HTML:Script-inf / Avast meldingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Topicstarter
Sinds een uurtje krijg ik bij heel veel websites een melding van avast dat er een bedreiging is gedetecteerd.
infectie: HTML:script-inf

Nu lees ik hier en daar dat het om een fout gaat en geen virus is, maar ondertussen blijf ik die meldingen houden.
Nu heb ik een scan gedaan en er waren 233(!) bestanden geinfecteerd, waaronder een aantal bestanden in mijn steam mapje. Deze heb ik onmiddelijk naar de "kluis" verplaats, maar de meldingen blijven komen.

Iemand die hier meer van af weet, en hoe ik dit kan verhelpen?

(wat ik me ook nog afvroeg: als je een geïnfecteerd bestand naar de kluis verplaats kan dan het programma waar het bestand bij hoort dan niet meer werken? een stuk of 50 bestanden zaten namelijk in mijn game mapje van steam :( )
(het gaat om legale games, geen cracks etc)

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 07:21
Ik krijg die meldingen ook, oa bij Facebook en Dumpert.

Ikzelf zou nu niet gaan scannen, omdat ik gok dat het om een foute update gaat. En dan zal ie mss ook files onterecht herkennen. Het aantal gevonden files bij jou daar, doet me al aan denken dat het effectief het geval is.

Gewoon het Web Shield uitzetten tot de volgende restart. Morgen is het wel fixed, neem ik aan. :)

Bestanden die 'm in de kluis zet, zijn dan effectief uit de corresponderende mappen verwijderd. Als die nodig zijn voor bepaalde programma's / games, zullen die mogelijk niet goed meer werken. Bestanden terug uit de kluis halen dan. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Tweaker36 op 11-04-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396006

Hier ook; Avast forums zijn niet meer bereikbaar en poging tot updaten Avast geeft 403 error. Beroerd, maar het heeft alle schijn van een foute update.
Temeer ook Malwarebytes niks detecteert; meestal de eerste om me de toegang tot een site te ontzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:11
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem, webschild maar even uitgeschakeld..

Hier gelukkig nog geen update binnen gekregen, dit lijkt echt op een slechte update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396006

Op Twitter worden de berichten bevestigd; veel mensen met deze problemen. Patch schijnt er al te zijn, maar iedereen wil hem natuurlijk tegelijk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 07:21
Ik kreeg daarnet een 403, maar nu heb ik de update binnen. :)

En, probleem fixed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inktvisje
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Had hier ook last van, zat nog op versie 5.x
Gedeïnstalleerd, en 6 geïnstalleerd, tot nu toe (5 minuten) gaat het nog goed.
De site van avast was wel übertraag trouwens ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Had zelf geen last van het probleem, mijn Avast had nog niet geüpdate gelukkig. Kon nu net handmatig updaten, heb nu definitie versie 110411-2 (voorheen had ik 110411-0, dus ik neem aan dat de foute definities versie 110411-1 was).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05 22:03
Ik heb zelf ook nog geen last van problemen gehad, maar heb wel 2 updates binnengekregen, zit nu ook op 110411-2 en heb geen last van problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:26

eagle00789

Est. November 2005

ik kreeg er zo'n 5 min geleden last van, zag dit topic voorbij komen, geupdate en weg probleem... thx guys voor het melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Van het Avast-blog:
Virus definition update 110411-1 contained an error that resulted in a good number of innocent sites being flagged as infected. Generally, all sites with a script in a specific format were affected.

Our virus lab staff discovered the problem quickly after releasing the bogus update and immediately started working on a fix. The fix was released about 45 minutes after the problematic update and has version number 110411-2. Anyone who still has this problem is kindly asked to manually update the definitions to the latest version, e.g. by right-clicking the avast taskbar icon (the orange (a) ball), and selecting Update -> Engine and Virus Definitions.

We sincerely apologize for the inconvenience. As this typically only affected remote sites (and not local files), simply updating to the latest definitions should completely solve the issue (no local files have been quarantined).
---

@ hieronder: probeer te updaten. Als het niet lukt, paar keer herhalen tot 'ie het wel doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 11-04-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
heb het hier op tweakers gehad en ook ingame in League of Legends. Daar gaf ie 2 .js bestanden aan die besmet zouden zijn

edit:
http://www.focus-wtv.tv/p...et/kwistet-vanuit-torhout

Daar heb ik het bijvoorbeeld ook op.

[ Voor 32% gewijzigd door speedzor op 11-04-2011 23:36 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Topicstarter
Het is bij mij gelukkig ook weer verholpen. :)
En ook even ge-upgraded naar versie 6

Maar nog een vraagje, ik had dus al een scan gedaan en de "geïnfecteerde" bestanden maar in de kluis geplaatst, maar die kan ik dus nu beter terug zetten?
Moet je dan op herstellen klikken of iets anders doen zodat ze weer naar de originele map worden verplaatst?

edit: heb alles hersteld en het doet het allemaal weer

[ Voor 12% gewijzigd door 10K op 12-04-2011 10:15 ]

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

93247

Ik begon maandag de eerste ellende te krijgen toen ik Wikipedia bezocht. Daarna een tiental sites bezocht die ineens ook geinfecteerd bleken.

Uiteindelijk naar de site van Avast gegaan die dus ook niet werkte. Mijn mailbox zat inmiddels vol met viruswaarschuwingen, ook deze:

Bestand: "http://www.av.eu/nl/" is besmet door "HTML:Script-inf" virus.
"Web schild" taak gebruikt Versie van huidige VPS ...

Prachtig, zelfs de eigen site was geinfecteerd! >:) Bleek om een slechte update te gaan. Ach ja, gelukkig is het geen McAfee die gelijk een zooi belangrijke besturingselementen van Windows in quarantaine zet zodat je niet meer kunt opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 21:00

Murk

Is this thing on?

Inktvisje schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:14:
Had hier ook last van, zat nog op versie 5.x
Gedeïnstalleerd, en 6 geïnstalleerd, tot nu toe (5 minuten) gaat het nog goed.
De site van avast was wel übertraag trouwens ~~
Dito situatie bij pc van mijn ouders, maar van 5 naar 6 upgraden kon je ook via de interface doen hoor :)

vreemde is dat andere pc's er geen last van hadden en die zaten allemaal op versie 6, dus hoe het nou komt dat specifiek de oudere versies begonnen te bokken..

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 11:05
Ik had er gisteren ook last van, maar ik heb dan Avast verwijderd en overgeschakeld naar MSE.
Anyways, link naar het T.net nieuwsartikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 10:06

Roel

screen -x addict

Heeft norman hier ook last van?

Krijg van enkele gebruikers ook meldingen binnen dat Norman rare dingen doet...

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Roel schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:40:
Heeft norman hier ook last van?

Krijg van enkele gebruikers ook meldingen binnen dat Norman rare dingen doet...
Niet van dit aangezien het een ander bedrijf is, en dus ook een andere virusscanner en een andere engine.

Pagina: 1