draadloos netwerkproblemen: ping en jitter extreem hoog

Pagina: 1
Acties:

• attimos
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2014
Allen,

Probleem:
Ik heb een zeer vervelend probleem waarvan ik de oplossing maar niet schijn te vinden. Sinds de aansluiting van een draadloze netwerkadapter op mijn huidige setup heb ik niets anders dan problemen gekend. Het probleem bestaat erin dat ik wel toegang tot het draadloos netwerk krijg, maar dat mijn verbinding telkens ineenvalt als het ware. Tijdens het surfen is dit duidelijk merkbaar: hij zoekt een internetpagina, dat duurt een tijdje, waarna hij opeens verbinding lijkt te vinden en ineens de hele pagina laadt. Veel vervelender is dit echter in online gaming zoals cs en dota: dikwijls disconnect hij helemaal tijdens het spel, andere keren heb ik gewoon continu lagstoten omdat hij waarschijnlijk continu een nieuwe verbinding zoekt.
Dit gevoel wordt nog eens versterkt door de volgende vaststelling: als ik in mijn systeemvak op de actieve linksys wireless manager klik, blijkt hij steevast te zoeken naar draadloze netwerken. Ook het lichtsignaaltje op de adapter knippert continu, het blijft nooit stabiel blauw.

Reeds geprobeerde oplossingen:
-2 verschillende usb adapters getest: de belking n-wireless usb adapter en de cisco wireless-N usb adapter (wusb600N v2)
- usbadapter in verschillende usb poorten van mijn pc proberen.
- beide usb adapters in andere pc's in mijn thuisnetwerk met succes getest. --> het probleem ligt dus duidelijk aan mijn huidige pc.
-zonet mijn router vervangen door de heerlijke apple extreme basestation. Dit blijkt voor al mijn pc's een zware verbetering, doch mijn gewone pc blijft haperen, zowel op 2,4 ghz als op 5 ghz.
- de bijgeleverde usb adapter software niet installeren en laten draaien via windows zero conf. Het probleem blijft hetzelfde.

Zonet even pingtest.net laten lopen, resultaat:
packet loss: 0 %
ping: 625 ms
jitter: 427 ms

grade: F --> very poor

Mijn huidige setup:

Windows XP professional SP 3
Intel core 2 CPU 6600 @2,40 Ghz
Kloksnelheid: 2,76 Ghz
2, GB DDRAM
Nvidia GFORCE 8800 GTS
MOBO: asus striker extreme

Setup is wel al redelijk wat jaren oud, maar desalniettemin zou dat niet de basis mogen vormen van deze probelmen, nee?

Alleszins bedankt voor de hulp, ik word er zot van.

Mvg

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat voor netwerken op wat voor kanalen heb je in de buurt ?
kijk eens met inssider ofzo

hoe sterk is je singaal, kun je de usb stick met een usb verlengkabel beter positioneren. zodat je onvangst niet door een ijzeren kast wordt gestoord

[ Voor 48% gewijzigd door Fish op 12-04-2011 11:52 ]

Iperf

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Probeer een kanaal te vinden waar geen andere netwerken opzitten. En probeer eens een keer naast de accespoint te gaan zitten, kijken of dat beter is.
Wifi is echter voor gamen nooit echt handig, zit hier zelf 6 meter van het accespoint maar het stoort bij mij alsnog ook..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mijn wifi geeft echt nooit storing en werkt perfect (ping gewoon 2ms met tweakers)
bedraad is altijd betrouwbaarder natuurlijk

Iperf

• attimos
Het ligt niet aan het netwerk of kanaal eh. Het ligt aan mijn pc. Alle andere pc's hier thuis (2 laps en 2 desktops) hebben hiervan geen last. Het moet dus iets hardwarematig zijn. Kan dit aan mijn moederbord liggen ofzo?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom lees je maar de helft ?

Iperf

• attimos
Mijn signaal varieert van zeer goed tot uitstekend. Dichter bij de accespoint geraak ik niet met deze vaste pc. Kan mijn router ook niet verplaatsen vanwege de bedrading naar de modem.
Echter geen ijzeren kasten in de buurt en maar 1 muur tussen.

Overigens heb ik pingtest.net op een andere desktop hier in het huis en een andere laptop ook laten lopen. Beiden zijn een stuk ouder en heb voor de desktop dezelfde adapter gebruik.
Resultaat van beiden is B, dus dat doet mij vermoeden dat het wel degelijk aan deze pc zelf ligt.

edit: Als ik de adapter op de andere pc installeer heeft die duidelijk een constant signaal, het led lampje blijft dan ook stabiel branden. Op deze pc blijft het signaal even stabiel net na het zoeken van een connectie, en erna knippert het continu. Om de een of andere reden blijft hij mijns insziens continu naar een ander netwerk zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door attimos op 12-04-2011 13:00 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de pc zelf is geen ijzeren kast ? vaak wel namelijk.

ik begin we het vermoeden te krijgen dat het de pc is, probeer eens een livecdtje

Iperf

• attimos
Probleem opgelost!!!!!!!!! :-)
Ik had er niet op geletdat mijn bed ook van ijzer was. Nu ik erover nadenk zijn de problemen inderdaad begonnen na de verhuis van mijn bed. Heb mijn usb stick nu verlengd via het houdertje en op een hogere plaats gezet. Alle problemen zijn gefixt, krijg nu een A via pingtest.nl
Bedankt voor de feedback!

• attimos
godverdegodverdegodver

Nadat gisteren alles PERFECT werkte en ik zonder problemen online kon gamen, zit ik nu opnieuw met dezelfde shit als ervoor. Ik snap er geen kloten meer van en ik word er moedeloos van.
Het is duidelijk dat het zwaar pc/plaats gebonden is, mijn adapter marcheert wel deftig op de andere pc's van het netwerk.

AAAAAAAAAAAAAAAARGH

• attimos
Bijkomende vraag die hopelijk ook een oplossing inhoudt:

Ik heb nog een bijkomende N wireless router staan.

Is de volgende setup mogelijk:

Apple extreme base station als wireless router gebruiken voor gans mijn netwerk: deze is dan ook aangesloten op de modem.

Mijn belkin N wireless router gebruiken als accesspoint, maar zonder bedrading naar de apple router toe, en met bedrading naar mijn huidige pc. Zo krijg ik misschien een stabielere bedrade verbinding naar mijn pc.

Klinkt mooi in theorie, maar ik heb niet voldoende kaas gegeten van netwerken om te weten of ik hier nu niets mis? Ik weet niet of en hoe ik die belkin router wireless kan verbinden met de apple router en dan vervolgens met draad verbindt naar mijn eigen pc. Het lukt me voorlopig althans niet. Alle hulp is welgekomen!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Niet onnodig kicken svp

Als je router als repeater kan werken dan kan het

Iperf

Pagina: 1