Goeie dag,
Net heb ik mijn koelpasta vervangen van mijn cpu omdat het nogal oud en uitgedroogd was.
Toen heb ik even een stress test gedaan om te kijken of het geholpen had, en inderdaad het had geholpen.
Maar opeens uit het niets sprong mijn cpu naar 116 graden dus ik schrok me een hoedje maar uit mijn verbazing liep mijn computer nog gewoon normaal.
Maar dan nu het raare, de cpu cores zijn wel gewoon normaal.
Dus ik even de computer opnieuw opgestart om te kijken of het dan weg ging.
Hij stond niet meer op 116 graden maar hij blijft wel hoger dan men cpu cores.
Hier een foto

Moet ik me zorgen maken? neem aan dat de sensor niet lekker meer is ofzo.
Maar het lastige is dat er een fannetje op mijn northbridge zit die sneller gaat draaien naarmate me cpu warmen word. dus dan hoor je constant dat die harder en zachter gaat, beetje irritant.
spec:
Q6600 @ 3.2gig 1.3V
Asus P5Q WS moederbord.
Groeten
Net heb ik mijn koelpasta vervangen van mijn cpu omdat het nogal oud en uitgedroogd was.
Toen heb ik even een stress test gedaan om te kijken of het geholpen had, en inderdaad het had geholpen.
Maar opeens uit het niets sprong mijn cpu naar 116 graden dus ik schrok me een hoedje maar uit mijn verbazing liep mijn computer nog gewoon normaal.
Maar dan nu het raare, de cpu cores zijn wel gewoon normaal.
Dus ik even de computer opnieuw opgestart om te kijken of het dan weg ging.
Hij stond niet meer op 116 graden maar hij blijft wel hoger dan men cpu cores.
Hier een foto

Moet ik me zorgen maken? neem aan dat de sensor niet lekker meer is ofzo.
Maar het lastige is dat er een fannetje op mijn northbridge zit die sneller gaat draaien naarmate me cpu warmen word. dus dan hoor je constant dat die harder en zachter gaat, beetje irritant.
spec:
Q6600 @ 3.2gig 1.3V
Asus P5Q WS moederbord.
Groeten
[ Voor 4% gewijzigd door zBEASTORz op 12-04-2011 14:39 ]
Blaad