Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik heb een HP 2140 netbook met daarop Ubuntu, ik vind het niet echt prettig lopen op een netbook dus wil terug naar Windows. Ik heb een legale copie van Windows 7 gekocht (lang leve Surfspot) en op een usb stick gezet via de Windows 7 USB/DVD Download Tool, ook dit is goed gegaan.

Ik koppel de usb stick aan mij netbook verander de opstart volgorde zodat er eerst naar de usb stick gekeken wordt en de installatie start. Alles gaat goed tot dat er gevraagd wordt waarop ik de installatie wil installeren, ik kies de harde schijf en dan wordt er gevraagd naar bepaalde stuurprogramma's.

Ik heb alle stuurprogramma's voor Windows 7 Ultimate vanaf de site van HP op een andere stick gezet maar ook dit werkt niet. En het rare is dat als ik de harde schijf wil formateren dat de pc opnieuw opstart en de installatie weer op nieuw begint.

Ik kom dus niet verder dan het kiezen van de harde schijf, en als het te lang duurt start de pc ook opnieuw op.

Wie hebt me uit de brand..

P.S. Ubuntu weer installeren geeft geen probleem, harde schijf wordt keurig geformateerd enz en na een paar minuten zit Ubuntu er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Queenfanmichel schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:42:
Ik heb alle stuurprogramma's voor Windows 7 Ultimate vanaf de site van HP op een andere stick gezet maar ook dit werkt niet. En het rare is dat als ik de harde schijf wil formateren dat de pc opnieuw opstart en de installatie weer op nieuw begint.
Hoe heb je die drivers op die stick gezet? HP werkt meestal met .exe files volgens mij, ik neem aan dat je niet gewoon al die exe bestanden op een stickje hebt gegooid?

Ik verwacht trouwens dat het deze driver zou zijn die Windows graag wil hebben:
http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swItem=ob-85204-1

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Ik ben trouwens iets verder heb W7 opnieuw op een stick gezet en ben opnieuw begonnen, nu wordt er uitgepakt en gepoogd om te kopieren.

Bij de 12% krijg ik een foutmelding namelijk 0x80070570, ben nog aan het zoeken naar een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Volgens mij is dat wederom een melding dat er een bestand niet gevonden kan worden. Misschien nog een keer proberen om de stick opnieuw te maken?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Heb nu verschillende keren Windows 7 op een stick gezet, avia VM Ware op mijin Mac werkt het perfect maar mijn netbook vertikt het.

Vista ook niet en nu bezig met XP, denk dat ik er gewoon Ubuntu weer op gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
Gewoon niet die lelijke MS tool gebruiken.

Formatteer de stick als FAT32, zet de partitie active en kopieer de Windows$ DVD er met explorer naartoe.

Als het dan niet werkt is er of met de bron iets fout, of met je laptop. (Misschien geheugen, hdd of simpel sata mode)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 14-04-2011 11:54 . Reden: Liever geen kinderachtige verbasteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
killerdemon schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:42:
Gewoon niet die lelijke MS tool gebruiken.

Formatteer de stick als FAT32, zet de partitie active en kopieer de Windows DVD er met explorer naartoe.

Als het dan niet werkt is er of met de bron iets fout, of met je laptop. (Misschien geheugen, hdd of simpel sata mode)
Werkt dat zomaar? Moet je niet met bootsect die stick bootable maken?

Ik snap al die tutorials ook niet hoor, om Windows vanaf een stick te krijgen. Gewoon formateren en bootsect gebruiken (even uit mijn hoofd iets van bootsect X: /nt52 ofzo), heel de iso of DVD kopieren en klaar.

[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 14-04-2011 23:04 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
Zo moeilijk is het niet.

1. Je hebt een FAT32 partitie.
2. Je zet de bestanden erop.
3. ???
4. Profit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18
EvaluationCopy schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:45:
[...]

Werkt dat zomaar? Moet je niet met bootsect die stick bootable maken?

Ik snap al die tutorials ook niet hoor, om Windows vanaf een stick te krijgen. Gewoon formateren en bootsect gebruiken (even uit mijn hoofd iets van bootsect X: /nt52 ofzo), heel de iso of DVD kopieren en klaar.
Ik zou bootsect X: /nt60 gebruiken :+ maar dat zou inderdaad ook moeten werken....als ik het me goed herinner, maar eh...ik gebruik altijd die Windows 7 USB/DVD Tool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
Luister eens mensen. :P

Maak de partitie active (hoort ie al te zijn).

Bestanden erop en het werkt. En ja, het werkt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Ik zal morgen eens kijken, alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Eindelijk voor elkaar gekregen, een exteren dvdbrander er aan gekoppelt en Windows 7 geinstalleerd via de dvd.

Waarschijnlijk kan deze netbook de overdracht d.m.v. de usb stick niet aan, in een virtueloe omgeving (VMware op mijn Mac) werkt het wel.

Ik tik dit op de netbook.
Pagina: 1