Toon posts:

GTX295 aansluiten, zonder PCI-E Stroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

even een korte vraag:

ik heb thuis nog een GTX295 liggen, welke ik waarschijnlijk even aan een vriend van me ga uitlenen.
Deze jongen heeft alleen (volgens eigen zeggen) maar 1x PCI-E stroom 6 plugs & de kaart heeft dacht ik 2x 6 plugs nodig.

Kan de kaart wel gebruikt worden zonder dit extra stroom, komt er dan geen kortsluiting?
Kan de kaart wel gebruikt worden met 1x 6pins ipv 2x 6 pins, of komt er dan kortsluiting?

Ik zelf durf het niet te zeggen of dit schadelijk is voor een kaart, dus dacht roep de hulp in van de medetweakers hier.

Wil natuurlijk niet dat mijn kaart stuk gaat....

Bedankt alvast!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 14:13

solique

Fire is all I need

Als je de kaart aansluit zonder de vereiste 2x6 pins dan start de kaart niet op.

Edit: heeft een 295 geen 1x6 en 1x8, of zijn dit alleen de OC kaarten.

[ Voor 114% gewijzigd door solique op 12-04-2011 13:50 ]

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

als je een kaart te weinig stroom geeft, zal ie het niet doen,
maar waar die stroom vandaan komt, dat maakt dacht ik voor de kaart weinig uit.

kapotgaan d.m.v te weinig stroom , is in ieder geval niet aan de orde

maar dit is wel een dual gpu, misschien als je geluk hebt, kun je met èèn connector aansluiten en heb je 1/2 gtx295
je kan het natuurlijk proberen.... als je beeld kijgt tijdens de bios zit je goed..

[ Voor 34% gewijzigd door mrc4nl op 12-04-2011 13:50 . Reden: kan niets toevoegen? ]

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm okey bedankt.

Toch appart, heb bij een 7950GX2 de kaart wel draaiend gekregen, zonder de 2x 6 plugs stroom :)

Maar bedankt, ik geef hem de kaart mee en dan mag hij er zelf lekker mee gaan spelen.

Hopen voor hem dat hij hem niet sloopt hihi.

Verwijderd

Ik denk dat de kaart een piep zal produceren, dat deed mijn oude 8800gts ook al toen ik de extra voedingsplug vergeten was.

En de gtx295 heeft idd 1 x 6pins en 1 x 8 pins nodig :)

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-02 12:01
Als het goed is heb je bij die kaart ook kabels gekregen die van molex naar pci-e gaan. Als je die erbij levert kan hij alsnog die kaart gebruiken.

Verwijderd

Het forum is geen marktplaats

[ Voor 86% gewijzigd door Edmin op 12-04-2011 14:21 ]

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-02 07:42

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Weet niet of het gaat werken.
M'n oude 9800GX2 heeft LED lampjes welke aangeven of de connectors aangesloten ziten.
Is er een niet aangesloten of is de LED rood start de kaart NIET door.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

PCI-E slot lever zowiezo 75 watt en een connector toch 150? of ook 75
zoals er gezegd werd zit je in het BIOS is t goed maar ga geen Furmark of heavy games doen want dan kan je haije zeggen tegen je kaart.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
Heb zelf een GTX280 en deze deed het niet zonder. 1 aangesloten maakte ook niks uit en werkte niet.
Ga er dus maar van uit dat een GTX295 het niet doet zonder.

Verwijderd

Er zit idd een beveiliging op, veel meer dan een felle pieptoon zal je niet er uit krijgen zonder de extra voedingsstekkers aan te sluiten.
Al heb ik het met mijn eigen gtx295 nooit geprobeerd, ik heb hem al een tijd geleden verkocht dus kan het ook niet testen :P

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-02 21:01
Videokaarten met 1x 6pin werken vaak wel, bij m'n oude 9600GT werd dan in Windows vertelt dat de gpu gedownclocked was om het stroomverbruik te verminderen.

BTW:

PCI slot levert 75 watt
6 pin --> 75 watt
8 pin --> 150 watt

Theoretisch max. verbruik van de GTX295 (6+8) 300Watt

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:20

DarkKnight

Narf

Sommige videokaarten (lees: EAX6850 v2 van Asus) hebben ook 2x 6pins maar werken prima met maar 1x 6pins aangesloten te hebben. Dit ligt natuurlijk geheel aan het vermogen dat de videokaart wilt, maar om te zeggen dat als er 2x 6 pins aansluitingen zijn een kaart het niet doet met maar 1 aangesloten, is te kort door de bocht hoewel het vak wel op zal gaan. In het geval van de gtx295 zal het wel zeer waarschijnlijk nodig zijn, simpelweg omdat die kaart nogal wat vermogen eist.

“If it’s not broken, you didn’t try hard enough.”

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

als je niet tegen hoge piepjes kan dan zou ik toch maar alle stekkertjes erin doen..

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je kan het met verloopjes proberen, maar ik vraag me af wat voor voeding je dan hebt. Aangezien de GTX295 gewoon 300W kan verbruiken zal de gemiddelde voeding die maar één PCIe-6pins-stekker heeft die niet kunnen draaien, of je moet een wat karige voeding hebben als 'ie wél minstens 500W levert en geen 8-pins heeft.

Met verloopjes zou je dan met 2x molex naar PCIe 6-pins, en dan weer van 6-pins naar 8-pins moeten edit: 2x molex naar 8-pins bestaat kennelijk ook. Als de voeding dus krachtig genoeg is en je wel genoeg molex'jes hebt kan het dus.

Je kan dus even kijken of het wonder boven wonder wél een krachtige voeding is met gewoon weinig aansluitingen, maar ik vermoed dat er toch echt een nieuwe voeding voor nodig zal zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:50:
Toch appart, heb bij een 7950GX2 de kaart wel draaiend gekregen, zonder de 2x 6 plugs stroom :)
Beetje kromme vergelijking, aangezien de 7950 GX2 maar een TDP van 110W heeft en dus gemakkelijk met één PCIe 6-pins af kan, terwijl een GTX295 gewoon de volle 300W verbruikt. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door bwerg op 12-04-2011 14:57 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:43

epic_gram

undercover moderator

Met hierboven, maak even een fototje van de sticker op je voeding. Trouwens verloopjes werken prima naar mijn ervaring.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook maar een noob kwa hardware :P
Maar iig bedankt voor de reactie's.

Heb de verloopstukjes nog wel, dus zal ze er maar bij geven.

Zal zo even kijken wat hij doet op mijn pc zonder de 6 plug.... Ill keep you posted!

Thanks nogmaals.
Pagina: 1