Backlink Spam concurrentie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-08 15:16
Ik heb na veel lezen en navragen de website van mijn vaders 1 mans bedrijfje vernieuwd en klaargestoomd om in de zoekmachines wat hoger te komen.

Dit moest in zijn sector zeker lukken, en helemaal lokaal (Regio Gelderland).
Alleen met sommige termen (zoekwoorden) staan de zoekresultaten vol met 1 en de zelfde website doorgelinkt via backlinks.

Dit op allerlij "startpagina" websites, en dan moet je denken aan een "startpagina" met 100x de zelfde links maar dan telkens met andere anchor teksts of afbeeldingen.

Ik heb nu zelfs een hele lijst met backlinks van dit bedrijf, wat kan ik hier tegen doen?

Misbruik melden bij al deze startpagina's ?
En zou google normaal zo'n site niet als spam zien?

Wat zal ik hieraan doen?

Groet,
Nerz

Update: maakjestart.nl heeft al aangegeven dat de "spammer" niets tegen hun regels in doet.
Update 2: net een spamreport gedaan bij google, aangezien meerdere zoektermen een hele lijst met 1 en de zelfde pagina geeft (andere URLs maar de zelfde spam-pagina's) hopen dat ze er net zo over denken als dat ik dat doe!

[ Voor 17% gewijzigd door nerz101 op 12-04-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Helaas werken in sommige markten deze technieken nog prima. Wat ik zou doen: mooie site bouwen en me focussen op het verkrijgen van goede en waardevolle links. Daarnaast nog een spamreport indienen voor die andere site en binnen no-time sta je er boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:03

Matis

Rubber Rocket

André schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:50:
Helaas werken in sommige markten deze technieken nog prima. Wat ik zou doen: mooie site bouwen en me focussen op het verkrijgen van goede en waardevolle links. Daarnaast nog een spamreport indienen voor die andere site en binnen no-time sta je er boven.
Bijkomend nadeel is natuurlijk ook dat het voor Google (of welke andere zoekmachine dan ook) geen klap uitmaakt wie er bovenaan staat.
Degene die het meeste betaald of de gene die zijn concurrentie te slim/sluw af is.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
Volgens google zou je in de "organische" search niet hogerop komen door te betalen, alleen met adwords kan je dan in de reclame zone komen.

Ik heb nu zelf een aantal guides gelezen en uiteraard de volledige documentatie van google zelf.
Ik moet erbij zeggen dat ik dit sinds kort pas echt op orde heb, dus misschien dat alles opnieuw geindexseert moet worden.

Verder heeft mijn vader wel een AdWords campagne gestart, en heb ik zelf een aantal backlinks verkregen.
Ook heb ik unieke <title> meta keywords en descriptions voor iedere pagina aangemaakt (lettend op de zoektrends volgens google)

Ook heb ik een sitemap toegevoegt, en maak ik verder geen foutief gebruik van javascript. De content is goed, maar er komt nog wat bij.

Al met al hoop ik dus ook dat mijn moeite beloond zal worden, maar dat word zo te zien afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Matis schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:52:
[...]

Bijkomend nadeel is natuurlijk ook dat het voor Google (of welke andere zoekmachine dan ook) geen klap uitmaakt wie er bovenaan staat.
Degene die het meeste betaald of de gene die zijn concurrentie te slim/sluw af is.
Dan heb je niet helemaal door waardoor Google populair is geworden. Ze willen de meest relevante zoekresultaten bovenaan (en betaalde zoekresultaten daarboven en daarnaast voor inkomsten) omdat dat de enige reden is dat gebruikers zullen blijven terugkomen.

Maar als de concurrent bij die zoekresultaten relevant is is de consument en dus ook google tevreden. Als de concurrent de zoekresultaten vervuild voor de gebruiker zou er iets tegen gedaan moeten worden. Als hij slechts door goed gebruik van linkjes hoger komt dan jouw bedrijf (of dat van je vader) is dit alleen vervelend voor jouw bedrijf maar niet voor de gebruiker van de zoekmachine. De concurrent is immers relevant.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
@ajakkes

Daar heb je helemaal gelijk in, maar hier betreft het een aantal queries die vervuild zijn door "startpagina" links die allen 20 tot 80 keer de zelfde link bevatten.

Dus zodra je 1 van de queries gebruikt, krijg je 5 pagina's met het zelfde resultaat.

Dit leek mij niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
Even een schopje aangezien het probleem opgelost blijkt!

Ik heb google een spamrapport opgegeven met daarin het verhaar beschreven en alle links en keyword vermeld waar dit probleem voorkwam.

Nu een tijd later controleer ik weer een aantal keywords en nu merk ik dat de betreffende spammer onvindbaar is geworden. Athans, je vind de link naar zijn site niet meer totdat je daadwerkelijk het bedrijfsnaam + adres opzoekt.

Dus ik denk dat ze bij google de betreffende spammer deels hebben verwijderd uit de index.
Pagina: 1