Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
sinds mijn nieuwe toestel SE PLAY heb ik een probleem met mijn contactpersonen in Android 2.3.3 en gmail.
bijna ieder contactpersoon met minimaal 1 telnr heeft er nu tig zegge een stuk of 30.
mocht je bij een contact persoon zowel werk als mobiel hebben ingevuld dan heeft die persoon al 60 nr's

je begrijpt het misschien al dat dit erg vervelend voor mij is en het ziet er niet uit zo'n was-lijst.

is er misschien een optie om die nr's met een scriptje of dergelijke bij de contactpersonen weg te krijgen.
en hoe krijg ik dit dan gelijk getrokken met mijn toestel en of gmail.

hieronder staat een linkje van nr's van een contactpersoon met meerdere nr's zoal werk, mobiel, thuis
verduidelijking plaatje

wat heb ik geprobeerd:
contactpersonen verwijderen uit de telefoon en met mobile backup de juiste gevens van mijn legend naar de SE PLAY maar dan synct gmail er weer overheen want ik wil nartuurlijk wel mail ontvangen op mijn toestel.

@ moderators ik wist niet zeker in welk forum dit thuishoorde ivm combi systeem probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ga eens achter de pc zitten en log eens in op Gmail en klik dan op de button "Contactpersonen" (links bovenin). Waarschijnlijk staan daar ook meerdere nummers bij de contactperonen. Wijzig er eens 1, en sync dan nog eens met je telefoon. Ik verwacht dat de extra nummers dan zijn verdwenen. Is dat zo, dan moet je ze allemaal handmatig aanpassen...

Succes ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die persoon heeft dus eigenlijk 3 nummers (in je voorbeeld), maar die worden 30 keer herhaald waardoor er 90 nummers staan?

Ik zou idd even kijken hoe het er in Gmail uitziet en andere syncs even uitzetten (Sony, Hyves, Facebook enz).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
de enige sync die ik op mijn toestel heb is gmail.
maar als ik alles handmatig moet verwijderen ben ik uren bezig.
ik heb nu even 1 contactpersoon leeggemaakt en getest.
dit heb gedaan vanuit gmail en vervolgens mijn toestel opnieuw ge-synct en nu heb ik voor die contactpersoon maar 1 nr dus dat werkt wel. Alleen is dit volledig handmatig. dus als iemand een scriptje of dergelijke kan maken om mijn contact personen in gmail aan te passen dan hoor ik dat heel erg graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Volgens mij is er een optie dat Gmail de contacten opschoont :). Anders exporteren naar XLS of soortgelijk bestand en de nodige kolommen verwijderen, account leeg halen en opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Klopt: Contactpersonen > Meer acties > Dubbele vermeldingen zoeken en samenvoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Werkt perfect voor dubbele contactpersonen, maar of het ook dubbele nummers per contactpersoon opschoont?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
ik kan bevestigen dat het werkt alle dubbele nr's worden weggegooid, en ik heb het allemaal al gesynced naar het toestel. problem solved, case closed
Pagina: 1