Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PHP Software meerdere ontwikkelaars

Pagina: 1
Acties:

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 15:22
Dag Tweakers,

Ik ben al de hele avond aan het zoeken naar een software programma waarmee ik PHP kan ontwikkelen. Genoeg te vinden geen problemen tot dusver. Nu wil ik graag met meerdere programmeurs aan één project ontwikkelen. Hardware aanschaft en heb denk ik alle licenties van alle denkbare besturingssystemen wel liggen.

Heeft iemand ervaring met software die dit aankan? het zou het mooiste zijn als we live de code voortgang kunnen zien. Dus ook samen in één PHP Classe / Object of bestand werken.

Ben momenteel heel erg fan van Eclipse PDT maar kan zo geen mogelijkheid vinden om dit te realiseren.
Iemand ervaringen of tips?

Windsoft

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:47
Werk met versiebeheer (genoeg discussies over geweest op GoT). Op die manier kan elke ontwikkelaar lokaal werken en veranderingen commiten naar de server (en eventueel mergen en wat er nog zoal bij versiebeheer komt kijken). Qua tools zou ik zeggen... kies hetgeen je het makkelijkste werken vindt. De ene persoon zal Eclipse goed vinden, de andere Netbeans, de andere nog een ander programma en noem maar op.

offtopic:
Je sig werkt niet.

@Hieronder: google docs online of office live :+ :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door Styxxy op 12-04-2011 03:27 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Wat jij wil kan niet. Ja, met versie beheer kom je een eind, maar als je echt samen realtime in dezelfde file wil gaan zitten werken, heb je geen hap kans.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:28
Daarnaast heb je een groot nadeel als je met dezelfde mensen in dezelfde code werkt: stel ontwikkelaar 1 wil een grotere wijziging doorvoeren, waar hij een uur mee bezig is. En ontwikkelaar 2 heeft maar een klein dingetje, hij moet dan toch een uur wachten voordat hij het kan testen en verder kan.

Ik denk dat je echt gewoon versiebeheer wil hebben. Dan heeft ieder z'n eigen 'werkruimte', is er gemakkelijker een 'officiële versie'(/trunk) aan te wijzen, en kun je zelfs de geschiedenis van je bestanden terughalen, mocht iemand een grotere fout maken.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Flard schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:32:
Ik denk dat je echt gewoon versiebeheer wil hebben.
Denken? Dat _moet_ je hebben, zelfs al ben je in je eentje.

Maar tegelijk in een file elkaars cursors zien zou je knettergek van worden, en bovendien heb je elke keer dat je jouw edit test een syntax error van de ander te pakken. ;) Direct bij elkaar gaan zitten zal efficiënter zijn.

Zodra je project ook maar iets gegroeid is, zit je ook niet zo snel meer allemaal met hoge spoed in dezelfde file. Tenzij je alles in 1 file stopt natuurlijk. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 12-04-2011 08:43 ]

{signature}

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 10:49
Mocht je het (na alle goede raad hierboven) tóch willen? Coda for Mac kan het (tegelijk werken in zelfde bestand) via sharing.

[ Voor 12% gewijzigd door Speedener op 12-04-2011 09:07 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

MueR schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 03:18:
Wat jij wil kan niet. Ja, met versie beheer kom je een eind, maar als je echt samen realtime in dezelfde file wil gaan zitten werken, heb je geen hap kans.
Eeh... er bestaat zoiets als een collaborative editor zoals SubEthaEdit... ondersteunt zo'n 20 programmeertalen qua syntax highlighting en "intellisense" waaronder PHP; daarnaast zit dezelfde engine ook in Coda, waarmee je dus ook collaboratief aan web projecten kunt werken.

Enige "nadeel": voor beide heb je een Mac met OS X nodig :Y)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met 'kan niet' bedoelt MueR niet dat het niet bestaat, maar dat het absoluut geen wenselijke situatie is wanneer je met meerdere mensen aan het programmeren bent. Flard geeft al keurig aan waarom die situatie compleet ruk en contra productief is. Het is erg leuk wanneer je aan documentatie werkt, maar daar blijft het dan ook bij.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:18

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik zie er wel toekomst in. Met het huidige pair programming kan je ook op elk moment het toetsenbord pakken. Aangezien er steeds meer samenwerking op afstand gebeurt, is dit best handig. Je zal dan wel nog een spraakverbinding moeten hebben, want met z'n 2'en tegelijk wordt inderdaad Chaos.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Tegelijk in hetzelfde bestand werken. Dus iedere keer dat je een functie wil testen die je net geschreven hebt krijg je foutmeldingen omdat je mede-ontwikkelaar nog aan het typen was (en de ; nog niet staat)?
Zelfs al is de andere ontwikkelaar in een ander bestand aan het typen wat in jouw code ge-include word kan het erg frustrerend werken. Even snel testen van je eigen code en weer een foutmelding omdat de ander een foutje heeft opgeslagen.

Ik denk dat een SVN toch prettiger werkt. Je code lokaal testen en als hij werkt een update doen. Nogmaals testen en daarna een commit. Dan weet je in ieder geval dat jouw aanpassing werkt.

👑

Verwijderd

Als je van Eclipse PDT houdt kun je subclipse downloaden. Da's een SVN plugin voor Eclipse die wel lekker werkt. Dan registreer je een gratis SVN account op xp-dev.com en klaar ben je. Tien minuten werk :) Dat je niet samen realtime in hetzelfde bestand kunt werken heeft zo zijn redenen, zoals je hierboven hebt kunnen lezen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:39
ajakkes schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:09:
Ik denk dat een SVN toch prettiger werkt. Je code lokaal testen en als hij werkt een update doen. Nogmaals testen en daarna een commit.
Als we het toch over versiebeheer hebben: of bij grotere wijzigingen eerst een feature branch maken die je later weer naar de trunk merged. Dan heb je tenminste ook een historie van de ontwikkeling daarvan, zonder continue niet-werkende meuk in te checken :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1