Hallo allen,
Sinds een aantal maanden gebruik ik een "nieuwe" laptop welke prima functioneert. Het gaat om een Siemens Simatic Field PG M3, dit is een industriele laptop met aan boord een aantal interfaces. OS is Windows XP SP3. (voor meer specs zie HIER)
Na een aantal weken gebruik viel het mij op dat opeens de hibernate en standby functies niet meer aanwezig waren. Daarmee bedoel ik dat het LIJKT alsof de hardware dit niet ondersteund terwijl het altijd prima heeft gewerkt zowel Hibernate als standby.
Bij Control Panel -> Power Options is GEEN tabblad hibernate meer aanwezig.
Als ik via het command prompt "powercfg -a" uitvoer krijg ik het volgende:
The following sleep states are not available on this system:
Standby (S1)
Standby (S2)
Standby (S3)
Hibernate
Om verschillende redenen heb ik toen een image terug gezet waarna hibernate en standby opeens weer functioneerde. MAAR nu (weer een aantal weken verder) zijn beide opties weer verdwenen. In de BIOS zijn geen ACPI functie's of instellingen te benaderen wel heb ik vandaag een BIOS Update uitgevoerd maar dat maakte geen verschil. Ook de video drivers zijn geupdate naar de laatste versie.
Omdat ik niet dagelijks gebruik maak van standby of hibernate is het mij niet direct opgevallen wanneer ze verdwenen (stom stom stom
). Het zal bij iedereen op de tong liggen "Nou dan zet je toch weer die image terug!!".. Ja als niemand mij het verlossende antwoord kan geven zal ik dat ook doen, maar ik hoop dat wellicht iemand ervaring heeft met dit probleem!
Na wat speurwerk op t net heb ik het volgende al geprobeerd:
- Update drivers ACPI Multiprocessor PC
- ACPI Multiprocessor PC veranderd naar Standard PC en weer terug zodat alle apparaten opnieuw worden geinstalleerd.
- /nopae en /maxmem 3072 switch in boot.ini geplaatst
- sfc /scannow
Sinds een aantal maanden gebruik ik een "nieuwe" laptop welke prima functioneert. Het gaat om een Siemens Simatic Field PG M3, dit is een industriele laptop met aan boord een aantal interfaces. OS is Windows XP SP3. (voor meer specs zie HIER)
Na een aantal weken gebruik viel het mij op dat opeens de hibernate en standby functies niet meer aanwezig waren. Daarmee bedoel ik dat het LIJKT alsof de hardware dit niet ondersteund terwijl het altijd prima heeft gewerkt zowel Hibernate als standby.
Bij Control Panel -> Power Options is GEEN tabblad hibernate meer aanwezig.
Als ik via het command prompt "powercfg -a" uitvoer krijg ik het volgende:
The following sleep states are not available on this system:
Standby (S1)
Standby (S2)
Standby (S3)
Hibernate
Om verschillende redenen heb ik toen een image terug gezet waarna hibernate en standby opeens weer functioneerde. MAAR nu (weer een aantal weken verder) zijn beide opties weer verdwenen. In de BIOS zijn geen ACPI functie's of instellingen te benaderen wel heb ik vandaag een BIOS Update uitgevoerd maar dat maakte geen verschil. Ook de video drivers zijn geupdate naar de laatste versie.
Omdat ik niet dagelijks gebruik maak van standby of hibernate is het mij niet direct opgevallen wanneer ze verdwenen (stom stom stom
Na wat speurwerk op t net heb ik het volgende al geprobeerd:
- Update drivers ACPI Multiprocessor PC
- ACPI Multiprocessor PC veranderd naar Standard PC en weer terug zodat alle apparaten opnieuw worden geinstalleerd.
- /nopae en /maxmem 3072 switch in boot.ini geplaatst
- sfc /scannow
[ Voor 8% gewijzigd door Ghost-X op 12-04-2011 14:29 ]
The one you cant see...