Lego kast bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hoi, ik wil een custom case bouwen, maar waar moet je allemaal op letten (moederbord moet ruimte eronder hebben etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik zou zeggen; doe eens wat meer moeite en trek een bestaande kast open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 16:25
Er moet uiteraard ook gelet worden op de airflow om oververhitting te voorkomen... De kast moet zijn warmte kwijt kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15

Serendipity

"No fear, I is here"

De kast die je wilt moet, zoals BWBzz inderdaad al zegt, een goede airflow hebben.
Zorg er dus voor dat je bijvoorbeeld compartimenten maakt, waardoor lucht stroomt.
Ook moet je rekening houden met een redelijk gewicht van alle onderdelen.
Houd rekening met een flink gewicht (gemiddelde pc weegt tussen de 10 en 15 kilo, en game pc weegt al snel 20 kilo of meer).

Bedenk van tevoren ook hoe je verschillende onderdelen wilt bevestigen. Hoe maak je bijvoorbeeld een fan vast aan een legoblokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook lijkt het me handig de onderdelen aan elkaar te lijmen. Ik heb mijn kast onder mn bureau staan en schop er nog wel eens tegenaan. Ik kan me voorstellen dat lego dat niet zo leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15

Serendipity

"No fear, I is here"

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:52:
Ook lijkt het me handig de onderdelen aan elkaar te lijmen. Ik heb mijn kast onder mn bureau staan en schop er nog wel eens tegenaan. Ik kan me voorstellen dat lego dat niet zo leuk vindt.
Of een dubbele rij ofzo, of iets van 6 puntjes diep, dat houd volgens mij wel redelijk wat.

Maar sowieso verstandig om even te kijken naar architectuur, om erachter te komen wat sterke vormen zijn, zodat je deze kunt implementeren in je design...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vind je vast ook wel informatie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:19

L702

Eric #99

En ipv de standaard sketchup tekeningen: http://ldd.lego.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ik wil je toch even aanraden wat meer onderzoek te doen (o.a. door hier wat topics door te lezen, en inderdaad gewoon wat bestaande kasten te onderzoeken).

We verwachten toch wat meer eigen inzet voordat je een topic start. Lees anders eerst Het algemeen beleid nog eens op je gemakt door dan zie je bij de Quickstart wat we van een topicstart verwachten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.