Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ASUS P8P67 systeem met een geheugen setje: G.Skill Ripjaws 8GB 1600-mhz.

Nu is mijn probleem dat ik niet eens in de BIOS kan komen omdat het lampje Mem_OK brandt.
ik kan alleen booten als ik het knopje Mem_OK inhoud, maar dit is nogal irritant om dit elke keer te doen, aangezien het ook niet altijd werkt... :(

Ik heb wel meerdere mensen gezien die hiermee problemen hebben, enig idee hoe ik dit kan oplossen? ik heb zelf al de BIOS geupdate naar versie 1401.

Mijn systemspecs:

Intel Core i7 2600k
ASUS P8P67
G.Skill Ripjaws 8GB 1600-mhz
ASUS ENGTX570

Verwijderd

Staat het geheugen wel op de QVL? Als dat niet het geval is, kan het problemen opleveren (niet noodzakelijk).

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:10
Je moet volgens diverse fora eerst een cmos reset doen, dan bios update en dan weer een bios reset.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb speciaal daar gekeken, dat was dus mijn vorige fout, maar nu ben ik echt even ten einde raad.. :(

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:14:
Je moet volgens diverse fora eerst een cmos reset doen, dan bios update en dan weer een bios reset.
Ik zit al op de nieuwste versie moet ik dan weer updaten? lijkt me niet toch?

en weet je ook hoe dat precies in zn werking gaat?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 14:16 ]

Verwijderd

Als jij de nieuwste biosversie al hebt, hoef je niet nog een keer te updaten. Bios resetten is simpel en kan op 2 manieren. Je haalt de stekker uit de voeding, drukt even een paar keer op de aan/uitknop om de reststroom ongedaan te maken, vervolgens kan je verder gaan op de volgende manieren :

1 Op je mobo zit een jumpertje, meestal aangeduid met CLR_CMOS, die moet je even verzetten, dit kan je in de gebruiksaanwijzing van je mobo vinden.

2 Je kan het biosbatterijtje even een paar minuten verwijderen en de aan/uitknop nog even een paar keer indrukken, daarna het batterijtje weer terugzetten.

Vervolgens sluit je de stroomkabel weer aan en start je het systeem op.

• boers706
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:15:
[...]

Ik zit al op de nieuwste versie moet ik dan weer updaten? lijkt me niet toch?

en weet je ook hoe dat precies in zn werking gaat?
Je gaat nu eerst in het bios en laad de defaults.
dan doe je een clear cmos met de jumper op het moederbord.
nu doe je een bios update of flash je dezelfde bios nog een keer.
daarna weer een clear cmos met de jumper.
nu voor de extra zekerheid nog even defaults laden in de bios.

En nu moet het allemaal werken.

Tenminste zo werkte het bij mijn P8P67 pro.

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:48:
[...]

Je gaat nu eerst in het bios en laad de defaults.
dan doe je een clear cmos met de jumper op het moederbord.
nu doe je een bios update of flash je dezelfde bios nog een keer.
daarna weer een clear cmos met de jumper.
nu voor de extra zekerheid nog even defaults laden in de bios.

En nu moet het allemaal werken.

Tenminste zo werkte het bij mijn P8P67 pro.
Ok, en jij zit ook op bios versie 1401?

• boers706
nee ik heb nog steeds 1305, deze werkt goed en ik heb nog niet de behoefte gehad om te updaten. Het nadeel vind ik ook dat je niet terug kunt naar een oudere versie.

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:52:
nee ik heb nog steeds 1305, deze werkt goed en ik heb nog niet de behoefte gehad om te updaten. Het nadeel vind ik ook dat je niet terug kunt naar een oudere versie.
hmmm ja, ik dacht van naja doe gelijk wel de nieuwste, hoop niet dat deze dan fucked up is..

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me niet dat je standaard van een hogere bios naar een lagere bios kan flashen?

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
Ik heb zelf ook de Asus P8P67 PR0, Met de nieuwste Bios van Asus 1503 uit me hoofd , + een nieuwe bios batterij (mijne was brak, kwam uit de fabriek en was maar 2.9 V) , werkte het bord veel stabieler, het is inderdaad zo dat het moederbord moeite heeft met 2x4Gb kits, dit heeft een engineer van Asus me bevestigd,
echt geeft dit normaliter pas moeite boven 1866MHZ , op 1600MHZ zou dit geen problemen moeten vormen.

Welke verzie ripjaw's heb je ? let wel dat je echt de timings goed insteld CAS , 1t/2t etc , en het voltage. De Asus P8p67 is vrij gevoelig...

• bfree
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-01 16:30
Ik had ook problemen met mijn board...ism KINGSTON HyperX Genesis- KHX1600C9D3X2K2/8GX

Ik ben 2 keer gaan omwisselen in de winkel
- 1ste setje geraakte zelf niet door memory test
- 2de setje was stabiel in windows maar gaf crashes in load

Uiteindelijk een setje CORSAIR Vengeance met dezelfde timings meegekregen
deze doen het wel *O*

....maar ik heb nu blijkbaar problemen met de SATA poorten (op de intel controller)

Beetje offtopic:
Welke oen heeft het idee gehad om de SATA poorten haaks te plaatsen :(
Pagina: 1