Incrementele datastroom van browser naar server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik was aan het experimenteren met een continue datastroom van/naar de browser.

Het volgende heb ik inmiddels werkend:

server > incrementele data > browser

De server stuurt een multipart message, naar aanleiding van een xmlhttprequest van javascript. Deze checkt vervogens op elke state change wat het laatste bericht is dat binnengekomen is en geeft dit weer.
Er is hiervoor maar één request gedaan en de verbinding wordt hergebruikt.

Dit zou ik ook graag voor de andere richting willen implementeren, maar ik weet niet zeker of dit mogelijk is, vandaar dit topic.

Het is dus de bedoeling dat de browser bv. elke seconde een bericht naar de server stuurt, maar hierbij dezelfde verbinding gebruikt.
De server kant bouw ik zelf, dus eventuele server vereisten zijn te implementeren.
Een xmlhttprequest hergebruiken lijkt niet veel te doen, als ik open opnieuw aanroep komt er een nieuwe verbinding binnen op de server en als ik send opnieuw aanroep dan zie ik niets gebeuren. Zou een van deze methoden moeten werken? Of zijn er andere manieren?

alvast bedankt!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48

André

Analytics dude

Goed leesvoer voor dit vraagstuk: Wikipedia: Comet (programming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Inderdaad interessant, maar zover ik kan zien gaat dit alleen maar over de server > browser verbinding en die heb ik al werkend, op een manier zoals ze inderdaad op die pagina beschrijven.

Ik heb een manier nodig waarop ik de browser een verbinding laat maken die persistent is, maar waar vanuit de browser meerdere keren data overheen kan richting de server..

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Moet het per se in de browser? Een browser is bedoeld om pagina's weer te geven...

Maar, voor webapplicaties zijn er gelukkig websockets. Kun je het daar niet mee?

日本!🎌