Toon posts:

Zoek 'een camera' die geschikt is voor slowmotion beelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een budget-camera die een beetje fatsoenlijk slowmotion kan schieten, liefst 240 fps of hoger.

Mijn oog viel op deze http://tweakers.net/pricewatch/252801/fujifilm-finepix-hs10-zwart.html

Deze ligt echter wel boven mijn budget, mijn plan was om zeg maar deze prijsklasse te nemen en dan een 2e hands te kopen, maar deze is nauwelijks te krijgen 2e hands!

Hebben jullie misschien nog suggesties? Hij moet in elk geval goed scherp te kunnen stellen zijn tijdens het filmen, optisch inzoomen tijdens het filmen, het liefst ook HD op een normale framerate als 30 fps...

Mijn budget is 150 euro max.

Gaat gebruikt worden voor een schiet compilatie.

Verwijderd

Voor je budget is hetgeen wat je vraagt van een toestel wat aan de lastige kant, vergeet niet dat je ook geheugenkaarten nodig hebt etc :)

Ik kom rond je budget bijvoorbeeld de Canon Ixus 115HS tegen: 1920 x 1080 (24 fps), 1280 x 720 (30 fps) 640 x 480 (30, 120 fps), 320 x 240 (30, 240 fps)

Zoomen tijdens het filmen zal digitaal wel kunnen, optisch durf ik niet te zeggen, ik kan het zo niet vinden in ieder geval. Ook wordt de opnameresolutie met HS opnamen aanzienlijk minder, is dat nog bruikbaar voor je compilatie?

Er zijn wel camera's die optisch kunnen zoomen en focussen tijdens het filmen, maar niet in jouw budget.

Verder zou je ook eens naar Casio kunnen kijken, doet veel met hoge snelheid opnamen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch alles behalve ongeschikt deze kwaliteit: YouTube: Fujifilm FinePix HS10 slow motion 240 fps

Ik denk dat zo rond 240 fps (mag ook hoger natuurlijk :P ) het goede getal ligt :)

En die Canon is wel aardig, maar ik zoek eigenlijk een camera zoals de fuji, die je echt vast kunt pakken etc. Hij gaat toch gebruikt worden om te filmen en dan vind ik die kleine camera's niet handig voor.

Het mag ook een videocamera zijn, natuurlijk!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kan aan de hand van zo'n klein, gecomprimeerd filmpje maar moeilijk beoordelen hoe de kwaliteit van de camera is.
Verder liep er vorige maand nog een vergelijkbaar topic met inmiddels een boel reacties, misschien kun je je daarbij aansluiten..?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:12
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:32:
Toch alles behalve ongeschikt deze kwaliteit: YouTube: Fujifilm FinePix HS10 slow motion 240 fps

Ik denk dat zo rond 240 fps (mag ook hoger natuurlijk :P ) het goede getal ligt :)
Is dat niet alsnog te snel? Ik vind die bellen nog aardig snel voorbij gaan voor een slowmotion filmpje, ik neem aan dat je met schiet compilatie iets met wapens, en dus kogels bedoeld? Ik denk dat die 240fps dan te weinig is, en dat je alsnog weinig van de kogel gaat zien.

Maar ik kan het mis hebben hoor, ik heb geen ervaring met deze techniek.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:43:
[...]

Is dat niet alsnog te snel? Ik vind die bellen nog aardig snel voorbij gaan voor een slowmotion filmpje, ik neem aan dat je met schiet compilatie iets met wapens, en dus kogels bedoeld? Ik denk dat die 240fps dan te weinig is, en dat je alsnog weinig van de kogel gaat zien.

Maar ik kan het mis hebben hoor, ik heb geen ervaring met deze techniek.
Ey ja, dat is het probleem, de meeste filmpjes laten de originele footage niet zien.

Maar dit is wat mij betreft langzaam (of snel ;) ) zat : YouTube: Fujifilm FinePix HS10 - 240 fps at 442x332 resolution

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:32:

En die Canon is wel aardig, maar ik zoek eigenlijk een camera zoals de fuji, die je echt vast kunt pakken etc. Hij gaat toch gebruikt worden om te filmen en dan vind ik die kleine camera's niet handig voor.

Het mag ook een videocamera zijn, natuurlijk!
Dat is in een studio :D
YouTube: Fujifilm FinePix HS10 - 480fps Demonstration

Denk eerder dat je aan zoiets moet denken ;)

Als je het op deze manier zou doen :
YouTube: Fuji HS10 2000 fps HD Street View High Speed Camera Bike Real Life inception
Is het voor die prijs heel acceptabel!

[ Voor 13% gewijzigd door Cornelisjuh op 12-04-2011 17:23 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Verwijderd

Topicstarter
Zeg dit wordt toch geen youtube topic he :P

Ik denk dat ik voor de HS10 ga, ik ga hem dan in juni oid kopen. Het lijkt me een geweldig allround ding, vooral die 30x zoom is handig ook tijdens filmen. Niet de beste maar voor de prijs ga ik niet klagen.

Of komen er tegen die tijd juist de nieuwere modellen uit? Ik bedoel, vlak voor de zomervakantie...

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 04:29

MadMan

What the....

Voor schietcompilaties, bedoel je dan om een kogel te kunnen zien vliegen?
Dan moet ik je teleurstellen, dat gaat met dat soort spul absoluut niet lukken, zelfs niet met een langzame luchtbukspellet.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Topicstarter
MadMan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:17:
Voor schietcompilaties, bedoel je dan om een kogel te kunnen zien vliegen?
Dan moet ik je teleurstellen, dat gaat met dat soort spul absoluut niet lukken, zelfs niet met een langzame luchtbukspellet.
Nee is de bedoeling dat je mij ziet schieten enz. en dat de bewegende doelwitten goed in beeld komen. 8)

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 04:29

MadMan

What the....

Ah, daar zijn ze prima voor. Als je ook geweer schiet zie je mooi de terugslag door je schouder rollen :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft geen terugslag :7

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-12-2025

Metten

ik hou het graag simpel

Kijk ook eens naar de Casio EX-FH25 en de EX-FH100. Die gaan tot 1000fps, zij het in zeer beperkte resolutie :)

[ Voor 12% gewijzigd door Metten op 13-04-2011 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Metten schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:25:
Kijk ook eens naar de Casio EX-FH25 en de EX-FH100. Die gaan tot 1000fps, zij het in zeer beperkte resolutie :)
De fuji heeft een net iets betere resolutie op 240 fps, en die tweede die jij noemt, dat vind ik altijd zulke onhandige dingen om mee te filmen als je mij vraagt, dan zit je al gauw bij de mic in de weg etc. :/

De eerste casio kan dan wel weer 120 fps op 640x480 en dat kan de fuji niet, nah heb nog zat tijd om er over na te denken :>

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-12-2025

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:44:
[...]

De fuji heeft een net iets betere resolutie op 240 fps, en die tweede die jij noemt, dat vind ik altijd zulke onhandige dingen om mee te filmen als je mij vraagt, dan zit je al gauw bij de mic in de weg etc. :/

De eerste casio kan dan wel weer 120 fps op 640x480 en dat kan de fuji niet, nah heb nog zat tijd om er over na te denken :>
Ach ik heb me d'r ook niet echt in verdiept maar vond dat ze er toch even bij mochten in dit topic aangezien Casio toch is begonnen met dit soort mogelijkheden in compactcamera's :)
Pagina: 1