Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goed alternatief voor JWplayer?

Pagina: 1
Acties:

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 15:08
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik mbv de jwplayer een video website opgezet. Open-bron-software ben ik altijd wel fan van en ik heb destijds netjes de licentie ervoor gekocht (€59). Nu een paar maanden later heb ik inmiddels wat bezoekers en wil ik met adsense pre-roll ads gaan weergeven. Ik ging even uitzoeken hoe dat werkt, en nou blijkt dat alhoewel ik de licentiegelden voor de jwplayer dus al heb betaald, ik voor advertenties op de jwplayer een plugin moet afnemen die ook nog geld kost. Nou zou ik ook graag een redelijk eenmalig bedrag betalen, maar het kost tussen de $400 en $2000... per jaar! Dit bedrag is afhankelijk van je bezoekersaantallen. In mijn geval zou het om een bedrag van rond de $600 gaan.

Ik vond dit nogal een verrassing, vooral nadat ik de licentiegelden voor de player al netjes heb betaald. Een (net) emailtje hierover naar de mensen van jwplayer later werd er nog maar even benadrukt dat "licentievoorwaarden niet toestaan dat je je eigen advertentieplugin mag bouwen voor de JW player.". In hoeverre het "Open Source" is vraag ik mij dus af. Ik dacht namelijk dat dat betekende dat je de bron kon inzien, (commercieel) gebruiken, aanpassen, en weer distribueren (eventueel met de eis dat alle namen en logo's veranderd moeten zijn).

Aangezien ik nogal geërgerd ben door de onverwachte prijzen, het feit dat ik een voorschot zou moeten betalen over eventueel geld wat ik nog niet eens heb verdient, en ik bovendien niet zo van vendor lock-ins houd, wil ik gráág van de jwplayer af. Een zoektocht verder bracht mij een aantal opties
  1. Flowplayer (Romen 20% van inkomsten af. Alhoewel vervelend is t in ieder geval niet op voorhand.)
  2. JCplayer (ondersteunt geen pre-roll ads)
  3. OpenVideoPlayer (Lijkt er ok uit te zien en lijkt ook pre-roll ads te ondersteunen. Heb er alleen nog nooit van gehoord.)
  4. OS FLV (Lijkt ok, maar ziet er niet erg actief uit. De laatste versie is bijna een jaar oud).
  5. Devbase FLV player (kan nergens vinden of ze pre-roll ads ondersteunen)
Mijn vraag is dus eigenlijk; heeft iemand van jullie ervaring met een van bovengenoemde players? Of kennen jullie misschien andere players die pre-roll ads ondersteunen voor niet-exorbitante bedragen (wil best wat betalen voor goede producten, maar het moet niet te ver gaan)?

Alle tips zijn welkom! :)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
kramer65 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:55:
Open-bron-software ben ik altijd wel fan van en ik heb destijds netjes de licentie ervoor gekocht (€59).
Ik kan nergens op de website vinden dat dit open-Source is en het word niet gedistribueert onder een gangbare open source licentie. Kortom, volgens mij heb je jezelf niet goed ingelicht voor je deze aankoop deed.

[ Voor 21% gewijzigd door PrisonerOfPain op 12-04-2011 15:06 ]

Verwijderd

In hoeverre het "Open Source" is vraag ik mij dus af. Ik dacht namelijk dat dat betekende dat je de bron kon inzien, (commercieel) gebruiken, aanpassen, en weer distribueren (eventueel met de eis dat alle namen en logo's veranderd moeten zijn).
Volgens mij verwar je 'open source' met 'free (as in freedom) software'. Zoek het verschil even op. :)

Verder zie ik hier een plugin die 99 euro per jaar kost, en deze lijkt gratis te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 15:08 ]

• kramer65
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:05:
[...]

