• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-12 09:07
Hallo,
ik heb sinds gister een redelijk groot probleem,
het zit dus zo:
ik druk mijn pc op aan,
Ik zie het plaatje van het moederbord en de controls voor flashen etc,
ik zie mijn hardisk en ssd instellingen voor raid etc,
ik krijg een zwart scherm met een knipperen streepje boven in een beetje zoals in cmd.

info:
MOBO Asus x58 sabertooth
graka Radeon Sapphire 6870
HDD WD black caviar 1tb
SSD OCZ vertex 2 80gb

ik heb dus geen enkel idee wat het probleem is,
dus ik hoop dat iemand mij wat info kan geven.

niels

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Wat heb je zelf al geprobeerd? Misschien dat het zinvol is om je TS even wat aan te passen via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop zodat je voldoet aan de regeltjes et cetera.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is een goed begin als je geen idee hebt wat het probleem is. Als ik jou was zou ik die eerst doornemen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 12-04-2011 08:28 ]

Desktop | Server | Laptop

• krakura
ik kan alle dingen niet testen omdat ik slechts dit ene systeem heb maar ik zal hem wel terug brengen naar SCH computers misschien dat zij het weten :( maar bedankt voor de moeite

Verwijderd

Tuurlijk kun je wel dingen testen! Probeer eens van een Ubunut live cdtje te starten, of een memtest uit te voeren, HDD loskoppelen en dan proberen te starten, etc.

• krakura
ubuntu dacht ik ook al aan maar gaat niet door aangezien mijn moeders laptop beetje crappy is en ik hem dus niet zelf kan branden maar zal dat van die hdd's is proberen thuis bedankt voor de tips

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
booten hoeft ook niet perse met een cd hè. Tegenwoordig is booten via een usb stick veel makkelijker. Gewoon een linux live distributie (google) op een usb stick zetten dmv het programma unetbootin (google) en je kunt zien of je wel in linux kan booten. Verder kun je ook even in je bios neuzen om te kijken of daar iets verkeerd staat. Misschien ook een idee om je harde schijf op een andere controller aan te sluiten (indien aanwezig). Kortom, je kan nog best wat dingen testen voordat je naar je computerzaak gaat

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 11:55
Wellicht kun je ook nog een Hiren's BootCD van iemand lenen (of misschien heb je 'm zelf nog ergens liggen) om het één en ander te controleren...

• krakura
kan ik hiren bootCD op usb installeren via unetbootin?

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 11:55
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar het moet wel te doen zijn... Hier een linkje voor info:

http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk

• krakura
heb nu met ubuntu disk geprobeerd die doet het (type ik vanaf) dus uitgesloten: mobo / cpu defect dus zal het mijn windows zijn op mijn SSD die laatste verwacht ik niet maar ik heb nog een vraag, kan het komen door software heb namelijk AC 1.2.3 gedownload en hij viel uit na de crack van AC 1 of moet ik dan wel tot het windows logo komen?

niels

Verwijderd

Probeer eens je systeem te herstellen via een Windows DVD. Ik heb wel eens gelezen dat SSD's nog wel eens wat data willen "vergeten".

Dus niet herinstallatie, maar de installatie repareren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 18:40 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:57
WHOA! Gotcha, windows virussed up!?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• krakura
zal is proberen met windows 7 dvd ( bedankt dat het toch wel heel slim was om bij zon dure pc legale windows te kopen :P )

• krakura
het werkt, allemaal bedankt voor de moeite en tijd hoop jullie ook ooit te kunnen helpen ( kan een slotje op / verwijderd worden )

edit nog 1 klein foutje alleen ik heb namelijk mijn schijf in 2 partities gezet 800 en 200 gb de 800 voor alle spullen en 200 voor ubuntu ... hij dus alleen de 200gb schijf staan bij computer iemand een oplossing?

[ Voor 45% gewijzigd door krakura op 15-04-2011 07:28 ]

Pagina: 1