Windows installatie faalt bij "starting up services"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Gisteren kwam een vriend van me langs met zijn PC met de volgende hardware. Ik weet niet elk stuk hardware precies, maar ik denk dat het volgende lijstje genoeg moet zijn om mijn vraag te beantwoorden.

AMD sempron 3200+ 1,8ghz single core
Nvidia Geforce 6200SE Turbocache
512mb ram
320gb IDE harde schijf van samsung.

Het moederbord is mij onbekend.

Ik weet dat het niet geadviseerd wordt om windows 7 op een bak met 512MB ram te installeren, maar ik heb op internet gelezen dat het moet kunnen. De installatie start prima en alle pakketten en bestanden worden netjes uitgepakt. Tijdens de installatie komt er ergens een reboot voor (normaal bij een windows installatie). Na deze reboot moeten de services gestart worden en daar komt het probleem dat windows aangeeft dat er iets mis is gegaan met de installatie en de complete installatie opnieuw gestart moet worden.

De harde schijf heb ik van te voren gewoon geformatteerd zoals ik dat normaal gesproken ook doe. Een windows 7 installatie heb ik al tientallen keren uitgevoerd maar is nog nooit mis gegaan. Wel is het zo dat dit de eerste PC is met IDE aansluitingen waarmee ik bezig ga, kan daar het probleem liggen.

Overigens heb ik een tinyxp geprobeerd te installeren, maar ik kreeg hierbij ergens tijdens installatie een BSOD met een driver failure. Ook windows xp heb ik al tientallen keren geinstalleerd (aan de spingeluiden van de CD kon ik horen dat het een windows xp cd was.) en is nog nooit mis gegaan.

Mij lijkt het dat het toch ergens aan de hardware moet liggen, al kom ik filmjes tegen waarbij mensen het met gelijkwaardige hardware toch gelukt is om windows 7 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb zelf ook problemen gehad met een IDE schijf, hoe jij je probleem omschrijft dat heb ik ook meegemaakt, ik heb hierna een SATA schijf eringedaan en het was gelijk opgelost.

Wat ook mogelijk is om de IDE driver in de windows instalatie in te bakken, dit is mogelijk met een programma waar ik op dit moment even de naam niet weet moet ik even navragen.

Groetjes Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan volgens mij met Nlite. Maar, hoe kan ik een sata schijf aansluiten als er alleen IDE aansluitingen aan het moederbord zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Of een sata controller kopen

pricewatch: Delock Controller SATA, 4 port with Raid

Of een converter van IDE (pata) naar SATA in de pricewatch staat er geen met specs maar ze zijn er wel. Als je nog een PCI slot over heb zou ik voor de controller gaan omdat je dan 4 sata schijven erop aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een tweede blik nu ik weer thuis ben naar het moederbord kom ik erachter dat er toch sata aansluitingen op het moederbord zitten. Maar eens proberen of windows nu wel wilt installeren. We zullen het weten over een uurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
OKe bedankt, laat het nog even weten. Want bij mij lag het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een sata schijf aankoppelen mocht helaas niet baten. =( Heb nu wel alle overige hardware afgekoppeld. Een geheugenkaartlezer en een wireless internet kaart. Ook heb ik alle overbodige USB apparaten losgekoppeld.

Edit:
Het had uiteindelijk niets met de harde schijven te maken. Een wifi kaartje van een onbekend merk is de boosdoener geweest. Na deze van het moederbord los te koppelen is alles weer goed gekomen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Ow, apart misschien lag het dan bij mij dat hij de harde schijf niet herkende? Sorry dat ik dacht dat het daar aanlag.
Pagina: 1