Ik kan nergens op de website vinden dat dit open-Source is en het word niet gedistribueert onder een gangbare open source licentie. Kortom, volgens mij heb je jezelf niet goed ingelicht voor je deze aankoop deed.
Mmm.. nu je dit zo zegt.. inderdaad. Ik was er heilig van overtuigd dat het op de website genoemd stond. Misschien heb ik het dan van andere websites zoals bijvoorbeeld deze, deze, en deze.. Ik heb bijna het idee dat het eerst wel op de website stond en nu niet meer. Hoe komen die andere site anders immers aan het idee van een open bron jwplayer..? :S

In ieder geval.. enig idee welke andere player beter geschikt zou zijn..?

[ Voor 6% gewijzigd door kramer65 op 12-04-2011 15:19 ]

Verwijderd

Zelf gebruik ik FlowPlayer voor mijn klanten.

Het is OpenSource en ze bieden zowel een gratis variant (met branding) en commerciële varianten (per domein).

Daarnaast zijn er een groot aantal plugins beschikbaar, waaronder voor advertenties (vaak commercieel). Maar zover ik weet is het geen probleem om zelf een plugin te maken, de player valt namelijk onder de GNU/GPL.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Longtail is het bedrijf dat door de maker van JWPlayer is opgezet, dus ik zou even goed inlezen in de materie.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• kramer65
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:38:
Zelf gebruik ik FlowPlayer voor mijn klanten.

Het is OpenSource en ze bieden zowel een gratis variant (met branding) en commerciële varianten (per domein).

Daarnaast zijn er een groot aantal plugins beschikbaar, waaronder voor advertenties (vaak commercieel). Maar zover ik weet is het geen probleem om zelf een plugin te maken, de player valt namelijk onder de GNU/GPL.
Ik zie inderdaad wat plugins. Die zijn echter allemaal specifiek voor één netwerk. Ken je toevallig plugins (en ik wil er best wat voor betalen) die allemaal verschillende netwerken aankunnen? Zo kan ik gewoon wat gaan rondrommelen welk netwerk voor mij de beste is. Bovendien vind ik het een fijn idee dat wanneer ik een plugin gebruik, de winsten daarvan ook daadwerkelijk voor mij zijn, en er niet constant wat centjes van mij ingepikt worden..

Verwijderd

Ik weet niet of je het handig vindt om zelf de advertenties te beheren, maar dan zou ik gebruik gaan maken van OpenX.

OpenX is een soort AdWords, maar deze installeer je op je eigen server. De advertenties die je daar dan inzet (en dan maakt het niet uit van welke partij) kun je dan gemakkelijk op je website en in je video's plaatsen.

Je hebt dan 2 dingen nodig:
1) een plugin voor OpenX die video ads toevoegt (gratis)
2) een player die Open Video Ads VAST ondersteund.

De eerste is niet ingewikkeld, maar de tweede wel. Je moet dan of, een licentie kopen (welke hetzelfde is als die je al hebt geprobeerd, á $600 per jaar), of zelf met AS3 een player maken/ombouwen door de (wel gratis) code te includen.

Na wat meer te verdiepen in de materie ben ik bang dat je toch aan LongTail vast zit, omdat zij tegenwoordig de code bezitten voor OVA (welke voorheen gewoon gratis was). Andere partijen zijn er op dit moment niet die deze techniek aanbieden.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:05:
[...]

Dan kijk je niet goed.
Source Code
JW Player is an open source project.
Download the source code »
Wat je dan hier brengt:
The JW Player's source code is freely available and can be built entirely using free and open-source software.
Wat voor licentie er precies aan hangt is mij ook niet duidelijk :)

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41
ACM schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:31:
Wat voor licentie er precies aan hangt is mij ook niet duidelijk :)
By downloading, I agree to the non-commercial license.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Flowplayer (Romen 20% van inkomsten af. Alhoewel vervelend is t in ieder geval niet op voorhand.)
Waar haal je dat vandaan? Als je een commercial license op Flowplayer hebt kost het je verder niets. Goed, afhankelijk van de advertising plugin die je kiest moet je daar misschien nog een licentie op nemen, maar in principe ben je klaar met een eenmalige license op FP :?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1