Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-04 15:05
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van de SamyGO extensions op hun Samsung TV?

Ik ben zelf nogal teleurgesteld in de DLNA-playback mogelijkheden van de TV. Dat schijnt voornamelijk aan de DLNA-standaard te liggen die nogal beperkt is. De TV ondersteunt helaas geem SMB-shares of NFS. Grootste problemen die ik ermee heb zijn mbt afspelen van video:
  • Ondertiteling (srt) wordt niet ondersteund
  • Fast-forward/seek en reverse worden niet ondersteund
  • Starten op positie waar hij vorige keer gestopt is.
De TV ondersteunt deze functionaliteit wel wanneer je films via USB afspeelt, maar dus niet via DLNA.

Nou bestaat er een initiatief om de TV's te rooten (linux) en er alternatieve firmware en/of extensions/packages op te draaien: SamyGO. Belangrijkste wat je ermee kunt bereiken lost alle hierboven genoemde problemen op: een Samba-share aan de TV als USB-device presenteren. Doordat de netwerkcontent door de TV nu als lokale USB-content wordt gezien, werken alle features weer.

Jack-in-da-box zou je zeggen! Nou, niet helemaal. Probleem met de samygo-extensions voor mij is dat de installatie nogal kryptisch is beschreven (blijkbaar spreekt men daar geen native engels, maar iets wat er erg ver vanaf ligt), en lijkt de beschrijving slechts getest op een aantal TV's, waardoor je halverwege het stappenplan ineens vastloopt (op mijn UE46C6800 loop ik al direct vast bij de eerste stap). En waarom is dat zo erg: in het ergste geval sloop je je TV! :(

Kortom: klinkt mooi, maar ik durf het niet aan. Dat er op tweakers ook niet veel over te vinden is, baart me nog meer zorgen. Maar toch: zijn er mensen die de installatie succesvol hebben doorlopen? En wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 0% gewijzigd door kwaazaar op 12-04-2011 11:51 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Ik heb dezelde tv als jij.. de UE46C6800 .. Ik ben een keer aan het spelen geweest met sammygo.. De eerste hack ging prima. Alleen na de laatste officiele update ( 3007.1 ) gooit de tv de hack weer weg :-( . Het is een paar weken geleden dat ik er mee bezig was, wellicht dat er al een nieuwe manier is die wel blijft staat op de laatste firmware.

Als DLNA server gebruik ik zelf minidlna op een linux servertje. Met deze werkt bij mij de fast-forward/seek en reverse wel overigens. Ondertitels en laatste positie werken hiermee ook niet overigens..

Verder wel benieuwd ook of er mensen zijn die verder gekomen zijn met SammyGO en hun ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Grappig dat je ook de C6800 hebt. Hij is bijna niet verkrijgbaar op internet.
Wat heb je ervoor betaald? Ik EUR 1367,-. Vind ik toch vrij fors, dus ik durf het nog niet aan. Zeker aangezien je voor zo'n 100 euro een overcomplete mediaplayer heb die waarschijnlijk nog meer kan dan de TV zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 20:16
Ik heb een C630, maar ik kan wel reverse/forward en srt onderitels gebruiken met mkv's. Ik vermoed dat het probleem deels aan de gebruikte server ligt, ik gebruik een Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:45
Voor zover wordt door DLNA vanaf de server de bestanden aangeboden aan de tv. Hoe je tv die bestanden krijgt (met/zonder ondertiteling en reverse/forward spoelen) ligt volgens mij ook aan de server die je gebruikt.
Bij mijn PS3 werden de ondertitels er in gebakken bij het transcoden (realtime converteren van video bestanden). Mijn Dune speler pakt automatisch de bestanden uit de folder structuur en past de ondertitels er bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Bij DLNA bestaan er geen folders, maar alleen een soort virtuele mappen. Beetje DLNA-server laat je zelf mbv filters ed de virtuele mappen definieren. Srt-bestanden in dezelfde map zoeken wordt dan lastig, aangezien waarschijnlijk alleen de mkv/avi/mp4 in die virtuele map staat.

@lexi: ik gebruik de Synology DS211j. Gebruik je de standaard mediaserver of iets anders?
Overigens ondersteunt de TV zelf geen mkv met interne subtitles. Ook niet vanaf USB.

[edit]
Ondertiteling bij gebruik van Synology Media server (NAS) werkt dus wel! Ik had ingesteld dat de ondertitelbestanden niet gepubliceerd moesten worden. Eenmaal uitgeschakeld verscheen de ondertiteling ineens! :)

[ Voor 19% gewijzigd door kwaazaar op 03-05-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-04 10:12
Heb zelf een UE37C6700 en zit ook te kijken naar SamyGo voor een upgrade.
Ik vind de uitleg ook onduidelijk of onvolledig en ik mis op dit moment het lef om de tv een upgrade te geven. Heeft iemand een alternatief gevonden?

Wel heb hier gelezen dat er iemand is die zijn C6700 naar een C7 heeft geupgrade. Hulde, kan alleen het draadje niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik kan me helemaal vinden in het tegenvallende DLNA implementatie verhaal. Echter heb ik het, redelijk, werkend gekregen door de DLNA server op de juiste manier te configureren.

Dus als je je nog niet aan het rooten van je tv wilt wagen, probeer Serviio DNLA server eens, die werkt vrij goed out of the box met de samsungs. Ik kan gewoon naar een tijd springen en resumen. Subs nog niet werkend though. En het scrollen door de mappen vind ik vrij traag op de TV, maar dat ligt niet aan serviio imo.

In plaats van rooten zou ik eerder bij Samsung het verzoek neerleggen voor een firmware upgrade die verbeterde DNLA functionaliteit heeft. Waarschijnlijk wordt zo'n verzoek pas gehonoreerd op het moment dat er genoeg commotie om ontstaat. Lees: indien er genoeg gebruikers zich achter deze bevinding scharen en hier genoeg media coverage voor genereren die negatief kunnen uitpakken op de verkoop... @mods, artikeltje over klagende end-users op de front page? >:)

Wellicht is het mogelijk om in plaats van te rooten een app in de app store te krijgen die beter functionaliteit heeft. Ik zeg XBMC front end :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-04 10:12
Ik gebruik SAMSUNG PC share manager en voor/achteruitspoelen lukt bij mij wel. ue37c6700 firmware 3003

Over de firmware heb ik wel een aantal klachten.
-Update via Lan werkt niet. TV zegt dat er geen nieuwe firmware is terwijl er op de Samsung site 3009 aangeboden word.
-nu.nl app werkt niet meer (nu.nl sport wel.)
-Er zou een app voor rtl,sbs en veronica komen. Is er nog steeds niet (Sony heeft het wel werkend)

En voor ik het vergeet de Sony doet het prima met de Samsung pc share manager. LOL

[ Voor 9% gewijzigd door humptydumpty op 16-06-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Zelf heb ik een UE32C6000 en daar krijg ik SamyGO niet aan de praat. Ik heb de Android versie geprobeerd (in de App Store kan ik m niet vinden) maar hij geeft 'access denied'. De TV heeft wel gewoon netwerk. Weet iemand of deze TV het ondersteunt ? Of moet ik een hack doen ?