Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WHS] Traag printen via netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs bij een vriend van me een WHS configuratie neergezet. Alles werkt goed, enkel het printen via de WHS server gaat verschrikkelijk traag (printen zelf niet natuurlijk, enkel het voorbereidende stuk, dus vooraleer hij effectief gaat printen). Het betreft een Ricoh Aficio MP 171 SPF netwerkprinter. Printen vanop andere PC's gaat normaal, enkel via de WHS is dit heel traag. Het zit namelijk zo dat zijn Outlook op de WHS geïnstalleerd is, en via Remote Desktop leest hij dan zijn mails op de WHS server. Wanneer hij een mailtje wil printen, duurt het heel lang vooraleer de printer effectief iets doet. Is ook zo in notepad, word, ...
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit te verhelpen? Heb me al rotgezocht op Google maar vind niets terug dat werkt (heb overal dezelfde printer driver geïnstalleerd).

• ziqz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-03 08:44
Enigszins offtopic, maar wat is de reden dat hij rdp opzet naar de whs en daar outlook draait?
Wellicht dat er meer tips binnen komen als meer achtergrond informatie voorhand is.

Andere driver geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door ziqz op 13-04-2011 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
De reden jah... heb ik hem al een paar keer gevraagd waarom nu echt alles draaien op die WHS en niet lokaal... :-) Volgens hem is het zo veel veiliger als hij zijn server in de kelder kan laten staan en is het makkelijker om bv. meerdere personen outlook te laten gebruiken (met andere profielen uiteraard).
Andere driver zal ik eens proberen ja, had toen maar de eerste de beste genomen, aangezien ik de keuze had tussen een 10 tal drivers.