Screensaver en energiebeheer doet niets in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen!

Al enige tijd schakelt mijn screensaver, maar ook mijn energiebeheer niet meer in. Ik heb al veel op het internet gezocht, maar geen antwoord gevonden. Een paar maanden geleden deed alles het nog wel.
Verder geen muis aan mijn laptop hangen, overige info: ik ben nogal een leek op dit gebied :-)

Groetjes,
Marieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:27
Hoi Marieke,

Je hebt de instellingen neem ik aan al na gekeken?
Onder "Control Panel -> System and Security -> Power Options" niets raars tegen gekomen?
Met name onder het tabje "Change when the computer sleeps"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reactie, best lastig om "iets raars" eruit te filteren als je er niet zo in thuis bent. De tabjes in mijn configuratiescherm zijn iets anders volgens mij, ik heb even gekeken bij energiebeheer en voor "de probeer" een ander energieschema geselecteerd. Ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
Is jouw windows 7 Nederlands of Engels talig?
Ik denk dat je nu geswitcht hebt van "Balanced" naar "Power Saver"?
Als het goed is kun je bij het venster waar je zojuist het energieschema verandert hebt aan de linker kant een aantal opties kiezen, waaronder "Change when the computer sleeps", of in het Nederlands dus iets dergelijks als "Wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat"...
Onder deze optie kun je kiezen na hoeveel minuten de laptop slaapstand moet activeren of het beeldscherm moet uitschakelen...

Wat betreft de screensaver, kun je met de rechter muisknop klikken op het bureaublad en kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen". Hieronder vind je de optie "Schermbeveiliging"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van power naar balanced gegaan en het werkt :-) De screensaver is zelfs spontaan gaan werken zonder dat ik daaraan iets heb gedaan. Ik had namelijk al verscheidene pogingen gedaan bij optie schermbeveiliging zonder resultaat. Kennelijk was het switchen van energieschema voldoende.
Heel erg bedankt voor het meedenken en helpen :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
Geen dank! Standaard staat windows 7 ook op "Balanced", dus wellicht dat je per ongeluk een keer op een verkeerde button hebt geklikt ;) Blij dat ie het weer doet! :) Succes verder nog!
Pagina: 1