[macbook 2008] geen teken van leven

Pagina: 1
Acties:

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hi tweakers,

Ongeveer een uurtje geleden zat ik nog lekker op de bank World of Warcraft te spelen. Opeens werd mijn rustige avond verstoord door mijn anders trouwe vriend, de macbook uit 2008. Het gaat om model 4,1 met 2.4ghz c2d, 2gb ram en 500gb hdd (origineel was 160).

Er gebeurde helemaal niets speciaals. De macbook lag aan de oplader en ik was dus een spelletje aan het spelen. Opeens viel de laptop helemaal uit. Zonder waarschuwing of eerder vastlopen. Vervolgens vertoont de macbook geen enkel teken van leven als ik de powerknop indruk. Het enige dat ik nog zie is de led van de MagSafe adapter (die het overigens perfect doet op een macbook air) en 1rustig knipperend lampje op de batterij. Dit geeft blikbaar het niveau van charge aan. Het maakt niet uit hoe lang de macbook aan de oplader ligt, het wordt nooit meer dan 1streepje. Als ik de oplader verwijder begint het lampje sneller te knipperen alvorens het uitvalt.

Verder heb ik zelf al de stappen van deze twee web pagina's doorlopen. deze en [url=http://support.apple.com/kb/TS1365?viewlocale=en_US]. Beide leverden mij niets op.

Ik heb op verschillende fora gelezen dat het logic board de boosdoener is in vergelijknare gevallen. Dit schijnt een duur grapje te zijn om te laten repareren...

Morgenmiddag breng ik de mac naar de dichtsbijzijnde reseller om hem daar na te laten kijken.
Wat vraag ik nog van jullie? Geniale inzichten, niftige truukjes, troostende woorden... Roep maar als je denkt dat je mij kunt helpen om dit probleem op te lossen of verder te identificeren.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:25
Is die niet gewoon oververhit geraakt?

Edit: sorry, ik had het deel over de oplader niet goed gelezen.

[ Voor 46% gewijzigd door Jesse op 12-04-2011 20:25 ]

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Erg suckend.. Logicboard is vrijwel zeker kapot, mijn ouders hebben dit destijds ook gehad met hun MacBook... Werd toen door apple uit coulance gratis vervangen, maja de macbook was toen pas 13 maanden oud.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War