PCMCIA / PC-Card / ExpressCard is verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mijn huidige laptop begint langzaam af te takelen. Heel jammer, want er zit een hoop handigheid op. Zoals een PC-Card/PCMCIA en ExpressCard aansluiting. Die gebruik ik zo nu en dan met hardware die eigenlijk niet te vervangen is door USB oid.

Ik ging dus eens rondkijken voor iets nieuws, maar tot mijn grote schrik zag ik dat al het nieuwe spul (Core i5 etc.) gewoon geen mogelijkheid meer heeft om zulke dingen aan te sluiten... Eigenlijk is dat voor mij een reden om een laptop niet aan te schaffen, maar dan blijft er dus niks over om aan te schaffen. Wat nu? Zijn er nog laptops met deze mogelijkheid of wellicht een andere oplossing?

Edit: Om de moeilijkheid aan te geven, ik gebruik wel eens de COM-ON-AIR type 2 van Dosch Amand, niet te vervangen voor USB spul dus...

[ Voor 9% gewijzigd door Verstekbakker op 12-04-2011 09:39 ]

• Verstekbakker
  • Niet online
Niemand...?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• Verstekbakker
  • Niet online
Denk haast van niet, daar moeten dan ook weer drivers tussen en PCMCIA is volgens mij niet zonder meer door een USB poort te persen...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neem je dan even aan wat de link zegt wel degelijk

ARS Technologies’ SSI2_PCMCIA allows plugging and handling of any standard or custom 3.3V PCMCIA card, including:
- 16 bit ’PC Card’ type
- or, 32 bit ’Card Bus’ type

Our SSI2_PCMCIA provides full access to memory and I/O space of the PCMCIA card, and handling of IRQ and DMA events.

Iperf

• Verstekbakker
  • Niet online
Waarom staat er dan bij dat je er drivers/software voor nodig hebt? En 120 dollar is nogal prijzig, zijn er goedkopere alternatieven?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verstekbakker schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:55:
Waarom staat er dan bij dat je er drivers/software voor nodig hebt? En 120 dollar is nogal prijzig, zijn er goedkopere alternatieven?
Huh heb je wel een een apparaat in windows zien werken zonder drivers dan ?
er zit natuurlijk een conversie slag in
Ook een normale pcmcia kaart heeft drivers nodig om (volledig) te werken.

Zie ik er uit als een verkoper? nee? ik heb er gewoon een gepakt die er goed uitzag uit een search op google

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 13-04-2011 20:01 ]

Iperf

Pagina: 1