Toon posts:

Thin client draadloos + Webcam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig een robot te maken maar nu zit ik met een vraag.

Ik zou graag een webcam op de robot installeren en die beelden weer ontvangen, kan dat op de volgende manier?

Ik neem een simpele thin client*, sluit de webcam daarop aan en een draadloos internet usb adaptertje. Dan maak ik een P2P verbinding tussen mijn laptop en de thin client en dan kan ik via een programma (ik weet dat het bestaat, maar moet het nog eens opzoeken) de webcam beelden naar mijn laptop sturen.

*Een thin client omdat die klein is en een laag verbruik heeft

leimeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Waarom niet gewoon een IP-camera pakken die on-board wifi heeft? Is waarschijnlijk makkelijker dan een thin client hacken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd ook een idee, zal eens zoeken naar die dingen.
Is het hack gehalte van mijn idee dan zo hoog?

Iemand anders nog een tip/idee? Alles is welkom :D

EDIT:
Als je zo'n soort ip camera koopt, kan je daar dan een p2p verbinding mee maken of moet die via een draadloos netwerk? Die is namelijk niet beschikbaar. Misschien een idee om een oud netbookje te scooren?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 12:19 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Het hack-idee van je is niet zo heel hoog, maar had je genoeg verstand van zaken gehad daarover had je dit hele topic niet hoeven te starten en was je direct aan het bouwen geslagen :)

Wat je wilt weten is of je met zo'n apparaat een zogenaamde ad-hoc verbinding kan opzetten, da's feitelijk een WiFi-netwerk zonder accesspoint erbij. Geen idee of dat ding van je linkje dat kan maar ik acht de kans vrij groot: de meeste wifi-devices hebben het wel ingebouwd.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahh op die manier ;). Het leek me ook leuk om het via een thin client te doen omdat je dat ook direct de besturing via de thin client kan doen, ik heb daar nu een 433mhz zender/ontvanger voor. De hack-gahalte vraag was meer om te kijken of het erg moeilijk is, ik weet nu nog niet hoe het moet maar als het mogelijk is dan wil ik me daar best in verdiepen. Helaas heb ik nog geen ervaring met linux en ik denk dat dat wel aan bot gaat komen?

Het is een redelijk groot project dus ik wel zeker wel investeren in kennis.

EDIT:
Misschien is een ip-cam een beter idee, en dan de 433mhz zender/ontvanger aan de usb van mijn laptop, dan kan ik alsnog besturen en beelden kijken tegelijk. Ik zit namelijk een beetje met het opstarten van die thin client's, gaart dat een beetje snel? Ik wil eigenlijk wel dat wanneer ik op de aan knop druk alles ook direct werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 14:08 ]