besluit dat dit correct is en dat anonymous access toegelaten is. Ook de firewall services staan disabled en kunnen dus voor geen problemen meer zorgen.
Iemand enig idee hoe dit probleem kan opgelost worden?
Nochtans is er ingesteld dat hij anonymous access moet toelaten. Wanneer de credentials van de admin bij wijze van test eens worden ingegeven vraagt hij opnieuw om een login.
Op andere identieke servers werkt dit perfect. Ik heb alle netwerkconnecties nog eens dubbel gecheckt en ook de ftp settings nagekeken maar steeds kom ik weer tot besluit dat dit correct is en dat anonymous access toegelaten is. Ook de firewall services staan disabled en kunnen dus voor geen problemen meer zorgen.
Iemand enig idee hoe dit probleem kan opgelost worden?