Hoi, ik wil een custom case bouwen, maar waar moet je allemaal op letten (moederbord moet ruimte eronder hebben etc)?
Ik zou zeggen; doe eens wat meer moeite en trek een bestaande kast open.
Er moet uiteraard ook gelet worden op de airflow om oververhitting te voorkomen... De kast moet zijn warmte kwijt kunnen...
De kast die je wilt moet, zoals BWBzz inderdaad al zegt, een goede airflow hebben.
Zorg er dus voor dat je bijvoorbeeld compartimenten maakt, waardoor lucht stroomt.
Ook moet je rekening houden met een redelijk gewicht van alle onderdelen.
Houd rekening met een flink gewicht (gemiddelde pc weegt tussen de 10 en 15 kilo, en game pc weegt al snel 20 kilo of meer).
Bedenk van tevoren ook hoe je verschillende onderdelen wilt bevestigen. Hoe maak je bijvoorbeeld een fan vast aan een legoblokje?
Zorg er dus voor dat je bijvoorbeeld compartimenten maakt, waardoor lucht stroomt.
Ook moet je rekening houden met een redelijk gewicht van alle onderdelen.
Houd rekening met een flink gewicht (gemiddelde pc weegt tussen de 10 en 15 kilo, en game pc weegt al snel 20 kilo of meer).
Bedenk van tevoren ook hoe je verschillende onderdelen wilt bevestigen. Hoe maak je bijvoorbeeld een fan vast aan een legoblokje?
Verwijderd
Ook lijkt het me handig de onderdelen aan elkaar te lijmen. Ik heb mijn kast onder mn bureau staan en schop er nog wel eens tegenaan. Ik kan me voorstellen dat lego dat niet zo leuk vindt.
Of een dubbele rij ofzo, of iets van 6 puntjes diep, dat houd volgens mij wel redelijk wat.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:52:
Ook lijkt het me handig de onderdelen aan elkaar te lijmen. Ik heb mijn kast onder mn bureau staan en schop er nog wel eens tegenaan. Ik kan me voorstellen dat lego dat niet zo leuk vindt.
Maar sowieso verstandig om even te kijken naar architectuur, om erachter te komen wat sterke vormen zijn, zodat je deze kunt implementeren in je design...
En ipv de standaard sketchup tekeningen: http://ldd.lego.com/
Ik wil je toch even aanraden wat meer onderzoek te doen (o.a. door hier wat topics door te lezen, en inderdaad gewoon wat bestaande kasten te onderzoeken).
We verwachten toch wat meer eigen inzet voordat je een topic start. Lees anders eerst Het algemeen beleid nog eens op je gemakt door dan zie je bij de Quickstart wat we van een topicstart verwachten
We verwachten toch wat meer eigen inzet voordat je een topic start. Lees anders eerst Het algemeen beleid nog eens op je gemakt door dan zie je bij de Quickstart wat we van een topicstart verwachten
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.